Asiantuntijamme blogaavat -
bongaa tuoreimmat vinkit ja uusimmat tuulet!

Verkkoasema Oy nimitetty United Planetin Gold Partneriksi ja Pohjoismaiden vuoden partneriksi 2014

Kirjoitettu: 11.11.2014 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

United Planet – yksi Euroopan johtavista portaali- ja yhteisöalustojen kehittäjistä – on virallisesti tiedottanut, että oululainen Verkkoasema Oy on saavuttanut Gold Partner –tason ja ansainnut ”Nordics – Partner of the year” –nimityksen vuonna 2014. United Planetin tuottama Intrexx on monipuolinen alustatuote ja sovelluskehitin erityisesti...

Lue lisää »

Aiheet:

Kyseenalaista AdWords-mainontaa

Kirjoitettu: 07.11.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Blogissani käyn läpi esimerkein, kuinka Google AdWordsiä käytetään väärin tai kyseenalaisesti. Lisäksi otan esille esimerkkejä Googlen säännöistä ja käytänteistä. Google AdWords on oikein tehtynä erittäin tehokas työkalu, mutta se taipuu valitettavasti hyvin myös kiusantekoon. Google AdWordsin...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukonemainonta

Toimivan verkkosivuston edellytykset

Kirjoitettu: 30.10.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

On olemassa tiettyjä perusedellytyksiä, joita ilman toimivaa verkkosivustoa on mahdotonta luoda. Blogissani käyn läpi näitä perusedellytyksiä ja perustelen, miksi juuri nämä asiat ovat olennaisia toimivan verkkosivuston luomisessa. Tavoitteiden asettaminen Toimivan verkkosivuston rakentamisen lähtökohtana on tavoitteiden asettaminen. Tavoitteita...

Lue lisää »

Aiheet:

Sähköpostimarkkinoinnin työkalut

Kirjoitettu: 06.10.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Blogissani esittelen kolme hyvin erilaista sähköpostimarkkinoinnin työkalua. Esittelyssä Pohjois-Amerikkalainen MailChimp, joka on ilmainen sähköpostityökalu hyvin pienissä lähetysmäärissä, Verkkoaseman VJ6:n sähköpostimoduuli, joka soveltuu max. 10 000 lähetystä kuukaudessa lähettäville tahoille sekä Koodiviidakon...

Lue lisää »

Aiheet: Sähköpostimarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Kirjoitettu: 24.09.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Myyntiliidien kerääminen verkkosivuston avulla Yksi digitaalisen markkinoinnin keskeisistä tehtävistä on asiakasdatan kerääminen, analysointi ja tulkinta analytiikkatyökalujen avulla. Parhaimmillaan verkkosivustosta kyetään luomaan liidigeneraattori, joka edesauttaa myyntiä kartoittamalla, ketkä tuotteesta/palveluista voisivat olla kiinnostuneita...

Lue lisää »

Aiheet: Sisältösuunnittelu, Digitaalinen markkinointi

Sähköpostimarkkinointi

Kirjoitettu: 04.09.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Sähköpostimarkkinointi on oikein tehtynä äärimmäisen kustannustehokas ja hyvä keino lähestyä olemassa olevia asiakkaita tai prospekteja. Paras keino onnistua on valita yrityksellenne sopivin sähköpostityökalu, hankkia laadukasta vastaanottajalistaa ja suunnitella tarkkaan viestin sisältö kohderyhmän mukaisesti ennen lähetystä...

Lue lisää »

Aiheet: Sähköpostimarkkinointi, Digitaalinen markkinointi

Nettikilpailu

Kirjoitettu: 21.08.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

– Tehokas tapa kerätä leadejä kuluttajapuolella Analytiikkatyökalut eivät auta kuluttajapuolella toimivia yrityksiä leadien keräämisessä verkkosivustolta, sillä yksityishenkilöiden tunnistaminen on Suomen lain nojalla kiellettyä. Näin ollen on otettava käyttöön muita keinoja tehokkaaseen leadien keräämiseen...

Lue lisää »

Aiheet: Digitaalinen markkinointi

Google AdWords Express

Kirjoitettu: 22.04.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Mikä Google AdWords Express on? ”Perinteisen” itse tehtävän Google AdWords -tilin rinnalle on ilmestynyt vaihtoehtoinen Google AdWords Express -tili. Uutta kampanjatiliä luodessa on tehtävä valinta, haluaako luoda perinteisen itse hallittavan Google AdWords -tilin vai uuden, Googlen mukaan etenkin pienille ja paikallisille yrityksille suunnatun Google AdWords...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukonemainonta

Google AdWords Uudelleenmarkkinointi

Kirjoitettu: 28.02.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Pelkäksi hakukonemainonnan työkaluksi mielletty Google AdWords on monipuolinen työkalu digimarkkinoinnissa. Sama ohjelma mahdollistaa niin Googlen hakukonemainokset, Googlen kumppaneiden sivuilla näytettävät display-mainokset kuin myös tarkkaan kohdistetun uudelleenmarkkinoinnin. Blogissani kerron Google AdWordsin uudelleenmarkkinoinnista ja pohdin, mihin käyttötarkoituksiin...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukonemainonta

Digimarkkinointia tuotteen/palvelun ehdoilla

Kirjoitettu: 12.02.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

”Digimarkkinoinnin etuja on mitattavuus ja kohdennettavuus – markkinoit siellä, missä asiakkaasi ovat.” Näillä korulauseilla yksi jos toinenkin digimarkkinoinnin palveluita tarjoava taho mainostaa palveluksiaan, mutta päätyykö korulauseet koskaan käytännön tasolle saakka? Tässä blogissa pohdin, kuinka tuotteen tai palvelun...

Lue lisää »

Aiheet: Digitaalinen markkinointi