Tuloksellista digimarkkinointia Verkkoasema

25.04.2018

Tuloksellista digimarkkinointia?

Oppia ikä kaikki

Olin vasta palaverissa, jossa asiakas jakoi surullisen yleisen tarinan markkinointikokemuksistaan:

”Teimme markkinointia, jolla ohjattiin kävijöitä verkkosivustollemme. Kävijöitä tulikin, seurasimme onnesta soikeana analytiikkatyökaluista, kuinka kävijäkäyrä nousi tiukalla kulmakertoimella.. Sitten se laski vielä tiukemmassa kulmassa ja meille jäi käteen vain reilun tonnin lasku.” 

Tästä oppineena asiakas oli päättänyt uusia verkkopalvelunsa ja analytiikkatyökalunsa ennen seuraavan markkinointikampanjan tekoa.

Perusasiat kuntoon

Harmillisen usein unohdetaan laittaa perusasiat kuntoon ennen tuntuvien markkinointi-investointien tekemistä. Tässä yhteydessä perusasia on verkkopalvelu, johon liikennettä johdetaan ja jossa kävijästä pyritään tekemään asiakas. Asiakkaaksi tekemistä voidaan helpottaa inbound-markkinoinnilla sekä tehokkailla analytiikkatyökaluilla ja/tai markkinoinnin automaatioratkaisuilla, joilla pääsemme tutustumaan niihinkin kävijöihin, jotka eivät jätä yhteystietojaan.

Mikäli verkkosivusi ei toimi tehokkaasti, ei massojen haaliminen tuota toivottua tulosta.

Digimarkkinointi on ajateltava kokonaisuutena

Turhan usein digimarkkinoinnissa sorrutaan kokoamaan tilkkutäkki eri palveluita pahimmillaan eri toimittajilta. Ikävimmissä tapauksessa nämä irralliset kampanjat ovat päällekkäisiä toistensa kanssa.

Tilkkutäkillä ei saada huipputuloksia, vaan myös digimarkkinoinnissa on ajateltava kokonaisuutta:

  • Verkkosivuston on toimittava moitteettomasti kaikilla laitteilla
  • Verkkosivuston on oltava helposti löydettävissä
  • Digimarkkinoinnin mitattavuutta on hyödynnettävä
  • Laajasta skaalasta digimarkkinoinnin kanavia on etsittävä liiketoimintaasi sopivimmat
  • Verkkopalvelusta tulee kerätä kuumat leadit myynnin tueksi

Tämä kaikki toteutuu parhaiten digimarkkinoinnin kokonaisratkaisulla, jossa mahdollistetaan erilaisten digimarkkinoinnin keinojen hyödyntäminen. Älä siis osta enää irrallisia Google AdWords- tai Facebook-kampanjoita vaan ota kokonaisuus haltuun ja saavuta ennen näkemättömiä tuloksia.

Digimarkkinoinnin punainen lanka

Digimarkkinoinnin punainen lanka syntyy, kun koko REANE-malli otetaan haltuun:

  • Tavoitamme kävijät eri kanavissa ja ohjaamme verkkosivustolle.
  • Sitoutamme kävijät verkkosivustolla hyvän sisällön ja vakuuttavan sivuston avulla.
  • Aktivoimme käyttäjät toimimaan oma-aloitteisesti verkkopalvelussa.
  • Palvelemme kävijöitä myös käynnin jälkeen kokoamalla kuumia leadejä myynnin tueksi tai tarjoamalla uudelleenmarkkinoinnilla lisätietoa palveluistamme eri kanavissa.
  • Tehostamme liiketoimintaasi verkossa erilaisen ohjelmistoratkaisuin, kuten CRM-järjestelmällä.

Verkkoasema tarjoaa digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua Marketing IT –palveluna. Jos haluat lukea aiheesta lisää, klikkaa itsesi digimarkkinoinnin kokonaisuus haltuun-blogiin!

Kiinnostuitko? Pyydä tarjous.

 

Digimarkkinoinnin pikaopas

Riikka Pohjanen

Kirjoittaja Riikka Pohjanen on ollut #verkkisläinen vuodesta 2011 lähtien. Riikka blogaa digimarkkinoinnista sekä ohjelmistoratkaisuista.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


Sinua saattaa kiinnostaa myös

Kädenlämmintä vai tulikuumaa?

Lenkkipolulta löytyy tänään neljä lääkettä B2B-yritysten somevaivoihin! B2B-yritysten somekanavien valloitus jää usein pelkäksi yritykseksi, sillä taustalta puuttuu joko osaaminen, tai halu ja kyky luoda kiinnostavaa sisältöä, joka tuottaa tuloksia. 1. Satsaa sisältöön. Kädenlämpö on leipoessa kiva juttu, mutta tekstiä tuottaessa sisältö vastaa lähinnä puhelinluetteloa, jos inspiraatio on löytynyt taikinakulhon lämpötilasta…. Lue lisää

Miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa?

Miksi ulkoistaisit digimarkkinointisi, kun sinulla on jo omat työntekijät, jotka päivittelevät somea ja tekevät välillä jonkun kampanjan? 💁‍♂️ No siksi, että hankkimalla yrityksellesi digimarkkinoinnin luottokumppanin, saat yhden ihmisen sijaan kokonaisen tiimin, joka on jo testannut kaiken kantapään kautta – jättäen jäljelle vain tehokkaat ja tuottavat menetelmät! Samalla voit antaa omien… Lue lisää

Miten myydään diginä?

Apua! Kaikki myynti on siirtynyt digikanaviin, ja viestini hukkuu muiden sekaan! Mitä teen? Kuinka saat asiakkaasi kiinni kotisohvalta, kun kaikki muutkin yrittävät päästä samalle apajalle? Miten siis myyt diginä? 1. Herätä HUOMIO! Täsmäisku suoraan asiakkaan haasteisiin tai tarpeisiin tuottaa tuloksellisia yhteydenottoja. Älä tarjoa moottoriveneeseen uusia renkaita! 2. Auta ja tuota… Lue lisää

Pitäisikö perinteiset markkinointisuunnitelmat heittää roskakoriin?

Olen perustamassa uutta yritystä harrastukseeni liittyen ja ajattelin josko tällä kertaa tekisin liiketoimintasuunnitelman. Löysin pohjan yrittäjille suunnatusta palvelusta ja sieltä bongasin kohdan, jossa kuvailtiin markkinointisuunnitelman sisältöä. Meinasi leuka tippua lattiaan sitä lukiessa. Ei vilaustakaan ostajapersoonista, sisällöistä, luottamuksen rakentamisesta. Sen sijaan puhuttiin logosta, kirjekuorista ja mainosteippauksista. Toivon syvästi, ettei yksikään uusi… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot b2b CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio digivalmennukset DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit