Asiantuntijamme blogaavat -
bongaa tuoreimmat vinkit ja uusimmat tuulet!

Sisältömarkkinointi

Kirjoitettu: 29.08.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Myyntiliidien kerääminen verkkosivuston avulla Yksi digitaalisen markkinoinnin keskeisistä tehtävistä on asiakasdatan kerääminen, analysointi ja tulkinta analytiikkatyökalujen avulla. Parhaimmillaan verkkosivustosta kyetään luomaan liidigeneraattori, joka edesauttaa myyntiä kartoittamalla, ketkä tuotteesta/palveluista voisivat olla kiinnostuneita...

Lue lisää »

Aiheet: Sisältösuunnittelu, Digitaalinen markkinointi

Nettikilpailu

Kirjoitettu: 21.08.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

– Tehokas tapa kerätä leadejä kuluttajapuolella Analytiikkatyökalut eivät auta kuluttajapuolella toimivia yrityksiä leadien keräämisessä verkkosivustolta, sillä yksityishenkilöiden tunnistaminen on Suomen lain nojalla kiellettyä. Näin ollen on otettava käyttöön muita keinoja tehokkaaseen leadien keräämiseen...

Lue lisää »

Aiheet: Digitaalinen markkinointi

Google AdWords Express

Kirjoitettu: 22.04.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Mikä Google AdWords Express on? ”Perinteisen” itse tehtävän Google AdWords -tilin rinnalle on ilmestynyt vaihtoehtoinen Google AdWords Express -tili. Uutta kampanjatiliä luodessa on tehtävä valinta, haluaako luoda perinteisen itse hallittavan Google AdWords -tilin vai uuden, Googlen mukaan etenkin pienille ja paikallisille yrityksille suunnatun Google AdWords...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukonemainonta

Google AdWords Uudelleenmarkkinointi

Kirjoitettu: 28.02.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Pelkäksi hakukonemainonnan työkaluksi mielletty Google AdWords on monipuolinen työkalu digimarkkinoinnissa. Sama ohjelma mahdollistaa niin Googlen hakukonemainokset, Googlen kumppaneiden sivuilla näytettävät display-mainokset kuin myös tarkkaan kohdistetun uudelleenmarkkinoinnin. Blogissani kerron Google AdWordsin uudelleenmarkkinoinnista ja pohdin, mihin käyttötarkoituksiin...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukonemainonta

Digimarkkinointia tuotteen/palvelun ehdoilla

Kirjoitettu: 12.02.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

”Digimarkkinoinnin etuja on mitattavuus ja kohdennettavuus – markkinoit siellä, missä asiakkaasi ovat.” Näillä korulauseilla yksi jos toinenkin digimarkkinoinnin palveluita tarjoava taho mainostaa palveluksiaan, mutta päätyykö korulauseet koskaan käytännön tasolle saakka? Tässä blogissa pohdin, kuinka tuotteen tai palvelun...

Lue lisää »

Aiheet: Digitaalinen markkinointi

Laskeutumissivu osana digimarkkinointia

Kirjoitettu: 25.11.2013 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Laskeutumissivu, landing page, ländäri.. Kaikki tarkoittavat yksinkertaisesti yhtä verkkosivujen sivua, jonne asiakkaat päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun asiakkaasi klikkaa googlemainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? - Ei verkkosivujesi etusivulle tai lounaslistaan...

Lue lisää »

Aiheet: WWW -sivut, Sisältösuunnittelu, Digitaalinen markkinointi

Digitaalisen markkinoinnin koulutusta?

Kirjoitettu: 12.11.2013 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Miten AdWordsiä tehdään? Mitä tarkoittaa CTR? Mitä toimenpiteitä hakukoneoptimointi sisältää? Verkkosivuni näyttävät vanhanaikaisilta, mitä kaikkea tulee ottaa huomioon uudistuksessa? Kuinka yrityksen tulisi olla mukana Facebookissa? Mitä kaikkea tarkoittaa digimarkkinointi ja miten siitä saadaan tehot irti? Näihin ja...

Lue lisää »

Aiheet: Digikoulutukset

Google Trends apuna digikampanjoiden suunnittelussa

Kirjoitettu: 04.11.2013 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Tänään YLE uutisoi JAMA Internal Medicine- lehdessä julkaistusta Google-tutkimuksesta, jossa viisi vuotta kestäneen seurannan tuloksena havaittiin ihmisten harkitsevan tupakoinnin lopettamista yleisimmin maanantaisin. Tutkimus perustui ilmaiseen Google Trends -työkaluun, jolla nähdään, minkälaisia aihepiirejä Googlen hakukoneesta haetaan tiettynä...

Lue lisää »

Aiheet: Digitaalinen markkinointi

Kuvittaminen

Kirjoitettu: 22.10.2013 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Markkinointiviestintämateriaalin kuvittamisella voit erottautua muista ja jäädä varmasti katsojan mieleen. Kuvitetun aiheen voi myös animoimalla herättää henkiin verkkoympäristössä tai miksei hahmosta tehtäisi muotoon leikattu standi korvaamaan messuosaston roll-up? Verkkoasemalta saat luovat ratkaisut yritysilmeen toteuttamiseen ja viestinnän...

Lue lisää »

Aiheet: Kuvittaminen, Graafinen suunnittelu

Kuinka toimia yrityksenä SoMessa?

Kirjoitettu: 10.10.2013 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Sosiaalinen media (SoMe) on tullut ryminällä ja jäädäkseen. Facebookissa on maailmanlaajuisesti noin 1,1 miljardia jäsentä ja Twitterissä julkaistiin jo 2012 noin 250 miljoonaa tweettiä päivässä. SoMen valtavista käyttäjämääristä huolimatta etenkin yrityspuolella SoMen käyttö on vielä hyvin lapsen...

Lue lisää »

Aiheet: Sosiaalinen media