Blogi

14.5.2020

#verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Marjo

Duunissa VerkkoasemaLla

Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti.

40-vuotias digimarkkinointi-ihminen, joka vapaa-ajalla harrastaa ompelua ja liikuntaa.

Miten ja miksi päädyit Verkkikselle?

Olen ollut Verkkiksen asiakkaana edellisessä työpaikassani ja ihastuin teidän tapaan tehdä töitä. Nyt on ollut mielessä palata pääkaupunkiseudulta takaisin Ouluun, joten oli ihan selvää, että työpaikka Verkkiksellä olisi minun unelma. Näin ne unelmat täyttyvät!

Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä Verkkiksellä?

Olen niin tuore, etten ole ehtinyt vielä kovinkaan paljoa. Mutta olen auditoinut asiakkaan nettisivuja hakukoneoptimoinnin näkökulmasta, päivitellyt Google My Business -tilejä, raportoinut verkkokaupan kävijätilastoja asiakkaalle, tehnyt somemainoksia ja ollut mukana workshopeissa miettimässä asiakkaiden kanssa, miten voisimme parhaiten auttaa heitä.

Mikä on roolisi Verkkiksellä nyt?

Olen asiantuntijana mukana digimarkkinoinnin projekteissa. Minun intohimoni on sosiaalinen media ja somemainonta.

Mitä kaikkea työnkuvaasi kuuluu? Mitä kaikkea pääset tekemään täällä?

Pääsen tekemään kaikenlaista digimarkkinointiin liittyen.

Mitkä ovat työsi parhaat puolet?

Pidän siitä, että pääsen tutustumaan hyvin erilaisiin toimialoihin ja yrityksiin.

Mitkä kolme adjektiivia sinulla tulee ensimmäisenä mieleen Verkkiksestä/työstäsi?

Monipuolista, mielenkiintoista ja mukavaa

Millaista verkkiksellä on olla töissä? Mikä Verkkiksessä/työssäsi on parasta?

Minusta Verkkisellä on ihan parasta se, että saa työskennellä mukavien ja auttavaisten ihmisten kanssa pystyy haastamaan itseään ja opettelemalla digimarkkinoinnin uusia tuulia.

Jos voisit olla päivän kuka tahansa, kuka olisit?

Hannu Hanhi

Oma asiantuntijuus

Mitä töitä olet tehnyt ennen Verkkistä / mitä alan osaamista sinulla oli ennen tänne tuloa?

Olen tehnyt digimarkkinointia monipuolisesti. Olen ylläpitänyt ja kehittänyt verkkosivuja, hallinnoinut somekanavia, tehnyt somemainontaa ja vastuullani on ollut myös verkkokaupan markkinointi. Olen ollut myös kehittämässä kanta-asiakasohjelmaa.

Miten työroolisi / osaamisesi on kehittynyt täällä työskennellessäsi?

Olen ollut töissä Verkkiksellä vasta reilun viikon, joten olen toki opetellut jo uusia ohjelmia, mutta jatkossa luotan siihen, että osaamisena laajenee ja monipuolistuu entisestään. Pääsen tutustumaan sekä uusiin ohjelmiin ja kanaviin, mutta sen lisäksi saan laaja-alaisempaa näkemystä eri toimialoista.

Miten selittäisit työpäiväsi/-tehtäväsi lapselle?

Olen töissä työpaikassa, jossa autetaan muita yrityksiä löytämään lisää asiakkaita. Teen esimerkiksi Facebook- ja Instagram -päivityksiä ja mainoksia yritysten puolesta, jotta ihmiset somessa saisivat tietoa näistä yrityksistä.

Minkä arvokkaan vinkin antaisit yrityksille, mitä ei yleensä osata ottaa huomioon?

Kannattaa satsata siihen, että mittarit ja analytiikka ovat kunnossa, sillä sen jälkeen markkinoinnista tulee tavoitteellisempaa ja sen myötä tuloksellisempaa.

Tilaa blogit

Marjo Pekonen

Titteli: Digimarkkinoinnin asiantuntija

Supervoima: Somemarkkinointi ja verkkokaupan markkinointi

Koulutus: tradenomi ja medianomi

#verkkisläinen: ensimmäistä vuotta

Motto: ”Little progress each day adds up to big results”

Fun fact: kuuntelen joka ilta ennen nukkumaanmenoa äänikirjaa.

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digivalmennus DO2018 etävalmennus hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu Laskurit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow Ohjelmistot palvelut Saavutettavuus salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi social selling Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivut videotuotanto WooCommerce Wordpress Yrittäjyys