Hyvä markkinointistrategia on myös digitaalisen markkinointiviestinnän perusta

09.04.2019

Heipä hei, täällä kirjoittelee Sinitta!

Täällä kirjoittelee Sinitta, Verkkiksen uusin markkinointitiimin jäsen. Aloitin Verkkoasemalla työskentelyn kaksi viikkoa sitten markkinoinnin asiantuntijatehtävissä ja käytännössä työnkuvaani kuuluu asiakkaidemme digitaalisen viestinnän kehittäminen erilaisissa viestintäkanavissa. Joskus se tarkoittaa verkkosivujen näkyvyyden kasvattamista Googlen hakukoneessa, joskus myynnin ja liidien hankintaa useita eri kanavia hyödyntämällä. Kanavat ja keinot riippuvat täysin asiakkaasta ja siitä, mitä he haluavat viestinnällään saavuttaa.

 

Koulutukseltani olen liiketalouden tradenomi ja opintoni painottuivat myyntiin ja markkinointiin. Sitä kautta yritysten liiketoiminnan kehittäminen markkinoinnin työkalujen ja keinojen avulla on kasvanut minulle sellaiseksi päähänpinttymäksi, että tuppaan jakamaan neuvojani erilaisille yrittäjille usein myös työajan ulkopuolella – edes ystäväpiirini ei taida välttyä aiheelta. On mielenkiintoista miettiä erilaisten toimialojen kilpailu- ja erottautumiskeinoja ja auttaa yrittäjiä löytämään omat vahvuutensa alalla.

Liiketalouden opintojen jälkeen lähdin hakemaan kokemusta markkinoinnin työstä digitaalisen markkinoinnin parista ja olenkin päässyt suunnittelemaan ja tuottamaan viestintää erilaisille asiakkuuksille niin yritys- kuin kuluttajamarkkinoilla. Digitaalisista viestintäkanavista hallitsen parhaiten Googlen kanavat ja suosituimmat sosiaalisen median kanavat. Niiden lisäksi olen kehittänyt useiden verkkosivujen orgaanista hakukonenäkyvyyttä hakukoneoptimoinnin avulla. Digimarkkinoinnissa ehdottomasti hienointa on sen kohdennettavuus ja mitattavuus, sillä erilaisten työkalujen tarjoama analytiikka kertoo suoran palautteen siitä, missä ollaan onnistuttu ja mitä pitää vielä kehittää.

 

Vapaa-ajallani nautin rauhallisista koti-illoista yhdessä avopuolisoni ja kahden kissamme kanssa. Pyrin kuitenkin myös pitämään kuntoani yllä kuntosalilla, lenkillä tai sulkapallokentällä. Pääasia on, että saan vastapainoa istumatyölle ja hien virtaamaan. Viikonloput ja lomat täyttyvät myös ystävien tapaamisesta, ruoasta nauttimisesta ja matkustelusta aina silloin tällöin.

 

Verkkoasemalla olen tosiaan työskennellyt nyt vasta kaksi kokonaista viikkoa, mutta olen jo päässyt tutustumaan lähes kaikkiin tiimin jäseniin yhteisten lounaiden ja työn ohella. Työskentely täällä on monipuolista tiimityötä, jossa jokainen pääsee vastaamaan omista vahvuuksistaan ja kehittämään samalla osaamistaan myös core-osaamisensa ulkopuolella. Meiltä löytyy huippuja tekijöitä esimerkiksi sisällöntuotantoon ja somemarkkinointiin, jolloin yhden ihmisen ei tarvitse pysyä kärryillä kaikkien kanavien uudistuksista. Tulevaisuudelta odotan innolla asiakastöitä, joissa pääsen kehittämään yrityksien viestintää monipuolisesti ja tietenkin myös erilaisia tiimiprojekteja, joissa pääsemme ideoimaan yhdessä työporukan kesken.

 

 

Faktaboksi:

Nimi: Sinitta Ahonen
Rooli Verkkoasemalla: Markkinoinnin asiantuntija
Verkkoasemalla: Maaliskuusta 2019
LinkedIn: Sinitta Ahonen
Harrastukset: Urheilen Hukan liikuntakeskuksessa vaihtelevasti kuntosalilla ja sulkapalloa pelaten. Saatanpa joskus uskaltautua myös tenniskentälle ja nakkelemaan koripalloakin. Kesällä viihdyn enemmän myös ulkona, joten silloin liikun myös lenkkeillen ja rullaluistellen. Vapaa-aikani kuluu myös ystäviä ja sukulaisia tapaamalla ja tietenkin Netflixin äärellä kotisohvalla.
Motto: Tee sitä mitä rakastat, mutta poistu välillä myös mukaavuusalueeltasi ja ota oppia muista!

Sinitta Ahonen

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

#Verkkisläiset ruudun takaa: Anina

Nimi: Anina Partanen Titteli: Digimarkkinoinnin trainee Supervoima: Kielioppisääntöjen hallinta ja yleinen kielipoliisius: en pysty lukemaan yhden yhtä tekstiä ilman että samalla oikolukisin sitä mielessäni. Ja nyt täytyy tietysti toivoa, että tähän omaan tuotokseen ei pujahtaisi kovin monta painovirhepaholaista… Koulutus: Markkinoinnin tradenomi ja gradua vaille valmis kielitieteiden maisteri. #verkkisläinen: Kokonaiset viisi… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Mikko

Nimi: Mikko Niskanen Titteli: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Supervoima: Vokaalit ja konsonantit Koulutus: kiertokoulu vastapäivään ja Lybeckerin Yliopiston graafisen alan YO-artesaani #verkkisläinen: 1,5v + 1 kk Lempinimi: nutipäisenä se oli höntsälätkässä Myy, joka muokkautui mv. Vladimir Myshkinistä Motto: ”Tämähän menee kuin k*** lautaa myöden!” Fun fact: Kerran vuodessa otan Vako-Villen käyttöön… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Niko

Nimi: Niko Valkola Titteli: Ohjelmistosuunnittelija, Web-devaaja Koulutus: Tietojenkäsittelyn tradenomi #verkkisläinen: Vajaat 9kk Motto: ”Tekevälle sattuu”     Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla  Kuka olet? Oon 24 –vuotias oppimaan innokas, suhteellisen tuore koodari. Vakavasti koodauksen harjoittelun aloitin vasta reilu vuosi takaperin ja tässä nyt ollaan. Harrastan työasioiden ulkopuolella pääasiassa kuntosalilla treenaamista, sekä… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa Elina

Nimi: Elina Kylmäluoma Titteli: Digimarkkinoinnin asiantuntija Supervoima: Sisäinen kompassi Koulutus: Kauppatieteiden maisteri #verkkisläinen: 2,5 vuotta Lempinimi: Eltsa, Ellu tai Pike, riippuu hieman siitä keneltä kysyy! Fun fact: Piippaan aina Helsinki-Vantaan lentokentän turvatarkastuksessa. Onneksi turvatarkastuksessa olevan uuden tekniikan ansiosta en joudu joka kerta enää ruumiintarkastukseen!     Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit