Asiantuntijamme blogaavat -
bongaa tuoreimmat vinkit ja uusimmat tuulet!

Laskeutumissivu osana digimarkkinointia

Kirjoitettu: 15.06.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Laskeutumissivu, landing page, ländäri.. Kaikki tarkoittavat yksinkertaisesti yhtä verkkosivujen sivua, jonne asiakkaat päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun asiakkaasi klikkaa googlemainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? - Ei verkkosivujesi etusivulle tai lounaslistaan...

Lue lisää »

Aiheet: WWW -sivut, Sisältösuunnittelu, Digitaalinen markkinointi

Kävijäanalytiikka ja konversio

Kirjoitettu: 11.06.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Tiedätkö, paljonko sivustollasi on kävijöitä? Kuinka moni heistä palaa takaisin ja kuinka moni poistuu samantien? Mistä sivuston kävijät oikein saapuvat? Mitä he sivustolla tekevät? Miksi he saapuvat sivustollesi ja mitä he haluavat? Yksi keskeinen osa digitaalista markkinointia on tehtyjen markkinointitoimenpiteiden seuranta. Kävijäseurannan...

Lue lisää »

Aiheet: Kävijäseuranta, Digitaalinen markkinointi

Kärkisija haltuun hakukoneoptimoinnilla

Kirjoitettu: 03.06.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

  Lähtökohta: Uniresta Oy on alkuperäinen oululainen ravintolayritys, joka perustettiin vuonna 1962 Oulun ylioppilasapu ry:n toimesta hoitamaan ruokala- ja kahvilatoimintaa. Vuosien saatossa Uniresta Oy:n liiketoiminta on laajentunut ja tänä päivänä yrityksellä on kolmetoista liiketoimintayksikköä eri puolilla Oulua. Uniresta tarjoaa laadukkaita...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi

Digitaalisen markkinoinnin koulutusta?

Kirjoitettu: 28.05.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Miten AdWordsiä tehdään? Mitä tarkoittaa CTR? Mitä toimenpiteitä hakukoneoptimointi sisältää? Verkkosivuni näyttävät vanhanaikaisilta, mitä kaikkea tulee ottaa huomioon uudistuksessa? Kuinka yrityksen tulisi olla mukana Facebookissa? Mitä kaikkea tarkoittaa digimarkkinointi ja miten siitä saadaan tehot irti? Näihin ja...

Lue lisää »

Aiheet: Digikoulutukset

Hakukoneoptimointia ennen ja nyt

Kirjoitettu: 07.05.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Kun puhutaan hakukoneoptimoinnista, niin vieläkin vallalla tuntuu olevan ajatus, että kyse on vähintäänkin salatieteistä. Hämärässä komerossa koodailua ja taikatemppujen tekemistä :) Itse puhun hakukoneoptimoinnista markkinoinnin yhtenä keinona, joka pitäisi yrityksissä ottaa huomattavasti paremmin haltuun - onhan kyseessä...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Hakukonenäkyvyys, Digitaalinen markkinointi

Ei enää kylmäsoittoja?

Kirjoitettu: 21.04.2015 Kirjoittaja: Riikka Pohjanen

Vuosi 2015 käynnistyi monissa yrityksissä myynnin johtamisen uudistamisella. Vihdoinkin huomio kiinnittyi sähköisten järjestelmien rooliin myynnin tukena. Verkko tarjoaa valtavan määrän tietoa potentiaalisista asiakkaistamme ja sitä tietoa hyödyntämällä voimme palvella asiakkaitamme paremmin.   Miksi Google on niin tärkeä? Suomessa...

Lue lisää »

Aiheet: Digitaalinen markkinointi

Tarvitsen nyt heti tämmöisen sovelluksen intranetiin - onnistuuko ja kuinka nopeasti?

Kirjoitettu: 22.03.2015 Kirjoittaja: Jyrki Sundström

Lomakauden kohta lähestyessä ajattelin, että meidän täytyy päästä eroon ainaisesta email- ja Excel-rumbasta lomien säätämisen kanssa. Tätä varten tein intranetiimme web-sovelluksen, jolla työntekijät voivat jättää lomahakemuksen. Ja kun nälkä kasvaa syödessä, lisäsin sovellukseen vielä...

Lue lisää »

Aiheet: Ohjelmointi, Ohjelmistosuunnittelu, Intrexx, Intranet

Verkkokaupan markkinointi

Kirjoitettu: 04.02.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Pistetään pystyyn verkkokauppa? Olin kuuntelemassa erään IT-alan yrityksen tuote-esittelyä, jossa esiteltiin tuoretta ja tuotteistettua verkkokaupparatkaisua. Yrityksen tuotepäällikkö kävi innokkaasti läpi softan ominaisuuksia ja helppokäyttöisyyttä. Sitä, kuinka näppärästi verkkokauppa saadaan pystyyn siihen kivijalan...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Digitaalinen markkinointi

Digimarkkinointia tuotteen tai palvelun ehdoilla

Kirjoitettu: 27.01.2015 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

”Digimarkkinoinnin etuja on mitattavuus ja kohdennettavuus – markkinoit siellä, missä asiakkaasi ovat.” Näillä korulauseilla yksi jos toinenkin digimarkkinoinnin palveluita tarjoava taho mainostaa palveluksiaan, mutta päätyykö korulauseet koskaan käytännön tasolle saakka? Tässä blogissa pohdin, kuinka tuotteen tai palvelun...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukonemainonta, Digitaalinen markkinointi

Kaikenkarvaista hakukoneoptimointia

Kirjoitettu: 15.01.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Hakukoneystävällinen julkaisujärjestelmä Asiakaskunnassamme on nyt useaan otteeseen tullut vastaan seuraavanlainen sekaannus. Verkkosivuja uudistaessa on asiakkaalle kerrottu, että hakukoneoptimointi tehdään sivuston rakentamisen yhteydessä. Sivustouudistuksen jälkeen asiakas on kuitenkin huomannut, että sijoitukset hakukoneessa eivät olekaan...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi