Blogi

1.4.2020

Pitäisikö perinteiset markkinointisuunnitelmat heittää roskakoriin?

Olen perustamassa uutta yritystä harrastukseeni liittyen ja ajattelin josko tällä kertaa tekisin liiketoimintasuunnitelman. Löysin pohjan yrittäjille suunnatusta palvelusta ja sieltä bongasin kohdan, jossa kuvailtiin markkinointisuunnitelman sisältöä. Meinasi leuka tippua lattiaan sitä lukiessa. Ei vilaustakaan ostajapersoonista, sisällöistä, luottamuksen rakentamisesta. Sen sijaan puhuttiin logosta, kirjekuorista ja mainosteippauksista. Toivon syvästi, ettei yksikään uusi yrittäjä perustaisi markkinointiaan noiden neuvojen varaan!

Markkinoinnin ytimessä on kommunikaatio.

1. Kuka on asiakkaasi? Tunne asiakkaasi: Millaisia haasteita, ongelmia, pelkoja hänellä mahdollisesti on?
2. Kun tunnet asiakkaasi, tiedät mikä häntä kiinnostaa: Hyödyt. Unohda tuotteesi/palvelusi yksittäiset detaljit ja keskity suureen kuvaan!
3. Tuota aktiivisesti asiakasta kiinnostavaa sisältöä!
4. Jakele raivokkaasti digitaalisissa kanavissa.

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digivalmennus DO2018 etävalmennus hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu Laskurit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow Ohjelmistot palvelut Saavutettavuus salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi social selling Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivut videotuotanto WooCommerce Wordpress Yrittäjyys