Markkinoinnin-IT

12.09.2017

Yksi annos digimarkkinointia, kiitos!

Tuskinpa tarvitsee todistella digitalisaation ja asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutosta, sillä se kaikki on meneillään juuri nyt. Sen huomaa myllerryksestä, joka koskettelee niin markkinointia, myyntiä kuin asiakkaan palvelemistakin.

Markkinoinnissaan Yrittäjä tarvitseekin tänään:

  1. Kiinnostavan tarinan ja asiakkaiden kysymyksiin vastaavia sisältöjä.
  2. Näkyvyyttä eri kanavissa ja oikeissa kohderyhmissä.
  3. Houkuttelevat ja aktiiviset verkkosivut, joka tahkoavat uusia liidejä.
  4. (Tässä välissä hoidetaan toimitus ja lunastetaan lupaukset.)
  5. Prosessin, joka hoivaa tulevia ja jo olemassa olevia asiakkaita.

Voi olla, että Yrittäjällä on osa askelista hallussaan, mutta epävarmuus siitä, mihin tulisi suunnata seuraavaksi. Tilanne saattaa olla myös se, että Yrittäjä ei yksinkertaisesti tiedä mistä aloittaa, eikä ole aikaa perehtyä aiheeseen riittävällä tasolla. Takana saattaa olla myös pettymyksiä lyhytjänteisistä kampanjoista, jotka eivät ole merkittävästi auttaneet markkinointia eteenpäin.

Verkkisläiset ovat reilun vuoden aikana rakentaneet palvelun, jonka tavoitteena on auttaa kiireistä Yrittäjää saamaan yllämainitut askeleet kuntoon. Palvelun tarkoituksena ei ole rysäyttää kerralla koko muutosta valmiiksi, vaan teemme parhaimmillaan vuoden mittaisia suunnitelmia ja toteutuksia onnistuneesta muutosprosessista.

Marketing IT (MIT) – apua tilauksesta!

Palvelu on happotestattu vuoden aikana kymmenien yritysten ja yrittäjien toimesta. Tarpeet ovat vaihdelleet tilannekohtaisesti, mutta tulokset ovat olleet samankaltaisia.

”Hitto, Verkkoasema pääsi yllättämään. Emme edes osanneet odottaa tämän tasoista ja näin nopeaa palvelua. Tämä on jotain ihan uutta aikaisempiin kokemuksiimme verrattuna.” Suomen Juristit

Esimerkkejä olemassa olevista palvelukokonaisuuksistamme:

Yrittäjällä ei ole lainkaan käytössä markkinoinnista vastaavaa henkilöä yrityksessään. Hänen ensimmäinen tarpeensa on saada verkkosivut ajan tasalle (ja myös pysymään sellaisina) ja luotua kiinnostavaa sisältöä haluamilleen kohderyhmille. Tärkeää on myös päästä merkittävillä avainsanoilla hakukoneiden kärkeen. Näiden asioiden haltuunotto ja ylläpito. Palvelusopimus 990 eur / kk, kesto 1 vuosi.

Yrityksen markkinointi on nopeasyklistä ja tarpeet vaihtelevat jopa viikkotasolla. Markkinoinnin tiimillä ei ole aikaa perehtyä Google AdWordsin tai Facebook-mainonnan kiemuroihin ja onnistumisen mittaaminenkin on jäänyt tekemättä. Kohdennettua markkinointia ja sen mittaamista ja raportointia viikkotasolla. Palvelusopimus 1 490 eur / kk, kesto puoli vuotta.

Yritys ei ole koskaan aikaisemmin investoinut markkinointiin muutamia messutapahtumia lukuun ottamatta. Puskaradio on toiminut asiakashankintakanavana. Nyt kasvutoiveita olisi kuitenkin enemmänkin ja halutaan panostaa vahvasti verkkoon. Yrityksen tarinan ja ilmeen ideointi. Asiakkaita innostavan sisällön suunnittelu. Verkkosivut ja näkyvyys kuntoon valituissa kanavissa. Palvelusopimus 1 190 eur / kk, kesto 1 vuosi.

Innostaisiko liittyä joukkoon? Pistä viestiä ja kokeillaan!

 

Modernin markkinoinnin verkkovalmennus

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


Sinua saattaa kiinnostaa myös

Kädenlämmintä vai tulikuumaa?

Lenkkipolulta löytyy tänään neljä lääkettä B2B-yritysten somevaivoihin! B2B-yritysten somekanavien valloitus jää usein pelkäksi yritykseksi, sillä taustalta puuttuu joko osaaminen, tai halu ja kyky luoda kiinnostavaa sisältöä, joka tuottaa tuloksia. 1. Satsaa sisältöön. Kädenlämpö on leipoessa kiva juttu, mutta tekstiä tuottaessa sisältö vastaa lähinnä puhelinluetteloa, jos inspiraatio on löytynyt taikinakulhon lämpötilasta…. Lue lisää

Miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa?

Miksi ulkoistaisit digimarkkinointisi, kun sinulla on jo omat työntekijät, jotka päivittelevät somea ja tekevät välillä jonkun kampanjan? 💁‍♂️ No siksi, että hankkimalla yrityksellesi digimarkkinoinnin luottokumppanin, saat yhden ihmisen sijaan kokonaisen tiimin, joka on jo testannut kaiken kantapään kautta – jättäen jäljelle vain tehokkaat ja tuottavat menetelmät! Samalla voit antaa omien… Lue lisää

Digistrategia – miksi se kannattaa tehdä?

Terveisiä lenkkipolulta! Näin keväisin näkee somessa ja lehdissä paljon uutisointia aiheesta ”näin olet juhannuksena rantakunnossa!”. Dieetit, kuurit ja ryhtiliikkeet ovat nyt viimeistään ajankohtaisia, jotta saadaan koronakilot karistettua ennen bikinikelejä. Olen tainnut aikaisemminkin vertailla dieettausta ja digimarkkinointia, joista löysin jälleen ilahduttavan yhtymäkohdan: Dieeteistä toimii parhaiten se, jota jaksetaan noudattaa pitkäjänteisesti. Sama… Lue lisää

Miten myydään diginä?

Apua! Kaikki myynti on siirtynyt digikanaviin, ja viestini hukkuu muiden sekaan! Mitä teen? Kuinka saat asiakkaasi kiinni kotisohvalta, kun kaikki muutkin yrittävät päästä samalle apajalle? Miten siis myyt diginä? 1. Herätä HUOMIO! Täsmäisku suoraan asiakkaan haasteisiin tai tarpeisiin tuottaa tuloksellisia yhteydenottoja. Älä tarjoa moottoriveneeseen uusia renkaita! 2. Auta ja tuota… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot b2b CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio digivalmennukset DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit