fbpx Mikä on verkkosivujen rooli digimarkkinoinnissa? Tarvitaanko niitä enää?
Mikä-on-verkkosivujen-rooli-digimarkkinoinnissa

31.05.2018

Mikä on verkkosivujen rooli digimarkkinoinnissa? Tarvitaanko niitä enää?

Digitaalisen markkinoinnin tornado kiihtyy kiihtymistään. Tällä hetkellä tornadossa pyörivät hurjaa vauhtia seuraavat trendit:

  1. Videoiden teko ja niiden levitys
  2. Sosiaaliset mediat
  3. Markkinoinnin automaatio

Erilaiset markkinatutkimukset kertovat samaa viestiä: Nyt halutaan investoida Youtubeen ja Facebookin videoihin.

Markkinointikanavat 2016

Lähde: Hubspot, The state of inbound 2016

Mutta mihin kaikki nämä eri kanavat ohjaavat?

Jotta olisi kannattavaa satsata ulkopuolisiin kanaviin ja medioihin, tulee ensin huolehtia siitä että oma ja se tärkein media on kunnossa: eli ne yrityksen verkkosivut. Omista verkkosivuista voisi todeta seuraavaa: ”It is the place where magic happens.”

  1. Verkkosivujen sisältö vakuuttaa, todistaa, naurattaa, kiinnostaa jne. Saa asiakkaan tutustumaan sinuun ja yritykseesi.
  2. Verkkosivut ovat myös paikka, missä pelkästä kävijästä tehdään liidi. Blogeihin kommentoiminen, oppaiden tai e-kirjojen tilaaminen, tarjouspyynnön jättäminen, uutiskirjeen tilaajaksi liittyminen – nämä kaikki ovat mahdollisia tapoja, joilla saat kontaktin vielä tuntemattomaan kävijään.

Markkinoinnin prosessi

Lähde: Hubspot

Verkkosivujen tehtävä

Verkkosivut tulisi siis rakentaa siten, että ne näyttävät ja tuntuvat hyviltä, mutta suorittavat myös tehtävänsä: konvertoivat kävijästä liidin. Eli muuttavat kävijäkäppyrät houkutteleviksi liideiksi myyjille. Konkreettisesti tämä tarkoittaa mm. sitä, että verkkosivuille rakennetaan erilaisia laskeutumissivuja (sisältöjä) ja CTA-pisteitä, joita seurataan ja kehitetään aktiivisesti.

Tässä vaiheessa lienee selvää, että pelkkä yrityskeskeinen viestintä tuotteista tai palveluista ei riitä. Asiakasta kiinnostava sisältö, joka myös löytyy hyvin hakukoneista, on keskeisessä roolissa verkkosivujen kehittämisessä. Sisältö voi olla mm. blogeja, viedoita, oppaita, referenssejä, tarinoita, kuvauksia, teknisiä speksejä – kaikkea sitä mikä asiakasta voisi kiinnostaa!

Verkkosivut ovat digitaalisen markkinoinnin tornadon keskiössä, kaikki ympärilläoleva johdattaa kävijän lopulta sinne. Kaikki tiet vievät roomaan ja kaikki digikanavat johdattelevat verkkosivuille.

 

B2B-yrityksen verkkosivut

 

Etkö ole varma kuinka lähteä liikkeelle? Ota meihin yhteyttä, autamme mielellämme!

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


Sinua saattaa kiinnostaa myös

Kädenlämmintä vai tulikuumaa?

Lenkkipolulta löytyy tänään neljä lääkettä B2B-yritysten somevaivoihin! B2B-yritysten somekanavien valloitus jää usein pelkäksi yritykseksi, sillä taustalta puuttuu joko osaaminen, tai halu ja kyky luoda kiinnostavaa sisältöä, joka tuottaa tuloksia. 1. Satsaa sisältöön. Kädenlämpö on leipoessa kiva juttu, mutta tekstiä tuottaessa sisältö vastaa lähinnä puhelinluetteloa, jos inspiraatio on löytynyt taikinakulhon lämpötilasta…. Lue lisää

Miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa?

Miksi ulkoistaisit digimarkkinointisi, kun sinulla on jo omat työntekijät, jotka päivittelevät somea ja tekevät välillä jonkun kampanjan? 💁‍♂️ No siksi, että hankkimalla yrityksellesi digimarkkinoinnin luottokumppanin, saat yhden ihmisen sijaan kokonaisen tiimin, joka on jo testannut kaiken kantapään kautta – jättäen jäljelle vain tehokkaat ja tuottavat menetelmät! Samalla voit antaa omien… Lue lisää

Miten myydään diginä?

Apua! Kaikki myynti on siirtynyt digikanaviin, ja viestini hukkuu muiden sekaan! Mitä teen? Kuinka saat asiakkaasi kiinni kotisohvalta, kun kaikki muutkin yrittävät päästä samalle apajalle? Miten siis myyt diginä? 1. Herätä HUOMIO! Täsmäisku suoraan asiakkaan haasteisiin tai tarpeisiin tuottaa tuloksellisia yhteydenottoja. Älä tarjoa moottoriveneeseen uusia renkaita! 2. Auta ja tuota… Lue lisää

Pitäisikö perinteiset markkinointisuunnitelmat heittää roskakoriin?

Olen perustamassa uutta yritystä harrastukseeni liittyen ja ajattelin josko tällä kertaa tekisin liiketoimintasuunnitelman. Löysin pohjan yrittäjille suunnatusta palvelusta ja sieltä bongasin kohdan, jossa kuvailtiin markkinointisuunnitelman sisältöä. Meinasi leuka tippua lattiaan sitä lukiessa. Ei vilaustakaan ostajapersoonista, sisällöistä, luottamuksen rakentamisesta. Sen sijaan puhuttiin logosta, kirjekuorista ja mainosteippauksista. Toivon syvästi, ettei yksikään uusi… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva trainee tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit