20.5.2020

Digistrategia – miksi se kannattaa tehdä?

Terveisiä lenkkipolulta! Näin keväisin näkee somessa ja lehdissä paljon uutisointia aiheesta ”näin olet juhannuksena rantakunnossa!”. Dieetit, kuurit ja ryhtiliikkeet ovat nyt viimeistään ajankohtaisia, jotta saadaan koronakilot karistettua ennen bikinikelejä.

Olen tainnut aikaisemminkin vertailla dieettausta ja digimarkkinointia, joista löysin jälleen ilahduttavan yhtymäkohdan: Dieeteistä toimii parhaiten se, jota jaksetaan noudattaa pitkäjänteisesti. Sama ideologia toimii myös digimarkkinoinnissa, tee valinnat mihin suuntaan lähdet, rakenna selkeä toimenpidesuunnitelma JA toteuta sitä sinnikkäästi!

Pitkäjänteisen tekemisen lisäksi pitäisi uskaltaa tehdä selkeitä valintoja. Unohtaa ”kaikkea kaikille” markkinointi ja valita suunta, johon lähteä. Tätä voitaisiin vaikka kutsua digistrategiaksi:

1. Valitse asiakkaasi.
2. Kirkasta ydiviestisi, tärkein teemasi.
3. Määritä kilpailuetusi. Miksi asiakkaat ostaisivat juuri sinulta?
4. Tunne asiakkaasi: Millaisella sisällöllä saadaan herätettyä huomio?
5. Valitse/testaa/löydä toimivimmat jakelukanavat.

Aurinkoista viikkoa ystävät!

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti b2b markkinointi brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys