kympin digimokat Verkkoasema

18.04.2019

Älä tee näin: Kymmenen yleistä digimokaa

Tämä mokalista on sellainen, jota tulisi digimarkkinointia toteutettaessa ehdottomasti välttää. Jos jokin kohta haiskahtaa tutulta, niin hälytyskellojen tulisi alkaa välittömästi kilkattamaan! Kymmenen vuoden kokemuksella ja kieli poskella kokosin avuksesi kymmenen kohdan lista: Älä tee näin!

Esimerkkejä todellisesta elämästä:

Markkinointi

1. Jätä markkinointi markkinoimaan yksikseen. Vältä erityisesti markkinoinnin ja myynnin välistä kommunikaatiota ja vuorovaikutusta. Myyjät myy ja markkinoijat tekee omat duuninsa, sillä sipuli.

2. Usko perinteisiin menetelmiin sokeasti. Puskaradio ja lehtimainonta kannattelevat kasvuun varmasti tänäkin päivänä.

Verkkosivut

3. Aloita aina verkkosivu-uudistuksesi miettimällä uutta visuaalista ilmettä. Älä uhraa ajatuksiasi verkkosivun olemassaolon tarkoitukselle tai yleensä millekään toiminnallisuudelle. Se että toimitusjohtaja haluaa komeammat sivut kuin kilpailija, on täysin riittävä peruste tuhansien eurojen investoinnille.

4. Verkkosivut paranevat vanhetessaan kuin viini konsanaan.

Mainonta

5. Käytä mainoseuroja hövelisti, mutta älä missään nimessä mittaa tuloksia. Älä ole kiinnostunut konversioista tai muista tuloksiin viittaavista seikoista. Google Analyticsin käyttämiseksi voidaan laskea se, että viikoittain putkahtaa jotain käppyröitä sähköpostiisi.

Liidit

6. Kerää verkkosivujesi kautta liidejä, mutta jätä ne markkinoinnin ongelmaksi tai jonnekin järjestelmän uumeniin. Älä sitouta tai ohjeista myyjiäsi liidien eteenpäinviemiseen. Jos liidit kuormittavat liikaa, niin lopeta niiden kerääminen. (True story.)

 

Sisällöt

7. Käytä aikaa kirjoitteluun ja sisällöntuotantoon, mutta älä jakele sitä missään. Eiköhän kiinnostuneet löydä upeat sisältösi ihan itsekin.

8. Käytä sisällöissäsi aina valtavasti ammattijargonia, turhakesanojen määrässä mitataan asiantuntijuutesi. Muista että tärkein kohderyhmäsi on kollegat ja kilpailijat.

Some

9. Some on huttua! Oikeat päättäjät eivät missään nimessä tuhlaa aikaansa moisissa hömppäkanavissa.

10. Odotellaan, että se seuraava uusi somekanava räjäyttää pankin, tähän Facebookiin tai muuhunkaan on turha lähteä enää mukaan.

Noniin, mikäli hymy nousi huulillesi, niin todennäköisesti olet selvinnyt mokista kuivin jaloin – onnittelut! 🙂 Mikäli mieleen nousi mokalistalta uupuva klassikko, niin pistä lisäyksesi kommenttikenttään.

 

Pilke silmäkulmassa,

Tiina

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Google-uudelleenmarkkinointi -blogi

Google Ads Uudelleenmarkkinointi

Pelkäksi hakukonemainonnan työkaluksi mielletty Google Ads on monipuolinen työkalu digimarkkinoinnissa. Sama ohjelma mahdollistaa niin Googlen hakukonemainokset, Googlen kumppaneiden sivuilla näytettävät display-mainokset, video- ja mobiilimainokset kuin myös tarkkaan kohdistetun uudelleenmarkkinoinnin. Uudelleenmarkkinoinnin avulla voidaan mainostaa palveluita ja tuotteita esimerkiksi niille henkilöille, jotka ovat vierailleet jo verkkosivuillasi, mutta eivät ole päätyneet ostamaan tai… Lue lisää

15 myyttiä hakukoneoptimoinnista

Edelleen törmään keskusteluissa SEO-myytteihin, jotka kannattaisi jättää visusti historiaan. Google päivittää algoritmejaan jatkuvasti pyrkien estämään väärinkäytökset ja siksi vanhoilla ”black hat” -optimointikikoilla ei enää saa toivottuja tuloksia. Vanhat myytit elävät silti vahvoina. Blogissani käyn läpi 15 esimerkkiä väärinkäsityksistä, joihin olen työssäni törmännyt. 1. Minun täytyy itse lisätä sivustoni Googlen hakukoneeseen… Lue lisää

Markkinoinnin ytimessä on sisältö

Markkinoinnin ytimessä on sisältö

Sisältömarkkinointi = Kiinnostavan, arvokkaan ja ostajan kannalta relevantin sisällön luominen, jonka tavoitteena on houkutella haluttua yleisöä. Kun tämä on tehty oikein, se helpottaa myyjän ja ostajan välisen luottamuksen syntymistä. Ja kuten tiedämme, luottamuksen olemassaolo helpottaa yhteistyön syntymistä. Hyvä sisältö tahkoaa enemmän liikevaihtoa. Sisällön ideointi Kirjoittaminen vaatii ideoita – sitä timanttista… Lue lisää

konversio-optimointi

Eikö verkkosivukävijät tanssi pillisi mukaan? Aloita konversio-optimointi.

Aiemmassa bloggauksessa käsittelimme Google Analyticsin perusteita ja sitä, miten tulkita analytiikkaa. Emme kuitenkaan käsitelleet juurikaan sitä, mitä konversiot ovat, miten niitä voidaan mitata ja miksi niitä kannattaa seurata ja optimoida. Tämän blogin agendana onkin syventyä näihin teemoihin tarkemmin. Mitä konversiot ovat? Konversiot ovat sinun itsesi määrittämiä, liiketoiminnallesi asettamia tavoitteita, joita… Lue lisää

Kaikki asiantuntijavinkit

Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus verkkokauppa Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit