Verkkoaseman-asiantuntijavinkit-6

15.01.2015

Kaikenkarvaista hakukoneoptimointia

Hakukoneystävällinen julkaisujärjestelmä

Asiakaskunnassamme on nyt useaan otteeseen tullut vastaan seuraavanlainen sekaannus. Verkkosivuja uudistaessa on asiakkaalle kerrottu, että hakukoneoptimointi tehdään sivuston rakentamisen yhteydessä. Sivustouudistuksen jälkeen asiakas on kuitenkin huomannut, että sijoitukset hakukoneessa eivät olekaan olleet toivotunlaiset. Kun Verkkoaseman asiantuntija on hälytetty apuun asiaan selvittämään, on huomattu, että hakukoneoptimoinnilla on tarkoitettu pelkästään hakukoneystävällistä julkaisujärjestelmää.

Hakukoneoptimoinnin kolmen kärki

Hakukoneoptimointi ja hakukoneystävällisyys eivät tarkoita samaa asiaa. Hakukoneoptimointi koostuu kolmesta isosta kokonaisuudesta ja jatkuvasta seurannasta:

  1. Hakukoneystävällinen julkaisujärjestelmä, joka mahdollistaa mm. seuraavat:
    • selkokieliset URL-osoitteet
    • metatietojen kirjoittaminen
    • houkuttelevien title-tekstien luonti
    • otsikoinnit H1-tageillä jne.
    • analytiikkaseurannan asentaminen
  2. Verkkosivujen sisällön ja rakenteen suunnittelu ja luominen
    • Avainsana-analyysi
    • Rakennesuunnittelu ja rautalankamallit
    • Sisällönsuunnittelu ja toteutus laskeutumissivukohtaisesti
    • Konversioon ohjaus
  3. Suosituimmuuden eli linkkisuosion kasvattaminen
  4. Seuranta
    • Analytiikan hyödyntäminen
    • Jatkokehittäminen
    • Hakukoneiden algoritmien muutoksiin reagointi

Seuranta tärkeässä roolissa

Pelkästään yhden kohdan kuntoon saaminen ei auta toivotunlaisesti Google näkyvyyden parantamisessa. Hakukoneoptimointi –projekti tarkoittaa kokonaisuudessaan kaikkien kolmen osa-alueen kuntoon saattamista ja jatkuvaa seurantaa, jotta tuloksia saavutetaan. Ostaessasi hakukoneoptimointi-palvelua, muista tarkistaa mitä palvelu sisältää! Ethän maksa pelkästään hakukoneystävällisestä julkaisujärjestelmästä.

Tutustu tästä, miten voimme auttaa Sinua hakukoneoptimoinnissa tai verkkosivujen uudistamisessa!

Hakukoneoptimoinnin pikaopas

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

konversio-optimointi

Eikö verkkosivukävijät tanssi pillisi mukaan? Aloita konversio-optimointi.

Aiemmassa bloggauksessa käsittelimme Google Analyticsin perusteita ja sitä, miten tulkita analytiikkaa. Emme kuitenkaan käsitelleet juurikaan sitä, mitä konversiot ovat, miten niitä voidaan mitata ja miksi niitä kannattaa seurata ja optimoida. Tämän blogin agendana onkin syventyä näihin teemoihin tarkemmin. Mitä konversiot ovat? Konversiot ovat sinun itsesi määrittämiä, liiketoiminnallesi asettamia tavoitteita, joita… Lue lisää

Opi tulkitsemaan analytiikkaa

Google Analytics pähkinänkuoressa – opi tulkitsemaan analytiikkaa.

Tässä blogissa otetaan Google Analyticsin perusteet haltuun! Vaikka monilla yrityksillä on Google Analytics asennettuna verkkosivulle, se ei tarkoita sitä, että Analytics olisi oikeasti aktiivisessa käytössä. Älä siis heitä kallisarvoista dataa hukkaan, sillä sen pohjalta voit tehdä liiketoimintaasi edistäviä päätöksiä. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Alla esittelen sinulle ne tiedonlähteet, joista on… Lue lisää

digimarkkinoinnin muutos

Digimarkkinointi vuonna 2019

Minulta kysytään usein, mikä on se seuraava digimarkkinoinnin kuuma juttu ja kuinka se muuttaa digimarkkinointikenttää. Tässä hieman pohdintojani siitä, mikä on jo muuttumassa ja mitä mahdollisuuksia nämä muutokset antavat meille digimarkkinoijille tulevaisuudessa. Mobiilista ääniohjaukseen Vielä pari vuotta sitten koko digimarkkinointikenttä huusi yhteen ääneen ”mobile first”. Nyt se on muuttunut muotoon… Lue lisää

some-markkinoinnin mittaaminen

Some-markkinoinnin mittaaminen

Sosiaalisen median markkinoinnissa käytettävien mittareiden tulisi perustua yrityksen sosiaalisen median strategiaan ja siellä asetettuihin tavoitteisiin. Strategiassa määritetyt tavoitteet antavat yrityksen sosiaalisen median toiminnalle päämäärän ja raamit, joiden mukaan toimitaan. Some-markkinoinnin tehokkuutta ja tuloksia ei tulisi mitata pelkästään some-kanavien omilla mittareilla. Yrityksen some-markkinointi voi some-kanavan mittareiden mukaan näyttää erittäin toimivalta, mutta… Lue lisää

Kaikki asiantuntijavinkit

Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus verkkokauppa Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit