Yrityksen Markkinointi kuuluu johdon agendalle  

Onko yrityksesi tavoitteena markkinaosuuden kasvattaminen, kansainvälistyminen tai uuden tuotteen lanseeraus? Vai onko osaavien ihmisten löytäminen yrityksesi kasvun pullonkaulana?  

Markkinointi on keino, jolla elinvoimainen yritys vauhdittaa tavoitteisiinsa pääsyä.  

Markkinointi tekee yrityksesi tunnetuksi ja houkuttelee puoleensa niin uusia asiakkaita kuin päteviä työntekijöitäkin. Markkinointi kasvattaa yrityksesi arvoa, kun sen maineasema kasvaa halutussa kohdeyleisössä. Ihmiset haluavat tehdä töitä tunnettujen yritysten kanssa.  

B2B-päättäjä! Älä valitse markkinointikumppania ennen kuin olet nähnyt ehdotuksemme!

Kaaviossa listataan eri tapoja joilla markkinointi toimii liiketoiminnan tukena.

Markkinointi auttaa tavoittamaan yrityksen asiakkaat ja työntekijät 

Haluatko saada yrityksesi menestymään, löytää uusia asiakkaita ja olla haluttu työpaikka? Kiinnostavalla markkinoinnilla tavoitat asiakkaasi ja herätät heidän mielenkiintonsa yritystäsi kohtaan. Sama pätee tuleviin työntekijöihisi. Älä siis jätä markkinointia sattuman varaan, vaan ota ohjat omiin käsiisi ja huolehdi siitä, että yrityksesi markkinointi on oikein kohdennettua ja vetovoimaista! 

Workshop yhteistyön alussa oli hedelmällinen ja on auttanut viestimme muotoilussa ja kohdentamisessa.

Regi Raportti – Vuoden Toimisto 2023-tutkimustulokset

Käännä HUOMIO PUOLEESI 

Tiesitkö, että 50 % B2B-ostajista käyttää sosiaalisen median kanavia ostoprosessinsa tukena?  

Eri kanavat tarjoavat tänä päivänä erilaisia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaita, mutta informaatiotulvassa huomion saamisesta on tullut entistä kriittisempää. Onkin tärkeää, että löydät oikeat kanavat kohdeyleisöäsi silmällä pitäen. Ja vielä sitäkin tärkeämpää on, että onnistut sanoittamaan viestisi niin, että asiakkaat pysähtyvät sen äärelle! Tämä työ vaatii tekijältään niin media- kuin sisältötaitojakin.   

Oletko tuttu vai tuntematon?

Haluatko, että ihmiset muistavat yrityksesi? Jäädäksesi ihmisten mieliin kaiken informaatiotulvan keskellä, on erotuttava muista. Asiakkaasi ei halua kuulla turhaa korporaatiolätinää. Hän haluaa tietää, miten yrityksesi pystyy häntä auttamaan. Kun onnistut puhuttelemaan asiakasta suoraan niin, että hänen ongelmansa tuntuvat ratkaistavissa olevilta, hän tulee muistamaan sinut. Ja kun ostopäätöksen tai työpaikan valinnan aika tulee, kumman ihminen valitsee, tutun vai tuntemattoman?

Verkkoaseman johdolla päivitetty strategia ja käynnistetty jalkautus.

Regi Raportti – Vuoden Toimisto 2023-tutkimustulokset

Mikäli vaadit yrityksesi markkinoinnilta tuloksia, se tarvitsee toimiakseen selkeän mallin.

Olemme vuosien varrella huomanneet, että jalostamamme REANE-malli toimii erinomaisesti juuri B2B-yritysten markkinointia rakentaessa. Mallin etu piilee siinä, että yksittäisten toimenpiteiden sijaan huomio on jatkuvasti kokonaisuudessa ja näin ollen myös tuloksissa. Malli auttaa jäsentämään ja priorisoimaan markkinoinnin toimenpiteitä ja sen lisäksi mallin avulla voidaan paikallistaa yrityksen markkinoinnin osa-alueet, jotka vaativat kehittämistä.

Suunnittelu kvartaali eteenpäin on toimivaa ja meillä on siten aina selkeä kuva mitä on tulossa.

Regi Raportti – Vuoden Toimisto 2023-tutkimustulokset

REANE on yrityksesi tuloksen tekemiseen tähtäävä kasvumalli

Tyypilliset haasteet B2B-markkinoinnissa liittyvät sirpaleiseen ”adhoc” -tekemiseen ja siihen, että puuttuu näkemys kokonaisuudesta: Mitä tulee tehdä ensin, jotta lopputuloksena saamme yrityksemme verkkosivuilta lisää liidejä? Vuosien kokemus on osoittanut, että REANE-mallin mukaan toimimalla markkinoinnista tulee tuloksellisempaa ja resurssit suuntautuvat väistämättä oikeaan paikkaan.  

REANE-malli jakaantuu 5 osaan, jotka ovat digitaalisen markkinoinnin tärkeimmät elementit: Reach, Engage, Activate, Nurture ja Enhance.

REANE-malli jakaantuu 5 osaan, jotka ovat digitaalisen markkinoinnin tärkeimmät elementit: Reach, Engage, Activate, Nurture ja Enhance.
R

Löydä asiakkaasi digitaalisista kanavista

  • Google Ads
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
  • X
  • TikTok
  • Hakukoneoptimointi 
REANE - R
E

Vakuuta myös verkossa

Verkkosivusto tarjoaa mahdollisuuden luottamuksen rakentamiseen, kun se on rakennettu asiakaslähtöisesti. 

  • Verkkosivuston suunnittelut & toteutus 
  • Kävijäpolkujen rakentaminen 
  • Laskeutumissivujen rakentaminen
  • Sisällöntuottaminen (tuote/palvelusisällöt, referenssitarinat, asiantuntija-artikkelit, blogit)
REANE - E
A

Auta asiakasta

Keskity asiakkaaseen ja hänen auttamiseensa yritysesittelyiden sijaan. 

  • Lisäarvosisältöjen suunnittelu ja toteutus (oppaat, whitepaperit, laskurit jne.)
  • Webinaarien toteutus 
  • Videotuotanto
REANE - A
N

Hoivaa liidejä & asiakkaita

Ensikohtaamisen jälkeen on hyvä pysyä mielessä! 

  • Uutiskirjeet 
  • Markkinoinnin automaatio
  • Uudelleenmarkkinointi 
REANE - N
E

Tehosta myyntiä & prosesseja

Käytä aikasi olennaiseen eli automatisoi rutiinityöt. 

  • Automatisointi
  • Reaaliaikainen raportointi
  • Myynnin & markkinoinnin dashboard
  • AI:n hyödyntäminen
REANE-malli

Näin hyödynnämme reane-mallia digitaalisessa markkinoinnissa

  1. Nykytilanneanalyysi

    Eivätkö asiakkaat löydä teitä digikanavista? Vai ovatko verkkosivut vanhentuneet eivätkä vakuuta asiakasta? Vai puuttuuko verkkosivulta kävijäpolut ja tavoite? Tai mahdollisesti kävijöitä on runsaasti, mutta liidejä ei saada? Nykytilanneanalyysi paljastaa missä ovat markkinointinne akuuteimmat kehityskohdat.

  2. Toimenpidesuunnitelma

    Teemme suunnitelman, jossa markkinoinnintoimenpiteet priorisoidaan ja aikataulutetaan. Rakennamme REANE-mallin mukaista kokonaisuutta suunnitelmallisesti, osa kerrallaan. Asiakaskohtaisesti tämä voidaan tehdä vauhdikkaasti tai maltillisemmalla tahdilla.

  3. Mittarit ja data kuntoon

    Jotta voimme seurata toimenpiteiden vaikuttavuutta ja edelleen parantaa markkinointia, tarvitsemme dataa. Dataohjattu markkinointi ei perustu ”mustatuntuu” -ideologiaan, vaan numeroiden avulla ohjaamme tekemistä oikeaan suuntaan.

  4. Perusta kuntoon

    Ennen varsinaisia toimenpiteitä, käymme aina ensin läpi markkinoinnin perusasiat: Kenelle? (Unelma-asiakasprofiilit) Mitä? (Ydinviesti) Miksi? (Kilpailuedut, asiakashyödyt). Ilman näiden terävöittämistä, on mahdotonta tehdä asiakasta kiinnostavaa markkinointia.

  5. Ketterä toteutus

    Teemme toimenpiteitä sprinteissä eli kuukauden aikajänteellä. Näin saamme ketterästi toteutettua aina yhden kokonaisuuden kerrallaan ja saamme siitä myös nopeasti dataa.

  6. Kokonaisuus mielessä

    Jokainen asiakkaamme saa meiltä Kasvupäällikön, joka auttaa pitämään REANE-mallin mukaisen tekemisen keskiössä, sen sijaan että markkinoinnissa keskitytään liikaa ”lillukanvarsiin”.

oman MARKKINOINTItiimin palkkaaminen yritykseen on kallista

Ulkoistamalla markkinointisi Verkkoasemalle saat käyttöösi oman kasvupäällikön, digisuunnittelijan sekä osaajatiimin yhdellä kuukausimaksulla, joka joustaa tarpeesi mukaan. Oman kasvupäällikön kanssa luot selvät sävelet markkinoinnille ja tekemisillesi seuraaville kuukausille. Kasvupäällikkömme pitää huolta yhdessä digisuunnittelijan kanssa, että saavutamme yhdessä asetetut tavoitteet. Määriteltyihin toimenpiteisiin meillä aina alansa asiantuntija käytössäsi.

ulkoistamalla digitaalisen MARKKINOINNIN verkkikselle:

  1. Saat oman kasvupäällikön.
  2. Saat osaavan asiantuntijatiimin.
  3. Saat proaktiivisen toimintamallin.
  4. Saat tiimin, jonka huomio on tuloksissa, ei tunneissa!
  5. Saat lisää näkyvyyttä ja kasvatat tunnettuuttasi.
  6. Saat oikeita liidejä.
  7. Kasvatat myyntiäsi.

markkinoinnin Palvelumme

Uusi innovatiivinen lähestymistapa digimarkkinointiin. Suunniteltu erityisesti tuloshakuisille yrityksille, jotka haluavat saavuttaa konkreettisia tuloksia ja kasvattaa digitaalista läsnäoloaan. Maksat tehdyistä tuloksista, et tunneista – 60 päivän tyytyväisyystakuulla

Digimarkkinoinnin ulkoistaminen. Sopiva silloin, kun digimarkkinoinnin on tarkoitus tukea yrityksen kasvua. Proaktiivinen toimintamalli, jossa edetään suunnitelmallisesti kuukauden mittaisissa sprinteissä. Käytössä tiimillinen asiantuntijoita. Helposti budjetoitavissa, sillä hinnoittelu perustuu toimenpiteisiin (digisisällöt) eikä tunteihin.

ymmärrämme toimialaasi 

Yli 20 vuoden kokemus eri toimialojen markkinoinnista on opettanut meille, miten eri kohderyhmille kannattaa markkinoida. Markkinoinnin keinot vaihtelevat sen mukaan, millä toimialalla yrityksesi toimii. Ei siis kaikkea kaikille, vaan räätälöityjä toimenpiteitä, joilla on vaikutusta.   

Alihankintabrändin kehittäminen on haastavaa ja Verkkoasema osasi hyvin tunnistaa tarpeemme.

Regi Raportti – Vuoden Toimisto 2023-tutkimustulokset

Metallituotteiden valmistus

Digitaalisen markkinoinnin ulkoistus vuodesta 2017:

  • Hakukoneoptimointi ja Google-mainonta (Suomi, Ruotsi, Englanti).
  • Verkkosivujen toteutus, kehittäminen ja ylläpito.
  • Analytiikka ja raportointi.
  • Markkinoinnin suunnittelu ja ohjaus yhdessä asiakkaan ja mainostoimiston kanssa.

Mielestäni teillä on asiantuntevia ja tehokkaita ihmisiä, jotka pystyvät auttamaan meitä verkkomarkkinoinnissa. Olette parantaneet verkkosivujemme näkyvyyttä ja löydettävyyttä samalla, kun verkkomarkkinointiin käytetyt markkinointikulut ovat laskeneet.

Markku Kuismin, myyntijohtaja
Meconet

Metalliteollisuus

Digitaalisen markkinoinnin ulkoistus vuodesta 2021:

  • Verkkosivu-uudistus
  • KasvuMIT -palvelu

Päädyimme yhteistyöhön juuri Verkkoaseman kanssa vahvojen referenssien ja hyvin kuvatun palvelumallin ansiosta. Hyvin sujunut verkkopalvelu-uudistus antoi luontevan pohjan yhteistyölle myös markkinoinnin osalta.

Matti Kyrölä, toimitusjohtaja
Camtronic Oy
Camtronic Oy toimitusjohtaja Matti Kyrölä

Kone- ja vuokrauspalvelut

Digitaalisen markkinoinnin ulkoistus vuodesta 2022:

  • Hakukoneoptimointi ja Google– ja somemainonta
  • Verkkosivujen kehittäminen ja ylläpito.
  • Sisällöntuotanto
  • Analytiikka ja raportointi.
  • Uusien asiakkaiden osuus liikevaihdosta on ollut 30 prosentin luokkaa

Halusimme yhteistyökumppanin, joka liidaisi ja pikemminkin muistuttelisi asioista meidän suuntaan. Verkkoasemalla hommat alkoivat rullaamaan heti yhteistyön alettua. Tiimillä on hyvä työnjako ja asiat tulevat tehdyksi.

Isto Nuorkivi, toimitusjohtaja
Isto Nuorkivi Kallioinen yhtiöt

Sähkölaitteiden valmistus

Digitaalisen markkinoinnin ulkoistus vuodesta 2020:

  • Verkkosivujen kehittäminen ja optimointi
  • Asiakasta ja tulevia työntekijöitä kiinnostavan sisällön tuottaminen
  • Somekanavien ylläpito
  • Mainoskampanjat (KV)

Verkkiksellä oli hyvä ote asiaan. Olemme tällaisia teknologiaihmisiä ja tarvitsimme partnerin, jolla on kyky sparrata ja puristaa tieto irti meistä. Luotamme heidän asiantuntemukseensa. Tämä koko matka on ollut meille opettelua, mutta kun teemme niin kuin Verkkoaseman asiantuntijat käskevät, niin kaikki menee varmasti hyvin. 

Ville Ritakorpi, myyntijohtaja

Koneiden ja laitteiden valmistus

Digitaalisen markkinoinnin ulkoistus vuodesta 2020:

  • Verkkosivuston kehittäminen
  • Sisällöntuotanto
  • Kohdennettu mainonta (KV)
  • Markkinointitoimenpiteiden optimointia
  • Uutiskirjeviestinnän käyttöönotto ja hoito
  • LinkedIn-käytön kehitys henkilötasolla

Suurin positiivinen yllätys on ollut saamamme sisällön laatu. Itse parikymmentä vuotta sisältöä luoneena, tiedän luomisen tuskan. Nyt roolini on olla Insinöörikieli – Suomi -tulkkaaja . Jatkossa haluamme kumppanuuden syventyvän edelleen.

Erika Hietamäki, hallituksen puheenjohtaja
Kopar

Arkkitehti- ja inisinööripalvelut

Digitaalisen markkinoinnin ulkoistus vuodesta 2018:

  • Verkkosivujen uudistus
  • somekanavat hyötykäyttöön 
  • kaikkien kanavien ylläpitoa  
  • verkkosivuston sisällön laajennuksia 
  • somemainontaa 
  • hakukonemainontaa 
  • videotuotantoa 

Menneestä voidaan todeta, että olemme saaneet uuden verkkoläsnäolon ansiosta yhteydenottoja, ja niistä on saatu myös kotiutettua projektejakin. Koemme, että Verkkiksen tuntemus meidän toimialastamme on syventynyt hyvälle tasolle. Etenemme kuukausittain toimenpide kerrallaan, analysoimme ja siirrymme seuraavaan jalostetuin tiedoin.

Juhani Takkinen, toimitusjohtaja

Ohjelmistot, konsultointi

Digitaalisen markkinoinnin ulkoistus vuodesta 2018:

  • Sisällöntuotanto
  • Kohdennettu markkinointi digitaalisissa kanavissa: Aktiivisen sähköpostilistan kasvu 0 -> 2400 tilaajaa
  • Facebook-seuraajamäärän kasvu 900 -> 17000
  • Instagram-seuraajamäärän kasvu 100 -> 1 837
  • YouTube-tilaajamäärän kasvu 10 -> 437

Verkkiksen malli oli riittävän yksinkertainen tällaiselle insinöörillekin ymmärtää. Myös Verkkiksen nopean tuotekehityksen ajatus sopi meille hyvin. Asenne on ollut koko ajan se, että asioita saadaan nopeasti aikaiseksi.

Antti Niittyviita, toimitusjohtaja
Prove Expertise Oy
Prove

Tuotemyynti / Tukkukauppa

Kokonaisvastuu digitaalisesta markkinoinnista vuodesta 2021:

  • Sisällöntuotanto
  • Markkinoinnin automaatio
  • Google-mainonta
  • Somemarkkinointi
  • Sähköpostimarkkinointi
  • Hakukoneoptimointi

Verkkoasema osoitti, että on kiinnostunut tekemään töitä meidän kasvutavoitteiden eteen.

Aku Bragge / Business Unit Manager
Oy Nylund-Group Ab

PALVELULIIKETOIMINTA

Strateginen kumppanuus vuodesta 2021:

  • Sisältöstrategia
  • Sisällöntuotanto
  • Hakukoneoptimointi
  • Analytiikka
  • Rekrymarkkinointi
  • Somemarkkinointi
  • Google-mainonta
  • WP-verkkosivut
  • Verkkosivusisällöt

Reilan näkyvyys on kasvanut huimasti ja some on tosi aktiivinen. Hommaa niin sanotusti rokkaa!

Sami Juntunen
Reila Palvelut Oy

Yleisimmin kysytyt kysymykset

Paljonko tämä vie minulta aikaa?

Yhteistyön ensimmäinen kuukausi vie aikaasi eniten. Silloin tehdään yhdessä suunnitelmia ja pidetään workshoppeja. Kun yhteistyö saadaan rullaamaan suunnitelmien mukaisesti, tarve sinun ajankäytöllesi vähenee. Tyypillisesti pidämme viikoittain tai kahden viikon välein lyhyitä tilannekatsauksia asiakkaan kanssa.

Digimarkkinointi on minulle vierasta. Miten voimme onnistua?

Ei haittaa. Me teemme suunnitelmat tavoitteidenne mukaisesti joten riittää, että hyväksyt suunnitelmat. Tyypillisesti asiakkaidemme oma digimarkkinoinnin osaaminen kasvaa huomattavasti yhteistyön aikana.

Pysyvätkö kustannukset kurissa?

Koko palvelumme perustuu siihen, että kustannukset ovat ennakoitavissa. Teemme suunnitelmat yhdessä asiakkaan kanssa ja ne pohjautuvat käytössä oleviin tunteihin tai tilattujen digisisältöjen määrään palvelutyypistä riippuen. Mikäli näistä reunaehdoista on joskus tarvetta poiketa, sovimme asian etukäteen asiakkaan kanssa. Myös mainosbudjetti sovitaan etukäteen yhdessä.

Yllätyskustannuksia ei tule.

Kannattaako investointi?

Mikä on vaihtoehtoiskustannus? Jättää tekemättä? Paljonko kaupan mahdollisuuksia silloin menetetään? Jääkö huipputyypit rekrytoimatta? Vai tehdäänkö inhouse?

Ollaanko varauduttu johtamaan markkinointia, kouluttamaan, hankkimaan tarpeelliset työkalut ja silti ulkoistaa osa esimerkiksi videosisällöntuotannosta tai teknisemmistä markkinointitoimenpiteistä.

Kannattavuutta voidaan seurata analytiikan avulla. Näin voidaan tehdä päätökset dataan pohjautuen.

Voiko ulkopuolinen ymmärtää meidän bisnestämme ja tehdä tuloksellista markkinointia?

Panostamme asiakkuuden alussa siihen, että ymmärrämme asiakkaan bisnestä mahdollisimman hyvin. Tämän vuoksi meillä on yhteisiä workshoppeja asiakkuuden alussa.

Olemme lisäksi havainneet, että esimerkiksi sisältöjen tuottamisessa toimivin tapa on haastatella asiakkaan asiantuntijaa ja kirjoittaa sisällöt näiden haastatteluiden perusteella. Meillä on prosessi ja käytännöt suunniteltuna tähän.

Miten oma henkilökunta suhtautuu ulkopuoliseen digimarkkinointitiimiin?

Emme kilpaile asiakkaan henkilöstön kanssa heidän tehtävistään, vaan asetumme aina osaksi tiimiä. Otamme aina sen roolin, mikä meille on tiimissä tarjolla ja autamme omalla tekemisellämme koko tiimiä onnistumaan.

Kasvupäälliköt

Viestintä

Keskustelu ja viestintä TEAMSISSA.

Näkymä kasvupäällikön KALENTERIIN. Voit helposti ja nopeasti varata kasvupäällikkösi kalenteriin palaverin esimerkiksi suunnitelmien muuttuessa.

Toimintamalli

Palaverit, tehtävät ja tiedostot TEAMSISSA. Välilehdille kerättynä keskitetysti kaikki tarvittavat työkalut.

  • Keskustelu
  • Tiedostot
  • Tehtävät
  • Muistiinpanot
  • Raportointi
  • Kasvupäällikön kalenteri

Laatu

Prosessit, työohjeet ja mallipohjat LAADUKKAAN työskentelyn tukena.

Poimintoja asiakkaistamme

Proventia Emission Control
Meconet
Mekitec
Prove
Kopar
Bittium
Sweco
Keraplast
Labroc

Näitä on ilo lukea!

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä