Sähköpostimarkkinointi

4.9.2014

Sähköpostimarkkinointi on oikein tehtynä äärimmäisen kustannustehokas ja hyvä keino lähestyä olemassa olevia asiakkaita tai prospekteja. Paras keino onnistua on valita yrityksellenne sopivin sähköpostityökalu, hankkia laadukasta vastaanottajalistaa ja suunnitella tarkkaan viestin sisältö kohderyhmän mukaisesti ennen lähetystä. Lisäksi on tärkeää arvioida sähköpostimarkkinoinnin tehokkuutta analytiikkatyökalujen avulla. Tässä muutama vinkki sähköposti- tai uutiskirjemarkkinoinnin tekoon: Valitse Teille… Lue lisää

Google Ads Express

22.2.2014

Mikä Google Ads Express on? ”Perinteisen” itse tehtävän Google Ads -tilin rinnalle on ilmestynyt vaihtoehtoinen Google Ads Express -tili. Uutta kampanjatiliä luodessa on tehtävä valinta, haluaako luoda perinteisen itse hallittavan Google Ads -tilin vai uuden, Googlen mukaan etenkin pienille ja paikallisille yrityksille suunnatun Google Ads Express-tilin, jossa Google ottaa vastuuta… Lue lisää

Google Trends

4.11.2012

Google Trends apuna digikampanjoiden suunnittelussa Tänään YLE uutisoi JAMA Internal Medicine- lehdessä julkaistusta Google-tutkimuksesta, jossa viisi vuotta kestäneen seurannan tuloksena havaittiin ihmisten harkitsevan tupakoinnin lopettamista yleisimmin maanantaisin. Tutkimus perustui ilmaiseen Google Trends -työkaluun, jolla nähdään, minkälaisia aihepiirejä Googlen hakukoneesta haetaan tiettynä päivänä tai ajanjaksona eniten. Samaa työkalua käytettiin myös esimerkiksi presidentinvaalien… Lue lisää

Erään web-sovelluksen platformin valinnan vaikeus

3.9.2012

Tarvekartoitus ja määrittelyvaihe Lasteni harrastuksen kautta päädyin keväällä lupautumaan mukaan erään jalkapalloturnauksen tulospalvelutoimikunnan vetäjäksi. Hommahan on periaatteessa helppo ja yksinkertainen.   Tehtävänä on muiden isien ja äitien laatiman otteluohjelman mukaan matsien tulosten kirjaaminen sekä niiden esittäminen kentän laidalla. Perinteisesti tämä toimii siten, että tulokset kirjataan paperille käsin. Samalla pidetään kirjaa lohkoista… Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin sanastoa

18.7.2012

Banneri Sivustolla sijaitseva graafinen elementti (kuva, painike), joka toimii mainoksena (vrt. mainokset lehdessä). Banneria klikkaamalla pääsee mainostajan omalle sivustolle tai kampanjasivustolle. Bounce rate eli poistumisprosentti tarkoittaa niiden kävijöiden prosentuaalista määrää, jotka poistuivat sivuilta alle 5-10 sekunnissa. Poistumisprosentin määrittelevä sekuntimäärä vaihtelee kävijäseurantaohjelmittain. CPC (Cost Per Click) tarkoittaa napsautuskohtaista hintaa, jonka mainostaja maksaa aina,… Lue lisää

Mukautuva eli responsiivinen, vai riittäisikö alkuun semi-responsiivinen?

17.2.2012

Laitesekamelskaa taustaksi Tänä päivänä yritysten verkkosivuja ja muita verkkopalveluita käytetään mitä moninaisimmilla laitteilla. On PC:tä, tablettia ja älypuhelinta. Näissä jokaisessa voi olla erilainen käyttöjärjestelmä ja käyttäjä voi valita selaimen, millä Internetiä haluaa ”käyttää”. Ja tietokoneellahan voit säätää näppärästi ikkunan koonkin erikseen. Jotta tähän matriisiin saataisiin vielä yksi ulottuvuus lisää, niin… Lue lisää

Ilmainen digimyynnin asiantuntijan näkemys
Hyödynnä liidisi tehokkaasti
Tämä on parasta mitä minulle on tapahtunut sitten Hartwallin ananasjaffan! Ja ananasjaffa on muuten törkeen hyvää.
ANTTI NIITTYVIITA toimitusjohtaja, Prove Expertise Oy