Verkkoaseman-asiantuntijavinkit-3

13.07.2015

Digitaalisen markkinoinnin koulutusta?

Miten Google Adsiä tehdään? Mitä tarkoittaa CTR? Mitä toimenpiteitä hakukoneoptimointi sisältää? Verkkosivuni näyttävät vanhanaikaisilta, mitä kaikkea tulee ottaa huomioon verkkosivu-uudistuksessa? Kuinka yrityksen tulisi olla mukana somessa? Mitä kuuluu somestrategiaan? Kuinka tuotan tehokkaasti sisältöjä (teksti, kuva ja video)? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinoinnin automaatiotyökalujen valinnassa? Mitä tarkoittaa integraatio ja miten se kannattaa toteuttaa eri työkalujen välille? Mitä kaikkea tarkoittaa digimarkkinointi ja miten siitä saadaan tehot irti?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin vastaukset Verkkoaseman digimarkkinoinnin koulutuksilla.

Verkkoaseman kouluttajien saamaa palautetta:

 ”Erittäin hyvä ja selkeä kokonaisuus. Kokemuksen tuomat esimerkit avasivat hyvin pääteemoja. Hyvä fiilis koulutuksesta, kouluttaja oli vakuuttava.”

Selkeä, ytimekäs koulutus juuri teemaan sulautuvista aiheista. Konkreettinen ja mielenkiintoinen kokonaisuus.”

Kouluttaja toi hyvin esille digimarkkinoinnin onnistumisen kannalta tärkeimmät osa-alueet ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota.”

”Vihdoinkin joku puhuu Googlesta selvällä suomen kielellä. Perusasiat selvisi hyvin ja kynnys yrittää itse madaltaa paljon.”

”Erittäin selkeä ja hyvä kouluttaja. Osasi hyvin vastata kysymyksiin ja kertoa esimerkkejä.”

Esimerkkejä Verkkoaseman koulutuskokonaisuuksista:

”Digimaailma haltuun!” –koulutuspaketti:

  • Verkkosivuston rooli
  • Hakukonelöydettävyys
    • hakukoneoptimointi
    • hakukonemainonta
  • Kuinka tuloksia mitataan?
    • Analytiikkatyökalut

”Digitaalinen markkinointi haltuun ja käytäntöön” –koulutuspaketti:

Osa 1: Google Adsin kustannustehokas hyödyntäminen (haku-, display-, uudelleenmarkkinointi- tai videokampanja)

  •  Tehokkaan kampanjan elementit
  •  Maksut ja laskutusasetukset
  •  Google Adsin integrointi Google Analyticsiin
  •  Google Adsin tehokkuuden arvioiminen Google Analyticsin avulla

Osa 2: Hakukoneoptimointi Workshop

  • Sivuston nykytilan arviointi: huomioita ja toimenpide-ehdotuksia sivustolle
  • Hakukoneoptimoinnin tärkeimmät elementit
  • Hakukoneoptimointi, Google Analytics ja Google Search Console

Osa 3: Google Analytics

  • Goole Analyticsin liittäminen verkkosivustolle
  • Google Analytics-työkalun esittely
  • Google Analyticsin keskeisimmät mittarit
  • Google Analyticsin integrointi käytössä oleviin työkaluihin

”Digimarkkinoinnin on-site ja off-site” -koulutuspäivä:

On-site markkinointi

  • Verkkosivuston/verkkokaupan tavoitteiden asettaminen
  • Hakukoneoptimointi
    • Tekninen hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Linkitykset
    • Käyttäjäkokemus
  • Konversio-optimointi
  • Google Analytics ja muut analytiikkatyökalut

Off-site markkinointi

  • Google Ads ja bannerimainonta
  • Sähköpostimarkkinointi/Markkinoinnin automaatiot
  • Some
  • Linkitykset
  • Analytiikka mukana off—site markkinoinnissa
Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

kympin digimokat Verkkoasema

Älä tee näin: Kympin digimokat

Tämä mokalista on sellainen, jota tulisi digimarkkinointia toteutettaessa ehdottomasti välttää. Jos jokin kohta haiskahtaa tutulta, niin hälytyskellojen tulisi alkaa välittömästi kilkattamaan! Kymmenen vuoden kokemuksella ja kieli poskella kokosin avuksesi kymmenen kohdan lista: Älä tee näin! Esimerkkejä todellisesta elämästä: Markkinointi 1. Jätä markkinointi markkinoimaan yksikseen. Vältä erityisesti markkinoinnin ja myynnin välistä… Lue lisää

konversio-optimointi

Eikö verkkosivukävijät tanssi pillisi mukaan? Aloita konversio-optimointi.

Aiemmassa bloggauksessa käsittelimme Google Analyticsin perusteita ja sitä, miten tulkita analytiikkaa. Emme kuitenkaan käsitelleet juurikaan sitä, mitä konversiot ovat, miten niitä voidaan mitata ja miksi niitä kannattaa seurata ja optimoida. Tämän blogin agendana onkin syventyä näihin teemoihin tarkemmin. Mitä konversiot ovat? Konversiot ovat sinun itsesi määrittämiä, liiketoiminnallesi asettamia tavoitteita, joita… Lue lisää

Opi tulkitsemaan analytiikkaa

Google Analytics pähkinänkuoressa – opi tulkitsemaan analytiikkaa.

Tässä blogissa otetaan Google Analyticsin perusteet haltuun! Vaikka monilla yrityksillä on Google Analytics asennettuna verkkosivulle, se ei tarkoita sitä, että Analytics olisi oikeasti aktiivisessa käytössä. Älä siis heitä kallisarvoista dataa hukkaan, sillä sen pohjalta voit tehdä liiketoimintaasi edistäviä päätöksiä. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Alla esittelen sinulle ne tiedonlähteet, joista on… Lue lisää

digimarkkinoinnin muutos

Digimarkkinointi vuonna 2019

Minulta kysytään usein, mikä on se seuraava digimarkkinoinnin kuuma juttu ja kuinka se muuttaa digimarkkinointikenttää. Tässä hieman pohdintojani siitä, mikä on jo muuttumassa ja mitä mahdollisuuksia nämä muutokset antavat meille digimarkkinoijille tulevaisuudessa. Mobiilista ääniohjaukseen Vielä pari vuotta sitten koko digimarkkinointikenttä huusi yhteen ääneen ”mobile first”. Nyt se on muuttunut muotoon… Lue lisää

Kaikki asiantuntijavinkit

Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus verkkokauppa Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit