#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Johanna

22.5.2020

Nimi: Johanna Kauppila  Titteli: Web Developer  Supervoima: Järjestelmällisyys  Koulutus: Tietojenkäsittelytieteiden maisteri  #verkkisläinen: 5,5 vuotta + 3 viikkoa  Lempinimi: Jossu  Motto: “Live and let live”  Fun fact: Rakastan elokuvissa käymistä, saatan käydä katsomassa jonkun hyvän leffan teatterissa jopa kolme kertaa.    Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla   Kuka olet?  Luonnehtisin itseäni UX-orientoituneeksi devaajaksi. Olen hyvin kiinnostunut koodauksen visuaalisesta puolesta, käytettävyydestä ja hyvän käyttökokemuksen toteuttamisesta. Vapaa-ajalla matkustelen, joogaan ja puuhailen koirieni kanssa.     Miten… Lue lisää

Digistrategia – miksi se kannattaa tehdä?

20.5.2020

Terveisiä lenkkipolulta! Näin keväisin näkee somessa ja lehdissä paljon uutisointia aiheesta ”näin olet juhannuksena rantakunnossa!”. Dieetit, kuurit ja ryhtiliikkeet ovat nyt viimeistään ajankohtaisia, jotta saadaan koronakilot karistettua ennen bikinikelejä. Olen tainnut aikaisemminkin vertailla dieettausta ja digimarkkinointia, joista löysin jälleen ilahduttavan yhtymäkohdan: Dieeteistä toimii parhaiten se, jota jaksetaan noudattaa pitkäjänteisesti. Sama… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Marjo

14.5.2020

Nimi: Marjo Pekonen Titteli: Digimarkkinoinnin asiantuntija Supervoima: Somemarkkinointi ja verkkokaupan markkinointi Koulutus: tradenomi ja medianomi #verkkisläinen: ensimmäistä vuotta Motto: ”Little progress each day adds up to big results” Fun fact: kuuntelen joka ilta ennen nukkumaanmenoa äänikirjaa.       Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla  Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti. 40-vuotias digimarkkinointi-ihminen,… Lue lisää

5 huomiota B2B-myynnistä

12.5.2020

B2B-myynti ja -markkinointi mielletään usein rakettitieteeksi, johon vaaditaan erillinen tohtorintutkinto, vaikka B2C-maailmaan olisikin kosketuspintaa. Viestintä onkin useimmiten jäykkää ”firman miesten” puhetta, joka ei yleensä kerro mitään varsinaisesta tuotteesta. Ostopäätöksen tekee kuitenkin aina ihminen, joten kuluttajapuolen selkeät sävelet toimivat yrityspuolellakin! Näillä viidellä vinkillä selkeytät viestiäsi ja erotut kapulakielisistä B2B-yrityksistä eduksesi! 1…. Lue lisää

Digitaalisen myyntifunnelin ABC

5.5.2020

Nykyisen maailmantilan vuoksi B2B-myynti vaatii enemmän luovuutta, kun messut ja kasvokkain tehtävät myyntitapaamiset on olleet ”pannassa”. Useammassa yrityksessä etsitään vaihtoehtoisia tapoja aloittaa myyntiprosessi digikanavissa. Itse puhun digitaalisesta myyntifunnelista. Eli se prosessi, mitä ollaan totuttu tekemään f2f, siirretään soveltuvin osin verkkoon. Erittäin tiivistettynä myyntifunneliin kuuluu 4 kokonaisuutta, jotka kuuluvat seuraavasti: 1…. Lue lisää

Mitä tarkoittaa sisältöstrategia?

29.4.2020

Myyjät mukaan markkinointiin! Olen käynyt viime viikkojen aikana kymmeniä keskusteluja yrittäjien ja markkinoijien kanssa siitä, miten nykyisessä maailmantilassa voidaan tehdä myyntiä ja uusasiakashankinta. Sellaiset termit kuin mm. sisältöstrategia, sisältömarkkinointi ja inbound ovat nousseet tiuhaan keskusteluissa esiin. Tällainen markkinoinnille tuttu terminologia saattaa kuitenkin tuntua myyjien vinkkelistä ylätason hötöltä – miten nämä… Lue lisää

Ilmainen digimyynnin asiantuntijan näkemys
Hyödynnä liidisi tehokkaasti
Tämä on parasta mitä minulle on tapahtunut sitten Hartwallin ananasjaffan! Ja ananasjaffa on muuten törkeen hyvää.
ANTTI NIITTYVIITA toimitusjohtaja, Prove Expertise Oy