Verkkoaseman-asiantuntijavinkit-3

13.07.2015

Digitaalisen markkinoinnin koulutusta?

Miten AdWordsiä tehdään? Mitä tarkoittaa CTR? Mitä toimenpiteitä hakukoneoptimointi sisältää? Verkkosivuni näyttävät vanhanaikaisilta, mitä kaikkea tulee ottaa huomioon uudistuksessa? Kuinka yrityksen tulisi olla mukana Facebookissa? Mitä kaikkea tarkoittaa digimarkkinointi ja miten siitä saadaan tehot irti?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin vastaukset Verkkoaseman digimarkkinoinnin koulutuksilla.

Verkkoaseman kouluttajien saamaa palautetta:

 ”Erittäin hyvä ja selkeä kokonaisuus. Kokemuksen tuomat esimerkit avasivat hyvin pääteemoja. Hyvä fiilis koulutuksesta, kouluttaja oli vakuuttava.”

Selkeä, ytimekäs koulutus juuri teemaan sulautuvista aiheista. Konkreettinen ja mielenkiintoinen kokonaisuus.”

Kouluttaja toi hyvin esille digimarkkinoinnin onnistumisen kannalta tärkeimmät osa-alueet ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota.”

”Vihdoinkin joku puhuu Googlesta selvällä suomen kielellä. Perusasiat selvisi hyvin ja kynnys yrittää itse madaltaa paljon.”

”Erittäin selkeä ja hyvä kouluttaja. Osasi hyvin vastata kysymyksiin ja kertoa esimerkkejä.”

Esimerkkejä Verkkoaseman koulutuskokonaisuuksista:

”Digimaailma haltuun!” –koulutuspaketti:

  • Verkkosivuston rooli
  • Hakukonelöydettävyys
    • hakukoneoptimointi
    • hakukonemainonta
  • Kuinka tuloksia mitataan?
    • Analytiikka

”Digitaalinen markkinointi haltuun ja käytäntöön” –koulutuspaketti:

Osa 1: Google AdWordsin kustannustehokas hyödyntäminen

  •  Tehokkaan kampanjan elementit
  •  Maksut ja laskutusasetukset
  •  Google AdWordsin integrointi Google Analyticsiin
  •  Google AdWordsin tehokkuuden arvioiminen Google Analyticsin avulla

Osa 2: Hakukoneoptimointi

  • Sivuston nykytilan arviointi: huomioita ja toimenpide-ehdotuksia sivustolle
  • Hakukoneoptimoinnin tärkeimmät elementit
  • Hakukoneoptimointi ja Google Analytics

Osa 3: Google Analytics

  • Goole Analyticsin liittäminen verkkosivustolle
  • Google Analyticsin keskeisimmät mittarit
  • Google Analyticsin integrointi uutiskirjeisiin, SoMe-tileihin ja yrityksen markkinointiin

”Digimarkkinoinnin on-site ja off-site” -koulutuspäivä:

On-site markkinointi

  • Verkkosivuston/verkkokaupan tavoitteiden asettaminen
  • Hakukoneoptimointi
    • Tekninen optimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Linkitykset
  • Konversio-optimointi
  • Google Analytics ja muut analytiikkatyökalut

Off-site markkinointi

  • Google AdWords ja bannerimainonta
  • Sähköpostimarkkinointi/Uutiskirjemarkkinointi
  • SoMe
  • Linkitykset
  • Analytiikka mukana off—site markkinoinnissa
Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

konversio-optimointi

Eikö verkkosivukävijät tanssi pillisi mukaan? Aloita konversio-optimointi.

Aiemmassa bloggauksessa käsittelimme Google Analyticsin perusteita ja sitä, miten tulkita analytiikkaa. Emme kuitenkaan käsitelleet juurikaan sitä, mitä konversiot ovat, miten niitä voidaan mitata ja miksi niitä kannattaa seurata ja optimoida. Tämän blogin agendana onkin syventyä näihin teemoihin tarkemmin. Mitä konversiot ovat? Konversiot ovat sinun itsesi määrittämiä, liiketoiminnallesi asettamia tavoitteita, joita… Lue lisää

Opi tulkitsemaan analytiikkaa

Google Analytics pähkinänkuoressa – opi tulkitsemaan analytiikkaa.

Tässä blogissa otetaan Google Analyticsin perusteet haltuun! Vaikka monilla yrityksillä on Google Analytics asennettuna verkkosivulle, se ei tarkoita sitä, että Analytics olisi oikeasti aktiivisessa käytössä. Älä siis heitä kallisarvoista dataa hukkaan, sillä sen pohjalta voit tehdä liiketoimintaasi edistäviä päätöksiä. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Alla esittelen sinulle ne tiedonlähteet, joista on… Lue lisää

digimarkkinoinnin muutos

Digimarkkinointi vuonna 2019

Minulta kysytään usein, mikä on se seuraava digimarkkinoinnin kuuma juttu ja kuinka se muuttaa digimarkkinointikenttää. Tässä hieman pohdintojani siitä, mikä on jo muuttumassa ja mitä mahdollisuuksia nämä muutokset antavat meille digimarkkinoijille tulevaisuudessa. Mobiilista ääniohjaukseen Vielä pari vuotta sitten koko digimarkkinointikenttä huusi yhteen ääneen ”mobile first”. Nyt se on muuttunut muotoon… Lue lisää

vinkit modernin markkinoinnin mestariksi

Kuudella vinkillä modernin markkinoinnin mestariksi

Kaikki mestarit tuntevat tämän teesin: Ei uutta, vaan uudestaan! Timanttisiin tuloksiin tarvitaan aikaa, pitkäjänteisyyttä ja toistoja. Sama pätee myös modernin markkinoinnin toteutukseen. Perusasioiden palveleminen ja toistojen tekeminen ratkaisevat sen, kuka lopulta voittaa asiakkaiden huomion. Alla oleva lista auttaa sinua tiellä modernin markkinoinnin mestariksi. Kun paneudut jokaisen kohtaan ajatuksella ja toteutat… Lue lisää

Kaikki asiantuntijavinkit

alustatalous Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitaalinen transformaatio digitalisaatio digivisio Google Marketing Next 2017 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö huippumyyjä ihmisen mieli Intranet Intrexx Kummeli Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinoinnin it markkinointiteknologia mit muistaminen myynti northern glow Ohjelmistot oppiminen palvelusuunnittelu salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Spotify Sähköinen liiketoiminta tekoäly Testaus Tietoturva transformaatio tuija rummukainen United Planet verkkokaupan markkinointi verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit