Verkkoaseman-asiantuntijavinkit-3

13.07.2015

Digitaalisen markkinoinnin koulutusta?

Miten Google Adsiä tehdään? Mitä tarkoittaa CTR? Mitä toimenpiteitä hakukoneoptimointi sisältää? Verkkosivuni näyttävät vanhanaikaisilta, mitä kaikkea tulee ottaa huomioon verkkosivu-uudistuksessa? Kuinka yrityksen tulisi olla mukana somessa? Mitä kuuluu somestrategiaan? Kuinka tuotan tehokkaasti sisältöjä (teksti, kuva ja video)? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinoinnin automaatiotyökalujen valinnassa? Mitä tarkoittaa integraatio ja miten se kannattaa toteuttaa eri työkalujen välille? Mitä kaikkea tarkoittaa digimarkkinointi ja miten siitä saadaan tehot irti?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin vastaukset Verkkoaseman digimarkkinoinnin koulutuksilla.

Verkkoaseman kouluttajien saamaa palautetta:

 ”Erittäin hyvä ja selkeä kokonaisuus. Kokemuksen tuomat esimerkit avasivat hyvin pääteemoja. Hyvä fiilis koulutuksesta, kouluttaja oli vakuuttava.”

Selkeä, ytimekäs koulutus juuri teemaan sulautuvista aiheista. Konkreettinen ja mielenkiintoinen kokonaisuus.”

Kouluttaja toi hyvin esille digimarkkinoinnin onnistumisen kannalta tärkeimmät osa-alueet ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota.”

”Vihdoinkin joku puhuu Googlesta selvällä suomen kielellä. Perusasiat selvisi hyvin ja kynnys yrittää itse madaltaa paljon.”

”Erittäin selkeä ja hyvä kouluttaja. Osasi hyvin vastata kysymyksiin ja kertoa esimerkkejä.”

Esimerkkejä Verkkoaseman koulutuskokonaisuuksista:

”Digimaailma haltuun!” –koulutuspaketti:

  • Verkkosivuston rooli
  • Hakukonelöydettävyys
    • hakukoneoptimointi
    • hakukonemainonta
  • Kuinka tuloksia mitataan?
    • Analytiikkatyökalut

”Digitaalinen markkinointi haltuun ja käytäntöön” –koulutuspaketti:

Osa 1: Google Adsin kustannustehokas hyödyntäminen (haku-, display-, uudelleenmarkkinointi- tai videokampanja)

  •  Tehokkaan kampanjan elementit
  •  Maksut ja laskutusasetukset
  •  Google Adsin integrointi Google Analyticsiin
  •  Google Adsin tehokkuuden arvioiminen Google Analyticsin avulla

Osa 2: Hakukoneoptimointi Workshop

  • Sivuston nykytilan arviointi: huomioita ja toimenpide-ehdotuksia sivustolle
  • Hakukoneoptimoinnin tärkeimmät elementit
  • Hakukoneoptimointi, Google Analytics ja Google Search Console

Osa 3: Google Analytics

  • Goole Analyticsin liittäminen verkkosivustolle
  • Google Analytics-työkalun esittely
  • Google Analyticsin keskeisimmät mittarit
  • Google Analyticsin integrointi käytössä oleviin työkaluihin

”Digimarkkinoinnin on-site ja off-site” -koulutuspäivä:

On-site markkinointi

  • Verkkosivuston/verkkokaupan tavoitteiden asettaminen
  • Hakukoneoptimointi
    • Tekninen hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Linkitykset
    • Käyttäjäkokemus
  • Konversio-optimointi
  • Google Analytics ja muut analytiikkatyökalut

Off-site markkinointi

  • Google Ads ja bannerimainonta
  • Sähköpostimarkkinointi/Markkinoinnin automaatiot
  • Some
  • Linkitykset
  • Analytiikka mukana off—site markkinoinnissa
Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Google ja tietoturva – Google Marketing Live 2019

Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa käsiteltyyn tietoturva-asiaan, joka on ollut puheenaiheena digimarkkinointia koskevissa uudistuksissa jo pitkään. Vaikka tietoturva mainittiin yhtenä tämän vuoden tärkeimmistä teemoista, oli sen osuus jälleen lanseerauspuheenvuoroissa hyvin rajallinen. Tästä huolimatta, aiheelle lohkaistu osuus tuntuu kasvavan vuosi vuodelta. Googlen ajatus on, että me kaikki, niin… Lue lisää

Googlen innovaatioita – Google Marketing Live 2019

Blogisarja osa 7 Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuihin innovaatioihin. Olen jo parin vuoden ajan povannut, että Googlen hakutulokset korvataan verkkokauppalinkeillä, jolloin hakutuloksista ei mentäisi kivijalkaan paikanpäälle tai verkkokauppaan ostamaan, vaan osto voisi tapahtua suoraan Googlen hakutuloksissa. Nyt vihdoin tämän suuntaiset tuulet puhaltavat. Tämän lisäksi Googlen selkeä… Lue lisää

Kuvatunnistuksesta videotunnistukseen – Google Marketing Live 2019

Blogisarja osa 6 Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuihin kuvien- ja videoiden tunnistukseen liittyviin lanseerauksiin. Google on kehittänyt myös kuvatunnistusta kilpaa Facebookin kanssa. Tämän ohella haasteena on ollut, ettei videosisällöstä hakeminen onnistu vielä yhtä tehokkaasti kuin tekstisisältöhaku. Tähän lupaillaan nyt muutosta. Pyrin käyttämään blogissani lanseerauksessa käytettyjä nimiä,… Lue lisää

Uusia palveluita yksityishenkilöille – GoogleMarketingLive2019

Blogisarja osa 5 Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuun Googlen matkatoimisto-ominaisuuteen, joka yhdistää Googlen eri työkalujen tarjoamaa sisältöä matkailijan avuksi. Uusia työkaluja matkailijalle Google on selkeästi havainnut, että ihmiset pakenevat Googlesta erilaisten lentoyhtiö- ja hotelliapplikaatioiden äärelle. Näin ollen yksi erityisimpiä lanseerauksia tänä vuonna oli google.com/travel. Palvelu, jolla… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus verkkokauppa Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit