Hyvä markkinointistrategia on myös digitaalisen markkinointiviestinnän perusta

09.04.2019

Heipä hei, täällä kirjoittelee Sinitta!

Täällä kirjoittelee Sinitta, Verkkiksen uusin markkinointitiimin jäsen. Aloitin Verkkoasemalla työskentelyn kaksi viikkoa sitten markkinoinnin asiantuntijatehtävissä ja käytännössä työnkuvaani kuuluu asiakkaidemme digitaalisen viestinnän kehittäminen erilaisissa viestintäkanavissa. Joskus se tarkoittaa verkkosivujen näkyvyyden kasvattamista Googlen hakukoneessa, joskus myynnin ja liidien hankintaa useita eri kanavia hyödyntämällä. Kanavat ja keinot riippuvat täysin asiakkaasta ja siitä, mitä he haluavat viestinnällään saavuttaa.

 

Koulutukseltani olen liiketalouden tradenomi ja opintoni painottuivat myyntiin ja markkinointiin. Sitä kautta yritysten liiketoiminnan kehittäminen markkinoinnin työkalujen ja keinojen avulla on kasvanut minulle sellaiseksi päähänpinttymäksi, että tuppaan jakamaan neuvojani erilaisille yrittäjille usein myös työajan ulkopuolella – edes ystäväpiirini ei taida välttyä aiheelta. On mielenkiintoista miettiä erilaisten toimialojen kilpailu- ja erottautumiskeinoja ja auttaa yrittäjiä löytämään omat vahvuutensa alalla.

Liiketalouden opintojen jälkeen lähdin hakemaan kokemusta markkinoinnin työstä digitaalisen markkinoinnin parista ja olenkin päässyt suunnittelemaan ja tuottamaan viestintää erilaisille asiakkuuksille niin yritys- kuin kuluttajamarkkinoilla. Digitaalisista viestintäkanavista hallitsen parhaiten Googlen kanavat ja suosituimmat sosiaalisen median kanavat. Niiden lisäksi olen kehittänyt useiden verkkosivujen orgaanista hakukonenäkyvyyttä hakukoneoptimoinnin avulla. Digimarkkinoinnissa ehdottomasti hienointa on sen kohdennettavuus ja mitattavuus, sillä erilaisten työkalujen tarjoama analytiikka kertoo suoran palautteen siitä, missä ollaan onnistuttu ja mitä pitää vielä kehittää.

 

Vapaa-ajallani nautin rauhallisista koti-illoista yhdessä avopuolisoni ja kahden kissamme kanssa. Pyrin kuitenkin myös pitämään kuntoani yllä kuntosalilla, lenkillä tai sulkapallokentällä. Pääasia on, että saan vastapainoa istumatyölle ja hien virtaamaan. Viikonloput ja lomat täyttyvät myös ystävien tapaamisesta, ruoasta nauttimisesta ja matkustelusta aina silloin tällöin.

 

Verkkoasemalla olen tosiaan työskennellyt nyt vasta kaksi kokonaista viikkoa, mutta olen jo päässyt tutustumaan lähes kaikkiin tiimin jäseniin yhteisten lounaiden ja työn ohella. Työskentely täällä on monipuolista tiimityötä, jossa jokainen pääsee vastaamaan omista vahvuuksistaan ja kehittämään samalla osaamistaan myös core-osaamisensa ulkopuolella. Meiltä löytyy huippuja tekijöitä esimerkiksi sisällöntuotantoon ja somemarkkinointiin, jolloin yhden ihmisen ei tarvitse pysyä kärryillä kaikkien kanavien uudistuksista. Tulevaisuudelta odotan innolla asiakastöitä, joissa pääsen kehittämään yrityksien viestintää monipuolisesti ja tietenkin myös erilaisia tiimiprojekteja, joissa pääsemme ideoimaan yhdessä työporukan kesken.

 

 

Faktaboksi:

Nimi: Sinitta Ahonen
Rooli Verkkoasemalla: Markkinoinnin asiantuntija
Verkkoasemalla: Maaliskuusta 2019
LinkedIn: Sinitta Ahonen
Harrastukset: Urheilen Hukan liikuntakeskuksessa vaihtelevasti kuntosalilla ja sulkapalloa pelaten. Saatanpa joskus uskaltautua myös tenniskentälle ja nakkelemaan koripalloakin. Kesällä viihdyn enemmän myös ulkona, joten silloin liikun myös lenkkeillen ja rullaluistellen. Vapaa-aikani kuluu myös ystäviä ja sukulaisia tapaamalla ja tietenkin Netflixin äärellä kotisohvalla.
Motto: Tee sitä mitä rakastat, mutta poistu välillä myös mukaavuusalueeltasi ja ota oppia muista!

Sinitta Ahonen

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Riikka Pohjanen

Nimi: Riikka Pohjanen Titteli: Digimarkkinoinnin johtaja Supervoima: Kyky kouluttaa ja tuottaa asiakkaille timanttisia tuloksia digimarkkinoinnin avulla Koulutus: KTM ja pian myös FM, valmistun 2020 tietojenkäsittelytieteistä maisteriksi #verkkisläinen: 8,5 vuotta Lempinimi: Riksu Motto: ”You get what you work for, not what you wish for.” Fun fact: rakastan Euroviisuja Osa 1: Duunissa… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Eric Tähtinen

Nimi: Eric Tähtinen Titteli: Devaaja/perustajaosakas Supervoima: Lehmänhermoisuus Koulutus: Yrittämisen takia keskeytetty yliopistokoulutus; YO-tutkinto melko hyvillä arvosanoilla kuitenkin #verkkisläinen: Alusta asti (perustaja), nyt jo yli 22 vuotta Lempinimi: Eki Motto: Älä oleta mitään, yritä ymmärtää syy seurauksen takana. Fun fact: Keskustelu kanssani lipsahtaa helposti polkupyöräilyaiheisiin. Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla Kuka olet?… Lue lisää

Artikkelikuva Miikan henkilöstöblogiin

Ensin on opittava kävelemään, ennen kuin voi juosta

Aurinkoista päivää juuri sinulle! Täällä kirjoittaa Miika, Verkkoaseman uusi digimarkkinoinnin trainee. Opiskelen parhaillaan Oulun yliopistossa markkinoinnin maisteriksi, joten traineen paikka digimarkkinoinnin parista oli minulle unelmien täyttymys. Aikaisempaa työkokemusta minulla ei vielä tältä alalta ole, minkä takia tavoitteenani on kehittää markkinoinnin osaamista mahdollisimman monipuolisesti. Hieman pidemmän aikavälin tavoitteeni on kasvaa digimarkkinoinnin… Lue lisää

Susanna Chazalmartin, henksublogi

Susanna Chazalmartin: Hyppy journalismista digimaailmaan

Digianalyysien sekä SEO- ja SEM-raporttien keskeltä tässä hei! Olen Verkkiksen tuorein, joskaan en nuorin jäsen. Aloitin työt täällä digitaalisen markkinoinnin aitiopaikalla tammikuussa, työkokeilun merkeissä. Olen tehnyt urani vapaana toimittajana ja valokuvaajana, ja palailen nyt työelämään pitkän sairausloman jälkeen. Vitsikäs ajatukseni oli, että sovellun fyysisten rajoitteideni vuoksi paremmin nopeatempoiseen digimaailmaan, missä… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus verkkokauppa Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit