digitaalinen-keskustelu -blogi

11.04.2018

Digitaalinen keskustelu

Digitaalisella keskustelulla tarjoitetaan verkossa tapahtuvaa vuoropuhelua asiakkaan kanssa. Parhaimmillaan tämä vuoropuhelu säästää resursseja ja johtaa kauppaan. Tästä syystä on hyvä pohtia, kuinka digitaalinen vuoropuhelu käytännössä tapahtuu esimerkiksi verkkopalvelussanne.

Miten teillä käydään digitaalinen keskustelu?

Digitaalinen keskustelu on mahdollista toteuttaa joko asiakasta ohjaavasti tai passiivisesti. Tarjoa keskusteluyhteyttä verkkopalvelussa monipuolisesti ja anna asiakkaasi päättää, mikä sopii hänelle parhaiten. Muista myös tarjota verkkopalvelussasi kattavasti informaatiota. Älä panttaa sisältöjä, hintoja tai esitteitä, jotka voisivat vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen!

Call-to-action

  1. Chat -palvelut antavat tukea myönteiseen asiakaskokemukseen.
  2. Yhteydenotto verkkopalvelun lomakkeen kautta on suoraviivainen keskustelunaloitus. Muista tällöin kontaktoida asiakas mahdollisimman pian, jotta positiivinen vire säilyy.
  3. Asiakasta voidaan myös näiden suoraviivaisimpien tapojen lisäksi aktiivisesti johdatella eri sisältöjen avulla kohti yhteydenottomahdollisuuksia. Tätä johdattelua ja sen tavoitetta kutsumme call-to-actioniksi. Hyviä johdattelutapoja ovat asiakasta kiinnostavat ladattavat sisällöt, joiden avulla saadaan asiakkaalta sähköpostiosoite keskusteluyhteyden avaamista varten.

Markkinointiautomaatio apuna

Markkinointiautomaation avulla asiakasta voidaan palvella entistä paremmin ostoprosessissa asiakastarpeeseen ja -profiiliin sopivalla viestinnällä. Markkinointiautomaation suurimpia etuja onkin mahdollisuus tunnistaa asiakas ja toteuttaa personoitua viestintää oikea-aikaisesti ja automatisoidusti.

Kiinnostuitko? Tutustu markkinoinnin automaation kolmikantaan sekä markkinoinnin automaatio -järjestelmän käyttöönottoon.

Lue lisää myös kevyestä markkinointiautomaatioratkaisustamme. Yhteistyökumppaninamme toimii Leadfeeder.

Markkinoinnin automaatio -pikaopas

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Ensivaikutelma ratkaisee – myös digikanavissa?

Ensivaikutelma ratkaisee, tai ainakin niin sanotaan. Jo aikojen alussa olemme luottaneet tilanteista saamaamme ensivaikutelmaan, jottemme vain päädy tiikerin päivälliseksi. Ensivaikutelma on edelleen tärkeä – myös yritysten vinkkelistä: Asiakas (ihmiset) eivät mielellään luovu jo kertaalleen muodostetusta mielikuvasta (ja mielipiteestä).  Myyntityötä tekeville on huomattavasti miellyttävämpää, kun tulevan asiakkaan tunnelmat yrityksestä ovat jo… Lue lisää

markkinointiteknologiat

Markkinointiteknologiat 2019 – Mitä hyötyä? Miten valita oikeat?

”Markkinointiteknologioiden voittokululle ei näy loppua. Niiden avulla markkinoijat voivat tehostaa toimintaansa, skaalautua ketterämmin, tehdä parempia valintoja sekä säästää rahaa.” 17.6.2018, Forbes.com Markkinointiteknologia tarkoittaa yleensä SaaS-palveluna käytettävää työkalua tai järjestelmää, jota voidaan hyödyntää markkinoinnissa (ja myynnissä!) esimerkiksi kampanjoiden / kanavien / sisältöjen / liidien hallinnassa. Lähes kaikissa yrityksissä on käytössä joitain… Lue lisää

Markkinoinnin automaation nykytila ja tulevaisuus – blogi | Verkkoasema oy

Markkinoinnin automaatio tänään ja tulevaisuudessa

Markkinoinnin automaatiojärjestelmät ovat olleet kuuma puheenaihe viime vuosina ja Suomessakin yhä useampi suuri yritys käyttää markkinoinnin automaatio-ohjelmistoja päivittäin. Dingle toteutti keväällä 2018 mielenkiintoisen markkinoinnin automaatiotutkimuksen, josta innostuin tutkimaan aihetta lisää ja kirjoittamaan tämän blogipostauksen. Blogissa luodaan katsaus markkinoinnin automaation nykytilaan ja kurkataan tulevaisuuteen. Kuinka moni oikeasti osaa hyödyntää markkinoinnin automaation… Lue lisää

verkkosivut-2019

Verkkosivuston saavutettavuus ja helppokäyttöisyys vuonna 2019

Verkkosivujen saavutettavuudesta ja helppokäyttöisyydestä on puhuttu paljon, sillä Suomi ottaa käyttöön julkisen sektorin verkkopalveluiden saavutettavuudesta säätävän EU-direktiivin vuoden 2019 aikana. Verkkosivusto on kaikille käyttäjille helppokäyttöinen, kun se on kaikilla laitteilla käytettävä ja saavutettava. Blogissani käyn läpi, mitä verkkosivuston saavutettavuudella tarkoitetaan ja kuinka voimme olla varmoja, että sivustomme on helppokäyttöinen kaikille?… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit