Verkkoaseman asiantuntijavinkit 7

03.06.2015

Kärkisija haltuun hakukoneoptimoinnilla

Lähtökohta:

Uniresta Oy on alkuperäinen oululainen ravintolayritys, joka perustettiin vuonna 1962 Oulun ylioppilasapu ry:n toimesta hoitamaan ruokala- ja kahvilatoimintaa. Vuosien saatossa Uniresta Oy:n liiketoiminta on laajentunut ja tänä päivänä yrityksellä on kolmetoista liiketoimintayksikköä eri puolilla Oulua. Uniresta tarjoaa laadukkaita opiskelija- ja henkilöstöravintolapalveluja sekä monipuolisia cateringpalveluja. Koska Uniresta oli tunnettu jo ennestään opiskelija- ja henkilöstöravintolapalveluistaan, niin tavoitteemme oli kirkas – myös catering-palvelua tulee saada paremmin esille!

Ratkaisut:

Jo olemassa olevalle verkkosivustolle toteutettiin hakukoneoptimointiprojekti:

  • Kartoitettiin alkutilanne
  • Tehtiin avainsana-analyysi
  • Mietittiin laskeutumissivut
  • Tehtiin sisällön optimointi
  • Tarkistettiin verkkosivuston tekniseen optimointiin liittyvät kohdat
  • Kartoitettiin linkkiprofiili sekä tehtiin uusia linkityksiä

Tulokset:

Googlesta vallattiin ykkössija halutulla avainsanalla.

Avainsanan sijoitukset Googlessa

 ”Verkkoaseman kanssa yhteistyö sujui mallikkaasti ja olemme enemmän kuin tyytyväisiä projektin lopputulokseen!” kertoo toimitusjohtaja Kaija-Liisa Silvennoinen.

Lue lisää, miten voimme autta Sinua hakukoneoptimoinnissa!


Hakukoneoptimoinnin pikaopas

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

DiamondCRM

15 myyttiä hakukoneoptimoinnista

Edelleen törmään keskusteluissa SEO-myytteihin, jotka kannattaisi jättää visusti historiaan. Google päivittää algoritmejaan jatkuvasti pyrkien estämään väärinkäytökset ja siksi vanhoilla ”black hat” -optimointikikoilla ei enää saa toivottuja tuloksia. Vanhat myytit elävät silti vahvoina. Blogissani käyn läpi 15 esimerkkiä väärinkäsityksistä, joihin olen työssäni törmännyt. 1. Minun täytyy itse lisätä sivustoni Googlen hakukoneeseen… Lue lisää

Hakukoneoptimointi-vs.-sosiaalinen-media

Hakukoneoptimointi vs. sosiaalinen media – kumpi sopii markkinointiisi paremmin? Osa 2

Yleisesti ottaen verkkosivuston kävijämäärän lisäämiseen suositellaan hakukoneoptimoinnin tekemistä sekä aktiivista läsnäoloa sosiaalisessa mediassa. Nämä ovatkin kaksi tärkeintä kanavaa inbound-markkinoinnin tekijälle. Mitä jos aika ei riitäkään molempiin ja joudut tekemään valinnan näiden kahden välillä? Viime blogissani arvioin hakukoneoptimoinnin etuja ja heikkouksia, joita vertaan tässä blogissani sosiaalisen median etuihin ja heikkouksiin. Vertailun… Lue lisää

hakukoneoptimointi vs sosiaalinen media

Hakukoneoptimointi vs. sosiaalinen media – kumpi sopii markkinointiisi paremmin? Osa 1

Yleisesti ottaen verkkosivuston kävijämäärän lisäämiseen suositellaan hakukoneoptimoinnin tekemistä sekä aktiivista läsnäoloa sosiaalisessa mediassa. Nämä ovatkin kaksi tärkeintä kanavaa inbound-markkinoinnin tekijälle. Mitä jos aika ei riitäkään molempiin ja joudut tekemään valinnan näiden kahden välillä? Tässä blogissani arvioin hakukoneoptimoinnin etuja ja heikkouksia, joita vertaan seuraavassa blogissani sosiaalisen median etuihin ja heikkouksiin. Vertailun… Lue lisää

Verkkoaseman asiantuntijavinkit 10

Käyttäjäkokemus ja hakukoneoptimointi

Google on kuin hyvä liikekumppani. Se suosittelee yritystäsi aktiivisesti ja lähettää asiakkaan verkkosivullesi, mikäli asiakkaat osoittavat olevansa tyytyväisiä. Siksi verkkosivujen käyttäjäkokemus on tärkeää. Hakukoneoptimoinnin merkitys Hakukoneoptimoinnin loputuloksena toivotaan useimmiten kärkisijoituksia hakutuloksissa. Mutta etusivun sijoitus Googlessa ei ole itsessään tavoittelemisen arvoinen asia. Miksi? Hakutulossijoituksen laatu Kokoaika nousevana hakukoneoptimoinnin yksittäisenä tekijänä on hakutuloksen klikkausprosentti eli… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit