31.1.2020

#verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Mikko

Duunissa Verkkoasemalla

Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti.

54-vuotias kempeleläinen, jonka elämäntehtävä siviilissä on tilkitä aitaa, ja metsästää karanneita koiria.

Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi hait juuri Verkkoasemalle töihin?

Minulla on menossa Verkkis 2.0, sillä lankesin eka kertaa tämän kyltin alle 9 vuotta sitten. Tämä toinen tuleminen tapahtui niin, että hyppäsin asiakkaan puolelta tälle puolen pöytää.

Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä Verkkiksellä?

Pysytään vain toisessa tulemisessa: Verkkiksen omaa ja asiakkaiden markkinointisisältöä, some-sisältöä ja laskeutumissivujen sisältöä sekä viestinnän määrittelyä. Niin ja sitten on joku DO. Siihen pääsin tekemään oikein painettavan, mutta puoliksi pureskellun flyer-sisällön.

Mitä kaikkea työnkuvaasi kuuluu? Mitä kaikkea pääset tekemään täällä?

Sisältösuunnittelua, sisältösuunnittelua, sisältösuunnittelua ja sisältösuunnittelua useinmiten avainsanaan, kohteeseen ja kanavaan perustuen. Olen ollut myös päivän ajan tukipuhelinheppuna. Kaksi myyjää soitti. Eli tekemämme softat eivät ole solmussa, digiviesti kulkee ja valmennusoppeja sovelletaan osuvasti.

Edellisen kerran olin tuki-Mikkona noin v. 2001. Silloin soittaja kysyi, miksei internet-sivut näy auringonpaisteessa. Pyysin hakemaan kahvit.

Mitkä ovat työsi parhaat puolet?

Hyvä meininki, mielenkiintoiset asiakkuudet ja ihaaan kivaat työkaverit. Ja ennen kaikkea kukaan asiakkaista ei ole vaatinut (vielä) kirjoittamaan pääviestiksi. ”Meiltä saat räätälöityjä palveluita.”, vaikka 27% nettisivuista tätä viestiä kuiskiikin.

Mitkä kolme adjektiivia sinulla tulee ensimmäisenä mieleen Verkkiksestä/työstäsi?

Uteliaisuus, yhteistyö, syvä ammattimaisuus.

Kerro joku hauska juttu mikä on tapahtunut työpaikalla

Sain joululahjan, vaikka en ollut edes vielä töissä Verkkiksellä. Auts. Lukeeko verottaja näitä?

Millaista verkkiksellä on olla töissä? Mikä Verkkiksessä/työssäsi on parasta?

Nihkeä tyyppi sanoisi, että muutaman vuoden etätyön jälkeen mikä tahansa työympäristö kelpaa. Sanon kuitenkin, että jos tämäkin lausunto menee seulasta läpi, niin se vahvistaa oletukseni siitä, että täällä voi olla oma itsensä. Tosissaan, muttei vakavasti.

Parasta on oman osaamisen lisääminen syväammattilaisilta ja luotto.

Jos voisit olla päivän kuka tahansa, kuka olisit?

Homer Simpson

Oma asiantuntijuus

Mitä töitä olet tehnyt ennen Verkkistä / mitä alan osaamista sinulla oli ennen tänne tuloa?

Urani on vanhempi kuin internet, joten printtiä ja mitä nyt olikaan, työllistivät faxattuine briiffeineen – toki jo silloin Steve Jobsin laitteilla.

Viittaus edellisen vastauksen 1. osaan: olen saanut jo nyt ensimmäisen kk:n aikana syventävää tietoa some-, google- ja muusta digiläsnäolon oikeasta tolasta. Mutta onkohan tiedon määrällä lakipistettä? Kysynpä vaan, kun sanovat ettei tukka ja tieto sovi samaan päähän.

Miten selittäisit työpäiväsi/-tehtäväsi lapselle?

”Kuuleppas. Ollaanpa rehellisiä. Ensinnäkään sinä et ole minun lapsi. Mutta ei se sinua paljoakaan huononna. Kannustan joka tapauksessa kirjoittamaan ja lukemaan, sillä lukemalla somea voi saada some-kirjoittelutyöpaikan. Etsimällä Googlesta voi löytää SEO:oon satsanneen yrityksen. Persoonallisesti kirjoittamalla voi jäädä mieleen. Ja olemalla totuuden mukainen välttyy hankaluuksilta. Menehän nyt siitä kotiisi.”

Minkä arvokkaan vinkin antaisit yrityksille, mitä ei yleensä osata ottaa huomioon?

Olkaa persoonallisia. Mieleen jääviä. Toteuttakaa yrityksen DNA:ssa olevia asioita, tapoja toimia, historiaa ja luonnetta. Silloinkin kun kukaan ei näe.

Poimikaa brändiviestintään omaa luonnetta leimallisesti kuvaavat asiat. Tällöin kenenkään ei tarvitse leikkiä Pirkkoa, jos on Riitta. Rehellisyys kantaa pitkällä aikavälillä.

Älkää peljätkö, että joku selkäpuolella arvostelee. Etupuolella oleva arvokas sielunkumppaniasiakas vastaa kymmentä takanillittäjää.

Tilaa blogit

Mikko Niskanen

Titteli: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
Supervoima: Vokaalit ja konsonantit
Koulutus: kiertokoulu vastapäivään ja Lybeckerin Yliopiston graafisen alan YO-artesaani
#verkkisläinen: 1,5v + 1 kk
Lempinimi: nutipäisenä se oli höntsälätkässä Myy, joka muokkautui mv. Vladimir Myshkinistä
Motto: ”Tämähän menee kuin k*** lautaa myöden!”
Fun fact: Kerran vuodessa otan Vako-Villen käyttöön ja piilotan potut maahan.

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti b2b markkinointi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow Ohjelmistot palvelut rekrymarkkinointi salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivut videotuotanto WooCommerce Wordpress Yrittäjyys