Tuloksellista digimarkkinointia Verkkoasema

25.04.2018

Tuloksellista digimarkkinointia?

Oppia ikä kaikki

Olin vasta palaverissa, jossa asiakas jakoi surullisen yleisen tarinan markkinointikokemuksistaan:

”Teimme markkinointia, jolla ohjattiin kävijöitä verkkosivustollemme. Kävijöitä tulikin, seurasimme onnesta soikeana analytiikkatyökaluista, kuinka kävijäkäyrä nousi tiukalla kulmakertoimella.. Sitten se laski vielä tiukemmassa kulmassa ja meille jäi käteen vain reilun tonnin lasku.” 

Tästä oppineena asiakas oli päättänyt uusia verkkopalvelunsa ja analytiikkatyökalunsa ennen seuraavan markkinointikampanjan tekoa.

Perusasiat kuntoon

Harmillisen usein unohdetaan laittaa perusasiat kuntoon ennen tuntuvien markkinointi-investointien tekemistä. Tässä yhteydessä perusasia on verkkopalvelu, johon liikennettä johdetaan ja jossa kävijästä pyritään tekemään asiakas. Asiakkaaksi tekemistä voidaan helpottaa inbound-markkinoinnilla sekä tehokkailla analytiikkatyökaluilla ja/tai markkinoinnin automaatioratkaisuilla, joilla pääsemme tutustumaan niihinkin kävijöihin, jotka eivät jätä yhteystietojaan.

Mikäli verkkosivusi ei toimi tehokkaasti, ei massojen haaliminen tuota toivottua tulosta.

Digimarkkinointi on ajateltava kokonaisuutena

Turhan usein digimarkkinoinnissa sorrutaan kokoamaan tilkkutäkki eri palveluita pahimmillaan eri toimittajilta. Ikävimmissä tapauksessa nämä irralliset kampanjat ovat päällekkäisiä toistensa kanssa.

Tilkkutäkillä ei saada huipputuloksia, vaan myös digimarkkinoinnissa on ajateltava kokonaisuutta:

  • Verkkosivuston on toimittava moitteettomasti kaikilla laitteilla
  • Verkkosivuston on oltava helposti löydettävissä
  • Digimarkkinoinnin mitattavuutta on hyödynnettävä
  • Laajasta skaalasta digimarkkinoinnin kanavia on etsittävä liiketoimintaasi sopivimmat
  • Verkkopalvelusta tulee kerätä kuumat leadit myynnin tueksi

Tämä kaikki toteutuu parhaiten digimarkkinoinnin kokonaisratkaisulla, jossa mahdollistetaan erilaisten digimarkkinoinnin keinojen hyödyntäminen. Älä siis osta enää irrallisia Google AdWords- tai Facebook-kampanjoita vaan ota kokonaisuus haltuun ja saavuta ennen näkemättömiä tuloksia.

Digimarkkinoinnin punainen lanka

Digimarkkinoinnin punainen lanka syntyy, kun koko REANE-malli otetaan haltuun:

  • Tavoitamme kävijät eri kanavissa ja ohjaamme verkkosivustolle.
  • Sitoutamme kävijät verkkosivustolla hyvän sisällön ja vakuuttavan sivuston avulla.
  • Aktivoimme käyttäjät toimimaan oma-aloitteisesti verkkopalvelussa.
  • Palvelemme kävijöitä myös käynnin jälkeen kokoamalla kuumia leadejä myynnin tueksi tai tarjoamalla uudelleenmarkkinoinnilla lisätietoa palveluistamme eri kanavissa.
  • Tehostamme liiketoimintaasi verkossa erilaisen ohjelmistoratkaisuin, kuten CRM-järjestelmällä.

Verkkoasema tarjoaa digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua Marketing IT –palveluna. Jos haluat lukea aiheesta lisää, klikkaa itsesi digimarkkinoinnin kokonaisuus haltuun-blogiin!

Kiinnostuitko? Pyydä tarjous.

 

Digimarkkinoinnin pikaopas

Riikka Pohjanen

Kirjoittaja Riikka Pohjanen on ollut #verkkisläinen vuodesta 2011 lähtien. Riikka blogaa digimarkkinoinnista sekä ohjelmistoratkaisuista.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

kympin digimokat Verkkoasema

Älä tee näin: Kymmenen yleistä digimokaa

Tämä mokalista on sellainen, jota tulisi digimarkkinointia toteutettaessa ehdottomasti välttää. Jos jokin kohta haiskahtaa tutulta, niin hälytyskellojen tulisi alkaa välittömästi kilkattamaan! Kymmenen vuoden kokemuksella ja kieli poskella kokosin avuksesi kymmenen kohdan lista: Älä tee näin! Esimerkkejä todellisesta elämästä: Markkinointi 1. Jätä markkinointi markkinoimaan yksikseen. Vältä erityisesti markkinoinnin ja myynnin välistä… Lue lisää

konversio-optimointi

Eikö verkkosivukävijät tanssi pillisi mukaan? Aloita konversio-optimointi.

Aiemmassa bloggauksessa käsittelimme Google Analyticsin perusteita ja sitä, miten tulkita analytiikkaa. Emme kuitenkaan käsitelleet juurikaan sitä, mitä konversiot ovat, miten niitä voidaan mitata ja miksi niitä kannattaa seurata ja optimoida. Tämän blogin agendana onkin syventyä näihin teemoihin tarkemmin. Mitä konversiot ovat? Konversiot ovat sinun itsesi määrittämiä, liiketoiminnallesi asettamia tavoitteita, joita… Lue lisää

Opi tulkitsemaan analytiikkaa

Google Analytics pähkinänkuoressa – opi tulkitsemaan analytiikkaa.

Tässä blogissa otetaan Google Analyticsin perusteet haltuun! Vaikka monilla yrityksillä on Google Analytics asennettuna verkkosivulle, se ei tarkoita sitä, että Analytics olisi oikeasti aktiivisessa käytössä. Älä siis heitä kallisarvoista dataa hukkaan, sillä sen pohjalta voit tehdä liiketoimintaasi edistäviä päätöksiä. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Alla esittelen sinulle ne tiedonlähteet, joista on… Lue lisää

digimarkkinoinnin muutos

Digimarkkinointi vuonna 2019

Minulta kysytään usein, mikä on se seuraava digimarkkinoinnin kuuma juttu ja kuinka se muuttaa digimarkkinointikenttää. Tässä hieman pohdintojani siitä, mikä on jo muuttumassa ja mitä mahdollisuuksia nämä muutokset antavat meille digimarkkinoijille tulevaisuudessa. Mobiilista ääniohjaukseen Vielä pari vuotta sitten koko digimarkkinointikenttä huusi yhteen ääneen ”mobile first”. Nyt se on muuttunut muotoon… Lue lisää

Kaikki asiantuntijavinkit

Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus verkkokauppa Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit