14.08.2019

Uusia palveluita yksityishenkilöille – GoogleMarketingLive2019

Blogisarja osa 5

Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuun Googlen matkatoimisto-ominaisuuteen, joka yhdistää Googlen eri työkalujen tarjoamaa sisältöä matkailijan avuksi.

Uusia työkaluja matkailijalle

Google on selkeästi havainnut, että ihmiset pakenevat Googlesta erilaisten lentoyhtiö- ja hotelliapplikaatioiden äärelle. Näin ollen yksi erityisimpiä lanseerauksia tänä vuonna oli google.com/travel. Palvelu, jolla matkailijan on määrä pystyä tekemään kaikki tarvittava matkan suunnittelusta toteutukseen ja dokumenttien hallintaan.

Googlen palvelussa voit etsiä tietoa erilaisista matkakohteista. Google yhdistää hakutuloksista löytyvää tietoa ja tarjoaa kattavan kuvauksen kohteesta, tietoa, koska sinne kannattaisi matkustaa, kohteessa käyneiden arvosteluja sekä kattavasti kuva- ja videomateriaalia. Tämän ohella palvelu tarjoaa erilaisia vaihtoehtoisia päiväohjelmia, jotka helpottavat matkan suunnittelua. Kun päätös kohteesta on tehty, voit siirtyä vertailemaan lentolippuja ja mikäli et vielä halua ostaa, voit asettaa hälytyksen, joka kertoo sinulle, jos lipun hinnat alkavat nousta.

Lentolippujen ja aktiviteettien varauspalvelut samasta paikasta

Mikäli selailusi keskeytyy ja palaat palveluun myöhemmin, se palauttaa kesken jääneen istunnon sekä muistiin asetetut tiedot. Palvelusta voit varata hotellit, ravintolat ja muut aktiviteetit, hallinnoida lippuja yhdestä paikkaa ja seurata matkan aikana kalenterista, koska varaukset ovat ajankohtaisia. Mikäli käytät myös Gmailia, sinne välitetyt muualta ostetut liput ilmestyvät matkakalenteriisi ja Googlen karttapalvelun avulla löydät aina helposti perille riippumatta siitä, kuljitko kävellen, julkisilla tai vaikkapa vuokra-autolla.

Aktiivisena reissunaisena tämä säväytti. Haasteenani on ollut jo pitkään ristiin toimivat applikaatiot sekä eri tasoiset applikaatiot eri palveluntarjoajilta. Uusi palvelu menee testiin heti.

Seuraavassa blogissamme kerrotaan mm. Googlen kehittämistä kuva- ja videohakupalveluista. Liity uutiskirjeen tilaajaksi, niin saat jatkossa GoogleMarketinLive 2019 -blogisarjan suoraan sähköpostiisi! 

Tutustu Googlen uuteen palveluun täältä!

Blogisarjassamme on 8 osaa:

  1. GoogleMarketingLive2019 – Alkusanat
  2. GoogleMarketingLive2019 – Google Adsin uusia markkinointimuotoja
  3. GoogleMarketingLive2019 – Uusia työkaluja mainonnan tueksi
  4. GoogleMarketingLive2019 – Apua kohdentamiseen
  5. GoogleMarketingLive2019 – Uusia palveluita yksityishenkilöille
  6. GoogleMarketingLive2019 – Kuvatunnistuksesta videotunnistukseen
  7. GoogleMarketingLive2019 – Googlen innovaatioita
  8. GoogleMarketingLive2019 – Google ja tietoturva
veras

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Kädenlämmintä vai tulikuumaa?

Lenkkipolulta löytyy tänään neljä lääkettä B2B-yritysten somevaivoihin! B2B-yritysten somekanavien valloitus jää usein pelkäksi yritykseksi, sillä taustalta puuttuu joko osaaminen, tai halu ja kyky luoda kiinnostavaa sisältöä, joka tuottaa tuloksia. 1. Satsaa sisältöön. Kädenlämpö on leipoessa kiva juttu, mutta tekstiä tuottaessa sisältö vastaa lähinnä puhelinluetteloa, jos inspiraatio on löytynyt taikinakulhon lämpötilasta…. Lue lisää

Miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa?

Miksi ulkoistaisit digimarkkinointisi, kun sinulla on jo omat työntekijät, jotka päivittelevät somea ja tekevät välillä jonkun kampanjan? 💁‍♂️ No siksi, että hankkimalla yrityksellesi digimarkkinoinnin luottokumppanin, saat yhden ihmisen sijaan kokonaisen tiimin, joka on jo testannut kaiken kantapään kautta – jättäen jäljelle vain tehokkaat ja tuottavat menetelmät! Samalla voit antaa omien… Lue lisää

Miten myydään diginä?

Apua! Kaikki myynti on siirtynyt digikanaviin, ja viestini hukkuu muiden sekaan! Mitä teen? Kuinka saat asiakkaasi kiinni kotisohvalta, kun kaikki muutkin yrittävät päästä samalle apajalle? Miten siis myyt diginä? 1. Herätä HUOMIO! Täsmäisku suoraan asiakkaan haasteisiin tai tarpeisiin tuottaa tuloksellisia yhteydenottoja. Älä tarjoa moottoriveneeseen uusia renkaita! 2. Auta ja tuota… Lue lisää

Pitäisikö perinteiset markkinointisuunnitelmat heittää roskakoriin?

Olen perustamassa uutta yritystä harrastukseeni liittyen ja ajattelin josko tällä kertaa tekisin liiketoimintasuunnitelman. Löysin pohjan yrittäjille suunnatusta palvelusta ja sieltä bongasin kohdan, jossa kuvailtiin markkinointisuunnitelman sisältöä. Meinasi leuka tippua lattiaan sitä lukiessa. Ei vilaustakaan ostajapersoonista, sisällöistä, luottamuksen rakentamisesta. Sen sijaan puhuttiin logosta, kirjekuorista ja mainosteippauksista. Toivon syvästi, ettei yksikään uusi… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit