14.08.2019

Uusia palveluita yksityishenkilöille – GoogleMarketingLive2019

Blogisarja osa 5

Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuun Googlen matkatoimisto-ominaisuuteen, joka yhdistää Googlen eri työkalujen tarjoamaa sisältöä matkailijan avuksi.

Uusia työkaluja matkailijalle

Google on selkeästi havainnut, että ihmiset pakenevat Googlesta erilaisten lentoyhtiö- ja hotelliapplikaatioiden äärelle. Näin ollen yksi erityisimpiä lanseerauksia tänä vuonna oli google.com/travel. Palvelu, jolla matkailijan on määrä pystyä tekemään kaikki tarvittava matkan suunnittelusta toteutukseen ja dokumenttien hallintaan.

Googlen palvelussa voit etsiä tietoa erilaisista matkakohteista. Google yhdistää hakutuloksista löytyvää tietoa ja tarjoaa kattavan kuvauksen kohteesta, tietoa, koska sinne kannattaisi matkustaa, kohteessa käyneiden arvosteluja sekä kattavasti kuva- ja videomateriaalia. Tämän ohella palvelu tarjoaa erilaisia vaihtoehtoisia päiväohjelmia, jotka helpottavat matkan suunnittelua. Kun päätös kohteesta on tehty, voit siirtyä vertailemaan lentolippuja ja mikäli et vielä halua ostaa, voit asettaa hälytyksen, joka kertoo sinulle, jos lipun hinnat alkavat nousta.

Lentolippujen ja aktiviteettien varauspalvelut samasta paikasta

Mikäli selailusi keskeytyy ja palaat palveluun myöhemmin, se palauttaa kesken jääneen istunnon sekä muistiin asetetut tiedot. Palvelusta voit varata hotellit, ravintolat ja muut aktiviteetit, hallinnoida lippuja yhdestä paikkaa ja seurata matkan aikana kalenterista, koska varaukset ovat ajankohtaisia. Mikäli käytät myös Gmailia, sinne välitetyt muualta ostetut liput ilmestyvät matkakalenteriisi ja Googlen karttapalvelun avulla löydät aina helposti perille riippumatta siitä, kuljitko kävellen, julkisilla tai vaikkapa vuokra-autolla.

Aktiivisena reissunaisena tämä säväytti. Haasteenani on ollut jo pitkään ristiin toimivat applikaatiot sekä eri tasoiset applikaatiot eri palveluntarjoajilta. Uusi palvelu menee testiin heti.

Seuraavassa blogissamme kerrotaan mm. Googlen kehittämistä kuva- ja videohakupalveluista. Liity uutiskirjeen tilaajaksi, niin saat jatkossa GoogleMarketinLive 2019 -blogisarjan suoraan sähköpostiisi! 

Tutustu Googlen uuteen palveluun täältä!

Blogisarjassamme on 8 osaa:

  1. GoogleMarketingLive2019 – Alkusanat
  2. GoogleMarketingLive2019 – Google Adsin uusia markkinointimuotoja
  3. GoogleMarketingLive2019 – Uusia työkaluja mainonnan tueksi
  4. GoogleMarketingLive2019 – Apua kohdentamiseen
  5. GoogleMarketingLive2019 – Uusia palveluita yksityishenkilöille
  6. GoogleMarketingLive2019 – Kuvatunnistuksesta videotunnistukseen
  7. GoogleMarketingLive2019 – Googlen innovaatioita
  8. GoogleMarketingLive2019 – Google ja tietoturva
veras

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Google ja tietoturva – Google Marketing Live 2019

Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa käsiteltyyn tietoturva-asiaan, joka on ollut puheenaiheena digimarkkinointia koskevissa uudistuksissa jo pitkään. Vaikka tietoturva mainittiin yhtenä tämän vuoden tärkeimmistä teemoista, oli sen osuus jälleen lanseerauspuheenvuoroissa hyvin rajallinen. Tästä huolimatta, aiheelle lohkaistu osuus tuntuu kasvavan vuosi vuodelta. Googlen ajatus on, että me kaikki, niin… Lue lisää

Googlen innovaatioita – Google Marketing Live 2019

Blogisarja osa 7 Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuihin innovaatioihin. Olen jo parin vuoden ajan povannut, että Googlen hakutulokset korvataan verkkokauppalinkeillä, jolloin hakutuloksista ei mentäisi kivijalkaan paikanpäälle tai verkkokauppaan ostamaan, vaan osto voisi tapahtua suoraan Googlen hakutuloksissa. Nyt vihdoin tämän suuntaiset tuulet puhaltavat. Tämän lisäksi Googlen selkeä… Lue lisää

Kuvatunnistuksesta videotunnistukseen – Google Marketing Live 2019

Blogisarja osa 6 Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuihin kuvien- ja videoiden tunnistukseen liittyviin lanseerauksiin. Google on kehittänyt myös kuvatunnistusta kilpaa Facebookin kanssa. Tämän ohella haasteena on ollut, ettei videosisällöstä hakeminen onnistu vielä yhtä tehokkaasti kuin tekstisisältöhaku. Tähän lupaillaan nyt muutosta. Pyrin käyttämään blogissani lanseerauksessa käytettyjä nimiä,… Lue lisää

Apua kohdentamiseen – Google Marketing Live 2019

Blogisarja osa 4 Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuihin kohdentamista helpottaviin lanseerauksiin. Tänä vuonna tälläkin saralla fokus oli koneoppimisen hyödyntämisessä. Pyrin käyttämään blogissani lanseerauksessa käytettyjä nimiä, sillä luonnollisesti näille ei ole vielä suomennoksia olemassa. Löydä potentiaalinen yleisösi Yksi digimarkkinoinnin keskeisin haaste on, kuinka löydät oikean yleisön oikeaan… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut verkkokauppa Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit