Hyvä markkinointistrategia on myös digitaalisen markkinointiviestinnän perusta

09.04.2019

Heipä hei, täällä kirjoittelee Sinitta!

Täällä kirjoittelee Sinitta, Verkkiksen uusin markkinointitiimin jäsen. Aloitin Verkkoasemalla työskentelyn kaksi viikkoa sitten markkinoinnin asiantuntijatehtävissä ja käytännössä työnkuvaani kuuluu asiakkaidemme digitaalisen viestinnän kehittäminen erilaisissa viestintäkanavissa. Joskus se tarkoittaa verkkosivujen näkyvyyden kasvattamista Googlen hakukoneessa, joskus myynnin ja liidien hankintaa useita eri kanavia hyödyntämällä. Kanavat ja keinot riippuvat täysin asiakkaasta ja siitä, mitä he haluavat viestinnällään saavuttaa.

 

Koulutukseltani olen liiketalouden tradenomi ja opintoni painottuivat myyntiin ja markkinointiin. Sitä kautta yritysten liiketoiminnan kehittäminen markkinoinnin työkalujen ja keinojen avulla on kasvanut minulle sellaiseksi päähänpinttymäksi, että tuppaan jakamaan neuvojani erilaisille yrittäjille usein myös työajan ulkopuolella – edes ystäväpiirini ei taida välttyä aiheelta. On mielenkiintoista miettiä erilaisten toimialojen kilpailu- ja erottautumiskeinoja ja auttaa yrittäjiä löytämään omat vahvuutensa alalla.

Liiketalouden opintojen jälkeen lähdin hakemaan kokemusta markkinoinnin työstä digitaalisen markkinoinnin parista ja olenkin päässyt suunnittelemaan ja tuottamaan viestintää erilaisille asiakkuuksille niin yritys- kuin kuluttajamarkkinoilla. Digitaalisista viestintäkanavista hallitsen parhaiten Googlen kanavat ja suosituimmat sosiaalisen median kanavat. Niiden lisäksi olen kehittänyt useiden verkkosivujen orgaanista hakukonenäkyvyyttä hakukoneoptimoinnin avulla. Digimarkkinoinnissa ehdottomasti hienointa on sen kohdennettavuus ja mitattavuus, sillä erilaisten työkalujen tarjoama analytiikka kertoo suoran palautteen siitä, missä ollaan onnistuttu ja mitä pitää vielä kehittää.

 

Vapaa-ajallani nautin rauhallisista koti-illoista yhdessä avopuolisoni ja kahden kissamme kanssa. Pyrin kuitenkin myös pitämään kuntoani yllä kuntosalilla, lenkillä tai sulkapallokentällä. Pääasia on, että saan vastapainoa istumatyölle ja hien virtaamaan. Viikonloput ja lomat täyttyvät myös ystävien tapaamisesta, ruoasta nauttimisesta ja matkustelusta aina silloin tällöin.

 

Verkkoasemalla olen tosiaan työskennellyt nyt vasta kaksi kokonaista viikkoa, mutta olen jo päässyt tutustumaan lähes kaikkiin tiimin jäseniin yhteisten lounaiden ja työn ohella. Työskentely täällä on monipuolista tiimityötä, jossa jokainen pääsee vastaamaan omista vahvuuksistaan ja kehittämään samalla osaamistaan myös core-osaamisensa ulkopuolella. Meiltä löytyy huippuja tekijöitä esimerkiksi sisällöntuotantoon ja somemarkkinointiin, jolloin yhden ihmisen ei tarvitse pysyä kärryillä kaikkien kanavien uudistuksista. Tulevaisuudelta odotan innolla asiakastöitä, joissa pääsen kehittämään yrityksien viestintää monipuolisesti ja tietenkin myös erilaisia tiimiprojekteja, joissa pääsemme ideoimaan yhdessä työporukan kesken.

 

 

Faktaboksi:

Nimi: Sinitta Ahonen
Rooli Verkkoasemalla: Markkinoinnin asiantuntija
Verkkoasemalla: Maaliskuusta 2019
LinkedIn: Sinitta Ahonen
Harrastukset: Urheilen Hukan liikuntakeskuksessa vaihtelevasti kuntosalilla ja sulkapalloa pelaten. Saatanpa joskus uskaltautua myös tenniskentälle ja nakkelemaan koripalloakin. Kesällä viihdyn enemmän myös ulkona, joten silloin liikun myös lenkkeillen ja rullaluistellen. Vapaa-aikani kuluu myös ystäviä ja sukulaisia tapaamalla ja tietenkin Netflixin äärellä kotisohvalla.
Motto: Tee sitä mitä rakastat, mutta poistu välillä myös mukaavuusalueeltasi ja ota oppia muista!

Sinitta Ahonen

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


Sinua saattaa kiinnostaa myös

Verkkis_henksublogi

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Johanna

Nimi: Johanna Kauppila  Titteli: Web Developer  Supervoima: Järjestelmällisyys  Koulutus: Tietojenkäsittelytieteiden maisteri  #verkkisläinen: 5,5 vuotta + 3 viikkoa  Lempinimi: Jossu  Motto: “Live and let live”  Fun fact: Rakastan elokuvissa käymistä, saatan käydä katsomassa jonkun hyvän leffan teatterissa jopa kolme kertaa.    Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla   Kuka olet?  Luonnehtisin itseäni UX-orientoituneeksi devaajaksi. Olen hyvin kiinnostunut koodauksen visuaalisesta puolesta, käytettävyydestä ja hyvän käyttökokemuksen toteuttamisesta. Vapaa-ajalla matkustelen, joogaan ja puuhailen koirieni kanssa.     Miten… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Marjo

Nimi: Marjo Pekonen Titteli: Digimarkkinoinnin asiantuntija Supervoima: Somemarkkinointi ja verkkokaupan markkinointi Koulutus: tradenomi ja medianomi #verkkisläinen: ensimmäistä vuotta Motto: ”Little progress each day adds up to big results” Fun fact: kuuntelen joka ilta ennen nukkumaanmenoa äänikirjaa.       Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla  Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti. 40-vuotias digimarkkinointi-ihminen,… Lue lisää

#Verkkisläiset – Tarinoita ruudun takaa: Tiina

Nimi: Tiina Räisänen Titteli: Toimitusjohtaja Supervoima: Vauhdikas puhe ja käsienheiluttelu Koulutus: Tradenomi+medianomi #verkkisläinen: Kolmastoista vuosi menossa Motto: ”Mutta ihmisen pitäisi aina kurottaa pidemmälle kuin mihin hän ulottuu, miksi muuten taivas olisi olemassa?” Fun fact: BusinessTiina kuoriutuu vapaa-ajallaan ”hulluksi koiranaiseksi”. Kasvatan bichon frisé -rotuisia koiria kennelnimellä Mercurite’s. Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Jarmo

Nimi: Jarmo Leskinen Titteli: Ohjelmistosuunnittelija Supervoima: Intrexx Koulutus: Tietotekniikan insinööri #verkkisläinen: 3 vuotta Motto: ”Kyllä maalla on mukavaa”   Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti. Olen hieman yli viisikymppinen insinööri joka käy kaupungissa töissä ja vapaa-ajalla puuhastelee maalla pienellä hevostilalla.   Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot b2b CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio digivalmennukset DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit