uudelleenmarkkinointi

05.05.2020

Digitaalisen myyntifunnelin ABC

Nykyisen maailmantilan vuoksi B2B-myynti vaatii enemmän luovuutta, kun messut ja kasvokkain tehtävät myyntitapaamiset on olleet ”pannassa”. Useammassa yrityksessä etsitään vaihtoehtoisia tapoja aloittaa myyntiprosessi digikanavissa.

Itse puhun digitaalisesta myyntifunnelista. Eli se prosessi, mitä ollaan totuttu tekemään f2f, siirretään soveltuvin osin verkkoon.

Erittäin tiivistettynä myyntifunneliin kuuluu 4 kokonaisuutta, jotka kuuluvat seuraavasti:

1. Löydä asiakas verkosta. Hyppää rohkeasti digikanaviin. Se, että yrityksesi ei ole Facebookissa, ei tarkoita sitä, että asiakkaasi ei olisi siellä.

2. Väännä verkkosivut asiakasvinkkeliin! Myyjät tietävät mikä asiakkaaseen uppoaa, joten käännä myyntispiikki verkkosivusisällöksi.

3. Tuota kiinnostavaa sisältöä! Myyjät apuun jälleen! He tietävät, millainen sisältö asiakasta kiinnostaa ja mikä ei. Poimi parhaat pointit päältä ja rakenna verkkosivuille kävijäpolkuja niiden mukaan.

4. Kerää rohkeasti liidejä. Ensimmäisen tason kontaktipiste pitää olla mahdollisimman helposti lähestyttävä. Ostoprosessithan ovat pitkiä, joten älä heti syöksy tarjouspyyntölomakkeeseen! Konktaktipiste voi tarkoittaa  lisäarvosisältöä, esimerkiksi hintalaskuri tai uutiskirjeen tilaus, jonka jälkeen asiakas saa jotain arvokasta, ja sinä saat liidin myyntifunneliin!

veras

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Mikä on B2B-myyjän tärkein tehtävä?

Mihin B2B-myyjän kannattaa käyttää aikansa? | Vieraana Kimmo Heikkilä

Tarvitseeko myyjällä olla supervoimia tehdäkseen tulosta, vai selviääkö ilman? Entä mitkä ovat ne lähtökohdat, jotka jokaisen myyjän tulee huomioida? Se selviää Ihan Diginä -sarjan toisessa jaksossa, jossa vieraana on Kimmo Heikkilä Bitfactorilta. Jaksossa pohditaan mihin B2B myyjien tulisi käyttää aikansa, ja mitä myyjän tulee ottaa huomioon työssään. Luvassa myös vinkkejä… Lue lisää

Oikeat toimitusjohtajat eivät ole Googlessa | Vieraana Sami Heikkilä

Ensimmäisessä Ihan Diginä jaksossa puhutaan siitä, missä kanavissa B2B-asiakkaita kannattaa lähteä tavoittelemaan. Videolla mukana Nordean aluejohtaja Sami Heikkilä, jonka kanssa pallotellaan ajatuksia B2B-myynnistä ja sen eroista kuluttajamyynnin kanssa. Keskustelussa käydään läpi myös sitä, millaisia ominaisuuksia hyviltä myyjiltä odotetaan

Konsultin kurmotettavana!

Mitä tapahtuu kun konsultti käy toisen konsultin konsultoitavana? Tapahtuu herääminen siihen, että omakaan sisältö ja asiantuntijuus ei ole aina täydellistä, vaan tasonnoston voi tehdä itsellekin! Inbound-markkinonnissa myynnin jääminen sivurooliin on tavallinen vaiva, sillä useimmiten keskitytään liikaa oman asiantuntijuuden jakamiseen ja asiakkaan ongelmien esiinnostamiseen ja unohdetaan se pääasia, millä ongelmat ratkaistaisiin!… Lue lisää

Miten eroat pölynimurikauppiaasta?

Asiakas on käynyt verkkosivuilla ja jättänyt sinne itsestään jäljen. Sinä soitat heti perään ja myyt. Kuulostaako tutulta? Moni ei ole lähtökohtaisesti ostohousut jalassa, vaan tulevia asiakkaita täytyy hieman lämmitellä. Mieti hetki seuraavia kysymyksiä: Löytävätkö asiakkaat verkkosivuillesi? Miten alat rakentamaan luottamusta asiakkaaseen, jotta hän kiinnostuu tuotteestasi? Ahdisteletko asiakastasi heti kun hän… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit