digitaalinen-keskustelu -blogi

11.04.2018

Digitaalinen keskustelu

Digitaalisella keskustelulla tarjoitetaan verkossa tapahtuvaa vuoropuhelua asiakkaan kanssa. Parhaimmillaan tämä vuoropuhelu säästää resursseja ja johtaa kauppaan. Tästä syystä on hyvä pohtia, kuinka digitaalinen vuoropuhelu käytännössä tapahtuu esimerkiksi verkkopalvelussanne.

Miten teillä käydään digitaalinen keskustelu?

Digitaalinen keskustelu on mahdollista toteuttaa joko asiakasta ohjaavasti tai passiivisesti. Tarjoa keskusteluyhteyttä verkkopalvelussa monipuolisesti ja anna asiakkaasi päättää, mikä sopii hänelle parhaiten. Muista myös tarjota verkkopalvelussasi kattavasti informaatiota. Älä panttaa sisältöjä, hintoja tai esitteitä, jotka voisivat vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen!

Call-to-action

  1. Chat -palvelut antavat tukea myönteiseen asiakaskokemukseen.
  2. Yhteydenotto verkkopalvelun lomakkeen kautta on suoraviivainen keskustelunaloitus. Muista tällöin kontaktoida asiakas mahdollisimman pian, jotta positiivinen vire säilyy.
  3. Asiakasta voidaan myös näiden suoraviivaisimpien tapojen lisäksi aktiivisesti johdatella eri sisältöjen avulla kohti yhteydenottomahdollisuuksia. Tätä johdattelua ja sen tavoitetta kutsumme call-to-actioniksi. Hyviä johdattelutapoja ovat asiakasta kiinnostavat ladattavat sisällöt, joiden avulla saadaan asiakkaalta sähköpostiosoite keskusteluyhteyden avaamista varten.

Markkinointiautomaatio apuna

Markkinointiautomaation avulla asiakasta voidaan palvella entistä paremmin ostoprosessissa asiakastarpeeseen ja -profiiliin sopivalla viestinnällä. Markkinointiautomaation suurimpia etuja onkin mahdollisuus tunnistaa asiakas ja toteuttaa personoitua viestintää oikea-aikaisesti ja automatisoidusti.

Kiinnostuitko? Tutustu markkinoinnin automaation kolmikantaan sekä markkinoinnin automaatio -järjestelmän käyttöönottoon.

Lue lisää myös kevyestä markkinointiautomaatioratkaisustamme. Yhteistyökumppaninamme toimii Leadfeeder.

Markkinoinnin automaatio -pikaopas

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Markkinoinnin ytimessä on sisältö

Markkinoinnin ytimessä on sisältö

Sisältömarkkinointi = Kiinnostavan, arvokkaan ja ostajan kannalta relevantin sisällön luominen, jonka tavoitteena on houkutella haluttua yleisöä. Kun tämä on tehty oikein, se helpottaa myyjän ja ostajan välisen luottamuksen syntymistä. Ja kuten tiedämme, luottamuksen olemassaolo helpottaa yhteistyön syntymistä. Hyvä sisältö tahkoaa enemmän liikevaihtoa. Sisällön ideointi Kirjoittaminen vaatii ideoita – sitä timanttista… Lue lisää

digimarkkinoinnin muutos

Digimarkkinointi vuonna 2019

Minulta kysytään usein, mikä on se seuraava digimarkkinoinnin kuuma juttu ja kuinka se muuttaa digimarkkinointikenttää. Tässä hieman pohdintojani siitä, mikä on jo muuttumassa ja mitä mahdollisuuksia nämä muutokset antavat meille digimarkkinoijille tulevaisuudessa. Mobiilista ääniohjaukseen Vielä pari vuotta sitten koko digimarkkinointikenttä huusi yhteen ääneen ”mobile first”. Nyt se on muuttunut muotoon… Lue lisää

Markkinoinnin automaatio B2B-yrityksen verkkosivustolla

Markkinoinnin automaatio B2B-yrityksen verkkosivustolla

Edellisessä blogissani kerroin, miten saat tehot irti markkinoinnin automaatiojärjestelmästä. Tässä blogissani annan käytännön esimerkin B2B-yrityksen markkinoinnin automaatiojärjestelmän toiminnasta. Blogin on määrä antaa kuvaa siitä, mitä markkinoinnin automaatiotyökalu mahdollistaa ja miksi siitä on hyötyä, vaikka se ei manuaalista työtä poistakaan. Digimarkkinoinnin palasista kokonaisuuden hallintaan Markkinoinnin automaatiojärjestelmän käyttöönotto vaatii digimarkkinoinnin kokonaisuuden haltuun… Lue lisää

CRM – pärjäisin kai ilmankin?

Yritykset pärjäävät ilman asiakkuudenhallintajärjestelmääkin. Iät ja ajat on käytetty Exceliä, joten miksi pitäisi siirtyä käyttämään järjestelmää, joka on monimutkainen ja aikaa vievä? Tällaista mantraa kuulee edelleen myyjien ja johtajien toistavan. Olisiko nämä ajatukset jo aika heittää romukoppaan? Nykyään puhutaan paljon markkinoinnin ja myynnin yhdistämisestä. Asiakkuudenhallintajärjestelmän on tuettava myös markkinoinnin prosesseja… Lue lisää

Kaikki asiantuntijavinkit

alustatalous Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitaalinen transformaatio digitalisaatio digivisio Google Marketing Next 2017 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö huippumyyjä ihmisen mieli Intranet Intrexx Kummeli Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinoinnin it markkinointiteknologia mit muistaminen myynti northern glow Ohjelmistot oppiminen palvelusuunnittelu salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Spotify Sähköinen liiketoiminta tekoäly Testaus Tietoturva transformaatio tuija rummukainen United Planet verkkokaupan markkinointi verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit