Asiantuntijamme blogaavat -
bongaa tuoreimmat vinkit ja uusimmat tuulet!

Ei enää kylmäsoittoja?

Kirjoitettu: 21.04.2015 Kirjoittaja: Riikka Pohjanen

Vuosi 2015 käynnistyi monissa yrityksissä myynnin johtamisen uudistamisella. Vihdoinkin huomio kiinnittyi sähköisten järjestelmien rooliin myynnin tukena. Verkko tarjoaa valtavan määrän tietoa potentiaalisista asiakkaistamme ja sitä tietoa hyödyntämällä voimme palvella asiakkaitamme paremmin.   Miksi Google on niin tärkeä? Suomessa...

Lue lisää »

Aiheet: Digitaalinen markkinointi

Tarvitsen nyt heti tämmöisen sovelluksen intranetiin - onnistuuko ja kuinka nopeasti?

Kirjoitettu: 22.03.2015 Kirjoittaja: Jyrki Sundström

Lomakauden kohta lähestyessä ajattelin, että meidän täytyy päästä eroon ainaisesta email- ja Excel-rumbasta lomien säätämisen kanssa. Tätä varten tein intranetiimme web-sovelluksen, jolla työntekijät voivat jättää lomahakemuksen. Ja kun nälkä kasvaa syödessä, lisäsin sovellukseen vielä...

Lue lisää »

Aiheet: Ohjelmointi, Ohjelmistosuunnittelu, Intrexx, Intranet

Verkkokaupan markkinointi

Kirjoitettu: 04.02.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Pistetään pystyyn verkkokauppa? Olin kuuntelemassa erään IT-alan yrityksen tuote-esittelyä, jossa esiteltiin tuoretta ja tuotteistettua verkkokaupparatkaisua. Yrityksen tuotepäällikkö kävi innokkaasti läpi softan ominaisuuksia ja helppokäyttöisyyttä. Sitä, kuinka näppärästi verkkokauppa saadaan pystyyn siihen kivijalan...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Digitaalinen markkinointi

Digimarkkinointia tuotteen tai palvelun ehdoilla

Kirjoitettu: 27.01.2015 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

”Digimarkkinoinnin etuja on mitattavuus ja kohdennettavuus – markkinoit siellä, missä asiakkaasi ovat.” Näillä korulauseilla yksi jos toinenkin digimarkkinoinnin palveluita tarjoava taho mainostaa palveluksiaan, mutta päätyykö korulauseet koskaan käytännön tasolle saakka? Tässä blogissa pohdin, kuinka tuotteen tai palvelun...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukonemainonta, Digitaalinen markkinointi

Kaikenkarvaista hakukoneoptimointia

Kirjoitettu: 15.01.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Hakukoneystävällinen julkaisujärjestelmä Asiakaskunnassamme on nyt useaan otteeseen tullut vastaan seuraavanlainen sekaannus. Verkkosivuja uudistaessa on asiakkaalle kerrottu, että hakukoneoptimointi tehdään sivuston rakentamisen yhteydessä. Sivustouudistuksen jälkeen asiakas on kuitenkin huomannut, että sijoitukset hakukoneessa eivät olekaan...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi

Verkkoasema Oy nimitetty United Planetin Gold Partneriksi ja Pohjoismaiden vuoden partneriksi 2014

Kirjoitettu: 19.12.2014 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

United Planet – yksi Euroopan johtavista portaali- ja yhteisöalustojen kehittäjistä – on virallisesti tiedottanut, että oululainen Verkkoasema Oy on saavuttanut Gold Partner –tason ja ansainnut ”Nordics – Partner of the year” –nimityksen vuonna 2014. United Planetin tuottama Intrexx on monipuolinen alustatuote ja sovelluskehitin erityisesti...

Lue lisää »

Aiheet: Intrexx, Intranet

Kyseenalaista AdWords -mainontaa

Kirjoitettu: 07.11.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Blogissani käyn läpi esimerkein, kuinka Google AdWordsiä käytetään väärin tai kyseenalaisesti. Lisäksi otan esille esimerkkejä Googlen säännöistä ja käytänteistä. Google AdWords on oikein tehtynä erittäin tehokas työkalu, mutta se taipuu valitettavasti hyvin myös kiusantekoon. Google AdWordsin...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukonemainonta

Toimivan verkkosivuston edellytykset

Kirjoitettu: 30.10.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

On olemassa tiettyjä perusedellytyksiä, joita ilman toimivaa verkkosivustoa on mahdotonta luoda. Blogissani käyn läpi näitä perusedellytyksiä ja perustelen, miksi juuri nämä asiat ovat olennaisia toimivan verkkosivuston luomisessa. Tavoitteiden asettaminen Toimivan verkkosivuston rakentamisen lähtökohtana on tavoitteiden asettaminen. Tavoitteita...

Lue lisää »

Aiheet: WWW -sivut

Sähköpostimarkkinoinnin työkalut

Kirjoitettu: 06.10.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Blogissani esittelen kolme hyvin erilaista sähköpostimarkkinoinnin työkalua. Esittelyssä Pohjois-Amerikkalainen MailChimp, joka on ilmainen sähköpostityökalu hyvin pienissä lähetysmäärissä, Verkkoaseman VJ6:n sähköpostimoduuli, joka soveltuu max. 10 000 lähetystä kuukaudessa lähettäville tahoille sekä Koodiviidakon...

Lue lisää »

Aiheet: Sähköpostimarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Kirjoitettu: 24.09.2014 Kirjoittaja: Riikka Räisänen

Myyntiliidien kerääminen verkkosivuston avulla Yksi digitaalisen markkinoinnin keskeisistä tehtävistä on asiakasdatan kerääminen, analysointi ja tulkinta analytiikkatyökalujen avulla. Parhaimmillaan verkkosivustosta kyetään luomaan liidigeneraattori, joka edesauttaa myyntiä kartoittamalla, ketkä tuotteesta/palveluista voisivat olla kiinnostuneita...

Lue lisää »

Aiheet: Sisältösuunnittelu, Digitaalinen markkinointi