Asiantuntijamme blogaavat -
bongaa tuoreimmat vinkit ja uusimmat tuulet!

Käyttäjäkokemus ja hakukoneoptimointi

Kirjoitettu: 19.01.2016 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

  Google on kuin hyvä liikekumppani. Se suosittelee yritystäsi aktiivisesti ja lähettää asiakkaan verkkosivullesi, mikäli asiakkaat osoittavat olevansa tyytyväisiä. Siksi verkkosivujen käyttäjäkokemus on niin tärkeää. Hakukoneoptimoinnin merkitys Hakukoneoptimoinnin loputuloksena toivotaan useimmiten kärkisijoituksia...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Hakukonenäkyvyys

Hakukoneoptimointi ja metatiedot

Kirjoitettu: 14.01.2016 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

  Google muutosten myrskyssä Hakukoneoptimointi on muuttunut vuosien varrella hyvinkin paljon. Silti tietyt tavat ja uskomukset tuntuvat istuvan tiukassa. Viimeksi eilisessä asiakastapaamisessa kävimme keskustelua metatietojen merkityksestä Googlenäkyvyyden kannalta – kuinka tärkeitä siis ovat nuo metatiedot? Hakukoneoptimointi ja meta description Meta...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi

Kuinka hoidat suhdettasi Googleen? Vinkkejä Google Search Consolen käyttöön!

Kirjoitettu: 25.11.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Monille vielä sangen tuntematon Googlen veloitukseton työkalu on ennen nimellä kulkenut Webmaster Tool. Työkalua liene vierastettu mm. teknisen nimensä vuoksi ja sikse se on jäänyt toverinsa Google Analyticsin varjoon. Tämä on harmillista, sillä Search Console toimii erinomaisena työkaluna mm. verkkosivujen hakukoneoptimoinnissa verkkosivujen...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Digitaalinen markkinointi

Luottamus elää ja hengittää verkostoissa - Päivi Lohikoski

Kirjoitettu: 06.11.2015 Kirjoittaja: Vierailija

Luottamus elää ja hengittää verkostoissa Työelämä muuttuu kovalla sykkeellä ja työyhteisöjen ominaispiirteitä ovat nykyisin jatkuva verkostoituminen, hajautettu toiminta, projektipohjainen työ, matalat hierarkiat ja tiimityö. Viestintäteknologia ja sosiaalinen media mahdollistavat työtehtävien ja sosiaalisten...

Lue lisää »

Aiheet: Ohjelmistot, Ohjelmistosuunnittelu

Verkkosivujen uudistaminen ja googlenäkyvyys

Kirjoitettu: 04.09.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

"Jes, uudistetaan verkkosivut! Näyttää vanhanaikaiselta ja väritkin on tylsät!" Uusien verkkosivujen julkaisun jälkeen katsellaankin hyvin tyypillistä ongelmaa: Kivalta näyttää, mutta sijoitukset Googlessa ovat tipahtaneet, analytiikan käppyrät näyttävät yhä alenevia kävijämääriä eikä yhteydenottoja...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Digitaalinen markkinointi

Digitaalisen markkinoinnin koulutusta?

Kirjoitettu: 13.07.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Miten AdWordsiä tehdään? Mitä tarkoittaa CTR? Mitä toimenpiteitä hakukoneoptimointi sisältää? Verkkosivuni näyttävät vanhanaikaisilta, mitä kaikkea tulee ottaa huomioon uudistuksessa? Kuinka yrityksen tulisi olla mukana Facebookissa? Mitä kaikkea tarkoittaa digimarkkinointi ja miten siitä saadaan tehot irti? Näihin ja...

Lue lisää »

Aiheet: Digikoulutukset

Laskeutumissivu osana digimarkkinointia

Kirjoitettu: 15.06.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Laskeutumissivu, landing page, ländäri.. Kaikki tarkoittavat yksinkertaisesti yhtä verkkosivujen sivua, jonne asiakkaat päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun asiakkaasi klikkaa googlemainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? - Ei verkkosivujesi etusivulle tai lounaslistaan...

Lue lisää »

Aiheet: WWW -sivut, Sisältösuunnittelu, Digitaalinen markkinointi

Kävijäanalytiikka ja konversio

Kirjoitettu: 11.06.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Tiedätkö, paljonko sivustollasi on kävijöitä? Kuinka moni heistä palaa takaisin ja kuinka moni poistuu samantien? Mistä sivuston kävijät oikein saapuvat? Mitä he sivustolla tekevät? Miksi he saapuvat sivustollesi ja mitä he haluavat? Yksi keskeinen osa digitaalista markkinointia on tehtyjen markkinointitoimenpiteiden seuranta. Kävijäseurannan...

Lue lisää »

Aiheet: Kävijäseuranta, Digitaalinen markkinointi

Kärkisija haltuun hakukoneoptimoinnilla

Kirjoitettu: 03.06.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

  Lähtökohta: Uniresta Oy on alkuperäinen oululainen ravintolayritys, joka perustettiin vuonna 1962 Oulun ylioppilasapu ry:n toimesta hoitamaan ruokala- ja kahvilatoimintaa. Vuosien saatossa Uniresta Oy:n liiketoiminta on laajentunut ja tänä päivänä yrityksellä on kolmetoista liiketoimintayksikköä eri puolilla Oulua. Uniresta tarjoaa laadukkaita...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointia ennen ja nyt

Kirjoitettu: 07.05.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Kun puhutaan hakukoneoptimoinnista, niin vieläkin vallalla tuntuu olevan ajatus, että kyse on vähintäänkin salatieteistä. Hämärässä komerossa koodailua ja taikatemppujen tekemistä :) Itse puhun hakukoneoptimoinnista markkinoinnin yhtenä keinona, joka pitäisi yrityksissä ottaa huomattavasti paremmin haltuun - onhan kyseessä...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Hakukonenäkyvyys, Digitaalinen markkinointi