18.2.2019

Susanna Chazalmartin: hyppy journalismista digimaailmaan

Digianalyysien sekä SEO- ja SEM-raporttien keskeltä tässä hei! Olen Verkkiksen tuorein, joskaan en nuorin jäsen. Aloitin työt täällä digitaalisen markkinoinnin aitiopaikalla tammikuussa, työkokeilun merkeissä. Olen tehnyt urani vapaana toimittajana ja valokuvaajana, ja palailen nyt työelämään pitkän sairausloman jälkeen. Halusin kokeilla, miten soveltuisin nopeatempoiseen digimaailmaan, missä tehtävät vaihtuvat useita kertoja päivässä. So far so good. Olen oppinut lyhyessä ajassa valtavasti uusia asioita ja tuntenut itseni joka päivä innostuneeksi ja motivoituneeksi.

Ajankohtana tammikuu oli mitä parhain aloituskuukausi, sillä pääsin ensimmäisen kahden viikon aikana mukaan kahteen huipputapahtumaan: Superpäivä-koulutukseen sekä Digital Ouluun. Digital Oulussa uppouduin kymmenen tunnin aikana niin syvälle uudelle uralleni, että kotimatkalla suunnittelin hakevani Digipizzan, kun piti hakea Kotipizza. Seuraavana yönä unissani pyörivät niin F-Securen Mikko Hyppösen uumoilevat älyverhot kuin LinkedIn-guru Tom Laineen brändäysvinkit. Uutta purtavaa tuli ja paljon.

Sukeltaminen Pää edellä kylmään veteen -periaatteella digimarkkinoinnin maailmaan on ollut tehokasta ja inspiroivaa, mutta vahvimmillani olen toki edelleen sisällön – tekstien, kuvien ja videoiden – teossa. Olen työvuosieni varrella saanut paljon kiitosta tarinankertojan taidoistani, kyvystäni kuunnella haastateltaviani, sekä olennaisen poimimisesta suuresta määrästä aineistoa. Samat lainalaisuudet pätevät mielestäni pitkälti myös digitaaliseen markkinointiin.

Vapaa-ajallani kasvatan kolmea tytärtämme (kaksi heistä on jo teini-ikäisiä, tämä oli tässä heitä ärsyttämässä) ja toimin ranskalais-suomalaisen perheemme logistiikka-, sekä keittiömestarina. Tapaan mielelläni eri puolilla maailmaa asuvia ystäviäni, toimin perhehoitajana, hoidan kanoja ja uutta kotia etsiviä sijoituskissoja, ja pötköttelen sohvan nurkassa katselemassa sivistystä kasvattavia dokumenttielokuvia ja keskusteluohjelmia, ja vain harvoissa hätätilanteissa silkkaa hömppää. Joka kesä koulun suvivirren jälkeen pakkaamme matkalaukkumme ja siirrymme kolmeksi kuukaudeksi 3300km etelään, missä pussailemme ja kestitsemme enemmän ystäviä ja sukulaisia kuin koko talven aikana Suomessa. Et ca me va très bien!

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti b2b markkinointi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow Ohjelmistot palvelut rekrymarkkinointi salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivut videotuotanto WooCommerce Wordpress Yrittäjyys