Digimarkkinoinnilla lisää liikevaihtoa

17.01.2019

Digimarkkinoinnilla lisää liikevaihtoa

Saako digillä tuloksia? Tutustu Verkkiksen omaan dataan!

Vuosi on taas vierähtänyt ja on aika tutustua Verkkiksen oman markkinoinnin tuloksiin. Teemme asiakkaillemme digimarkkinointia, mutta toki teemme paljon markkinointia myös itsellemme. Verkkis toimiikin erinomaisena testilabrana, kun kokeilemme uusia työkaluja, medioita tai tekniikoita. Vuoden 2017 tulokset löydät täältä.

verkkoaseman markkinointi 2018

Verkkosivujen kävijävolyymi on noussut +15 % digimarkkinoinnin toimneiteillä

Verkkiksellä satsataan jatkuvasti sekä Google-näkyvyyden parantamiseen että sosiaalisen median presenssiin. Luonnollisten hakutulosten kautta tulleiden määrä on parantunut entisestään, kun olemme parantaneet näkyvyyttämme Googlessa. Pääosin kasvu onkin saatu aikaan Googlen veloituksettomista hakutuloksista. Suora liikenne ja sosiaalinen media ovat seuraavaksi tärkeimmät kanavamme. Sen jälkeen liikennettä tulee maksullisen mainonnan (mm. Google Ads) sekä uutiskirjeidemme kautta.

suosituimmat kanavat

Suosituin sisältö digimarkkinoinnissa

Pelkät yritys- ja tuote-esittelyt eivät kuitenkaan kävijöitä kiinnosta. Satsaamme rutkasti aikaa sisällöntuotantoon ja mietimme sitä, kuinka voisimme auttaa tulevia asiakkaitamme jo etukäteen. Tuotamme sisältöä blogien lisäksi myös aktiivisesti videomuodossa. Myös eri teemoihin keskittyneet oppaat ovat olleet verkkosivukävijöiden suosiossa.

Blogeista kiinnostavimpia ovat olleet:

  1. Somevillitys – kannattaako tuhlata aikaa? Kahdeksan vinkkiä onnistuneeseen somestrategiaan
  2. Facebookin uudet tietoasetukset
  3. 5 digimarkkinoinnin yleistä haastetta

YouTube-sisältö

Vuoden 2018 alussa aloitimme aktiivisen sisällöntuotannon myös videoiden saralla, josta olemmekin saaneet valtavan määrän palautetta katsojiltamme. YouTube-kanavallamme onkin kulutettu sisältöä 30 000 minuutin verran vuonna 2018. Ehdottomasti suosituin sisältö on ollut Modernin markkinoinnin videokurssi, johon pääset tutustumaan täällä.

”Olette jääneet positiivisesti mieleen erilaisilla sisällöillä ja videoilla somessa. Pidän teidät mielessä, kun meillä on halua lähteä digimarkkinoinnin asioita kehittämään lähitulevaisuudessa!”

Suosituimmat yksittäiset videot ovat olleet:

  1. Videokurssi – Hakukoneoptimointi
  2. Videokurssi – Sosiaalinen media
  3. Hakukoneoptimoinnin perusteet

Kävijöistä liideiksi

Pelkät prosentit tai verkkosivukävijät eivät kuitenkaan liikevaihtoa kasvata, vaan myynti huutaa liidejä! Olemme kasvattaneet kerättyjen liidien määrää vuonna 2018 +130 %! Saimme verkkosivujen kautta eritasoisia liidejä yhteensä 1 480 kappaletta. Verkkikselle tuli tarjouspyyntöjä myös suoraan sosiaalisen median kanavien kautta lähes 50 kappaletta, joista useasta saimmekin uuden asiakkaan.

Kiinnostavimmat ”liidienkeruumagneetit” ovat olleet:

  1. Hakukoneoptimoinnin pikaopas
  2. Markkinoinnin automaation pikaopas
  3. Some-opas B2B-yrityksille

Tärkeintä digimarkkinoinnin onnistumisessa = muuntumisessa kasvaksi liikevaihdoksi on:

  1. Keskittyminen = Digimarkkinoinnin ydin on tuottaa lisäarvoa tulevalle asiakkaalle.
  2. Huomio = Siirrytään myymisestä auttamiseen.
  3. Kärsivällisyys = Tehdä markkinoinnin toimenpiteitä toistuvasti ja suunnitelmallisesti.
  4. Yhteistyö = Markkinoinnin ja myynnin välinen keskustelu on aktiivista. Mikä toimii, mikä ei? Myynti siirtää kentältä tietoa markkinointiin – mistä asiakkaat juuri nyt puhuvat?
  5. Automatisointi = Keskitytään olennaiseen ja automatisoidaan bulkkityö.

Onnistuisiko tämmöinen sinunkin yrityksessäsi? Ota yhteyttä ja ideoidaan yhdessä!

Markkinoinnillisin terveisin,

Tiina
@THRaisanen

Ja niin, se liikevaihdon kasvu. Näyttäisi siltä, että digimarkkinointi on tuonut vuonna 2018 n. 200 000 euroa lisää liikevaihtoa Verkkiksen kassaan!

Hakukoneoptimoinnin pikaopas

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Kädenlämmintä vai tulikuumaa?

Lenkkipolulta löytyy tänään neljä lääkettä B2B-yritysten somevaivoihin! B2B-yritysten somekanavien valloitus jää usein pelkäksi yritykseksi, sillä taustalta puuttuu joko osaaminen, tai halu ja kyky luoda kiinnostavaa sisältöä, joka tuottaa tuloksia. 1. Satsaa sisältöön. Kädenlämpö on leipoessa kiva juttu, mutta tekstiä tuottaessa sisältö vastaa lähinnä puhelinluetteloa, jos inspiraatio on löytynyt taikinakulhon lämpötilasta…. Lue lisää

Miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa?

Miksi ulkoistaisit digimarkkinointisi, kun sinulla on jo omat työntekijät, jotka päivittelevät somea ja tekevät välillä jonkun kampanjan? 💁‍♂️ No siksi, että hankkimalla yrityksellesi digimarkkinoinnin luottokumppanin, saat yhden ihmisen sijaan kokonaisen tiimin, joka on jo testannut kaiken kantapään kautta – jättäen jäljelle vain tehokkaat ja tuottavat menetelmät! Samalla voit antaa omien… Lue lisää

Miten myydään diginä?

Apua! Kaikki myynti on siirtynyt digikanaviin, ja viestini hukkuu muiden sekaan! Mitä teen? Kuinka saat asiakkaasi kiinni kotisohvalta, kun kaikki muutkin yrittävät päästä samalle apajalle? Miten siis myyt diginä? 1. Herätä HUOMIO! Täsmäisku suoraan asiakkaan haasteisiin tai tarpeisiin tuottaa tuloksellisia yhteydenottoja. Älä tarjoa moottoriveneeseen uusia renkaita! 2. Auta ja tuota… Lue lisää

Pitäisikö perinteiset markkinointisuunnitelmat heittää roskakoriin?

Olen perustamassa uutta yritystä harrastukseeni liittyen ja ajattelin josko tällä kertaa tekisin liiketoimintasuunnitelman. Löysin pohjan yrittäjille suunnatusta palvelusta ja sieltä bongasin kohdan, jossa kuvailtiin markkinointisuunnitelman sisältöä. Meinasi leuka tippua lattiaan sitä lukiessa. Ei vilaustakaan ostajapersoonista, sisällöistä, luottamuksen rakentamisesta. Sen sijaan puhuttiin logosta, kirjekuorista ja mainosteippauksista. Toivon syvästi, ettei yksikään uusi… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot b2b CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio digivalmennukset DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit