Asiantuntijamme blogaavat -
bongaa tuoreimmat vinkit ja uusimmat tuulet!

Digitaalinen myynti - Myyjän matka ostajan luo

Kirjoitettu: 24.03.2016 Kirjoittaja: Jaakko Paalanen, Leadfeeder Oy

Nykyajan ostajat ovat hyvin digi-orientoituneita, kuten Tiina kirjoitti aiemmassa bloggauksessaan. He tekevät 60-80% ostopäätöksistään ennen, kuin ovat yhteydessä myyjään. Mitä jos voisit olla kilpailijoitasi edellä ja tietää, kun ostajat osoittavat kiinnostusta tuotteitanne tai palveluitanne kohtaan. Tämä on mahdollista sosiaalisen...

Lue lisää »

Aiheet: Kävijäseuranta, Digitaalinen markkinointi

Digitaalinen asiakaskokemus – ostajan matka myyjän luo.

Kirjoitettu: 16.03.2016 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Useat eri tutkimukset ovat todenneet, että asiakkaan ostoprosessista on kuljettu jo 60-70 % matkasta, ennenkuin myyjä ja ostaja ensimmäisen kerran kohtaavat. Vaikka myyjälle ostaja olisikin täysin uusi tuttavuus, kun hän ensimmäistä kertaa soittaa tai kävelee myymälän ovesta sisään, niin ostajalle myyjä on jo tuttu kaveri. Tiedätkö...

Lue lisää »

Aiheet: WWW -sivut, Hakukoneoptimointi, Digitaalinen markkinointi

Verkkosivujen uudistaminen ja googlenäkyvyys

Kirjoitettu: 15.03.2016 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

"Jes, uudistetaan verkkosivut! Näyttää vanhanaikaiselta ja väritkin on tylsät!" Uusien verkkosivujen julkaisun jälkeen katsellaankin hyvin tyypillistä ongelmaa: Kivalta näyttää, mutta sijoitukset Googlessa ovat tipahtaneet, analytiikan käppyrät näyttävät yhä alenevia kävijämääriä eikä yhteydenottoja...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Digitaalinen markkinointi

Kuinka hoidat suhdettasi Googleen? Vinkkejä Google Search Consolen käyttöön!

Kirjoitettu: 09.03.2016 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Monille vielä sangen tuntematon Googlen veloitukseton työkalu on ennen nimellä kulkenut Webmaster Tool. Työkalua liene vierastettu mm. teknisen nimensä vuoksi ja sikse se on jäänyt toverinsa Google Analyticsin varjoon. Tämä on harmillista, sillä Search Console toimii erinomaisena työkaluna mm. verkkosivujen hakukoneoptimoinnissa verkkosivujen...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Digitaalinen markkinointi

Käyttäjäkokemus ja hakukoneoptimointi

Kirjoitettu: 19.01.2016 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

  Google on kuin hyvä liikekumppani. Se suosittelee yritystäsi aktiivisesti ja lähettää asiakkaan verkkosivullesi, mikäli asiakkaat osoittavat olevansa tyytyväisiä. Siksi verkkosivujen käyttäjäkokemus on niin tärkeää. Hakukoneoptimoinnin merkitys Hakukoneoptimoinnin loputuloksena toivotaan useimmiten kärkisijoituksia...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi, Hakukonenäkyvyys

Hakukoneoptimointi ja metatiedot

Kirjoitettu: 14.01.2016 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

  Google muutosten myrskyssä Hakukoneoptimointi on muuttunut vuosien varrella hyvinkin paljon. Silti tietyt tavat ja uskomukset tuntuvat istuvan tiukassa. Viimeksi eilisessä asiakastapaamisessa kävimme keskustelua metatietojen merkityksestä Googlenäkyvyyden kannalta – kuinka tärkeitä siis ovat nuo metatiedot? Hakukoneoptimointi ja meta description Meta...

Lue lisää »

Aiheet: Hakukoneoptimointi

Luottamus elää ja hengittää verkostoissa - Päivi Lohikoski

Kirjoitettu: 06.11.2015 Kirjoittaja: Vierailija

Luottamus elää ja hengittää verkostoissa Työelämä muuttuu kovalla sykkeellä ja työyhteisöjen ominaispiirteitä ovat nykyisin jatkuva verkostoituminen, hajautettu toiminta, projektipohjainen työ, matalat hierarkiat ja tiimityö. Viestintäteknologia ja sosiaalinen media mahdollistavat työtehtävien ja sosiaalisten...

Lue lisää »

Aiheet: Ohjelmistot, Ohjelmistosuunnittelu

Digitaalisen markkinoinnin koulutusta?

Kirjoitettu: 13.07.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Miten AdWordsiä tehdään? Mitä tarkoittaa CTR? Mitä toimenpiteitä hakukoneoptimointi sisältää? Verkkosivuni näyttävät vanhanaikaisilta, mitä kaikkea tulee ottaa huomioon uudistuksessa? Kuinka yrityksen tulisi olla mukana Facebookissa? Mitä kaikkea tarkoittaa digimarkkinointi ja miten siitä saadaan tehot irti? Näihin ja...

Lue lisää »

Aiheet: Digikoulutukset

Laskeutumissivu osana digimarkkinointia

Kirjoitettu: 15.06.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Laskeutumissivu, landing page, ländäri.. Kaikki tarkoittavat yksinkertaisesti yhtä verkkosivujen sivua, jonne asiakkaat päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun asiakkaasi klikkaa googlemainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? - Ei verkkosivujesi etusivulle tai lounaslistaan...

Lue lisää »

Aiheet: WWW -sivut, Sisältösuunnittelu, Digitaalinen markkinointi

Kävijäanalytiikka ja konversio

Kirjoitettu: 11.06.2015 Kirjoittaja: Tiina Räisänen

Tiedätkö, paljonko sivustollasi on kävijöitä? Kuinka moni heistä palaa takaisin ja kuinka moni poistuu samantien? Mistä sivuston kävijät oikein saapuvat? Mitä he sivustolla tekevät? Miksi he saapuvat sivustollesi ja mitä he haluavat? Yksi keskeinen osa digitaalista markkinointia on tehtyjen markkinointitoimenpiteiden seuranta. Kävijäseurannan...

Lue lisää »

Aiheet: Kävijäseuranta, Digitaalinen markkinointi