14.02.2020

#Verkkisläiset ruudun takaa: Anina

Nimi: Anina Partanen
Titteli: Digimarkkinoinnin trainee
Supervoima: Kielioppisääntöjen hallinta ja yleinen kielipoliisius: en pysty lukemaan yhden yhtä tekstiä ilman että samalla oikolukisin sitä mielessäni. Ja nyt täytyy tietysti toivoa, että tähän omaan tuotokseen ei pujahtaisi kovin monta painovirhepaholaista…
Koulutus: Markkinoinnin tradenomi ja gradua vaille valmis kielitieteiden maisteri.
#verkkisläinen: Kokonaiset viisi viikkoa jo!
Lempinimi: Ei ole, mutta ilahdun aina suuresti siitä, jos joku osaa sanoa etunimeni oikein. (Ei, se ei ole Anniina.)
Motto: Aikainen mato joutuu linnun nappaamaksi.
Fun fact: Olen syntynyt perjantaina kolmastoista päivä – ja sen kyllä huomaa… Ja jospa vielä toinen, koska valintojen tekeminen ei kuulu vahvuuksiini: olin taannoin kesätöissä poliisilaitoksella, ja esimiehenäni toimi komisario Palmu.

 

Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla

Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti.

Olen tullista Ouluun tullut alanvaihtaja, someaddikti ja sarjainnostuja, joka ei ole vieläkään oppinut sanomaan ei juuri mihinkään. Viimeksi mainitun takia olen mukana yhdessä jos toisessa, ja vapaa-aika kuluu erinäisten vapaaehtoishommien parissa.

 

Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi hait juuri Verkkoasemalle töihin?

Olin jo pitkään katsellut Verkkistä sillä silmällä, koska somepresenssin ja muun tekemisen perusteella talossa näytti olevan paljon osaamista ja mahtava meininki. (Näin viiden ensimmäisen viikon perusteella voin todeta, että vaikutelma oli ihan oikea.)

Viime syksynä aloitin täydennyskoulutuksen, johon kuuluu useamman kuukauden mittainen työssäoppimisjakso. Eipä tarvinnut kovin pitkään pähkäillä, mistä hakisin harjoittelupaikkaa. Laitoin Verkkikselle avoimen hakemuksen ja ilmeisesti en haastattelussa mokannut kovinkaan pahasti, koska täällä sitä ollaan henksubloggausta naputtelemassa.

 

Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä Verkkiksellä?

Vinon pinon digianalyysejä, sisällön syöttämistä verkkosivuille, hakukoneoptimointia, somekanavien optimointia, sisällön jakelua eri kanaviin ja mitähän vielä. Pääasiassa työnkuvaan kuuluu tällä hetkellä Verkkiksen omaa markkinointia, mutta vähän olen lipsunut myös asiakasprojektien puolelle.

Lisäksi olen päässyt kauppareissuvastaavaksi eli huolehdin siitä, että toimistolta eivät lopu kahvit, maidot eikä ystävänpäivädonitsit kesken.

 

Millaista Verkkiksellä on olla töissä? Mitkä ovat työsi parhaat puolet?

Parasta on mukavat työkaverit, työtehtävien monipuolisuus ja se, että saa jatkuvasti oppia uutta. On ollut kiehtovaa päästä tutustumaan B2B-markkinoinnin saloihin!

Bubbling under: kerrankin saan luvan kanssa käyttää somea työajalla, jee! Aika huippua on myös se, että Digital Ouluun osallistuminen kuuluu työnkuvaan, joten tällä kertaa pääsin sinne inspiroitumaan ihan ilmaiseksi. Viime vuonna yritin epätoivoisesti voittaa DO-lippua kaikista mahdollisista arvonnoista, mutta tie-ten-kään ei ollut onni myötä (katso Fun fact -kohta edeltä).

 

Mitkä kolme adjektiivia sinulla tulee ensimmäisenä mieleen Verkkiksestä/työstäsi?

Monipuolinen, vauhdikas, timanttinen. (Eikä muuten tarvinnut googlata, mikä on adjektiivi. Kyllä kannatti opiskella kielitieteitä!)

 

Kerro joku hauska juttu mikä on tapahtunut työpaikalla

Facebook oli evännyt minulta oikeudet mainostaa, ennen kuin olin tehnyt sinne yhden yhtä mainosta. Ei ihan hirveästi naurattanut, kun asia kävi ilmi (”Apuaaa! Tähänkö se digimarkkinoijan ura tyssäsi?”), mutta nyt tästä pystyy jo repimään himpun verran huumoria.

 

Jos voisit olla päivän kuka tahansa, kuka olisit?

Joku yltiöpositiivinen ja superenerginen aamuihminen. Olisi jännä välillä kokeilla sellaistakin elämää.

 

Osa 2: Oma asiantuntijuus

 

Mitä töitä olet tehnyt ennen Verkkistä / mitä alan osaamista sinulla oli ennen tänne tuloa?

Gradua vältelläkseni ajauduin taannoin toimistohommiin sosiaalivakuutuksen pariin, ja siinä sujahtikin epähuomiossa kymmenisen vuotta. Olen myös pitänyt ruokablogia, tehnyt someviestintää nonprofit-puolella ja ollut hankintaosastolla yrityksessä, jonka erikoisalaa olivat voimalaitosputkistot.

Digimarkkinointi on kiinnostellut minua useamman vuoden, ja takataskussani olikin jo ennen Verkkikselle tuloa kasa HubSpotin ja Googlen myöntämiä sertifikaatteja. Teoriasta on siis iso osa hallussa, mutta digimarkkinoinnin toteuttaminen käytännössä onkin sitten asia erikseen… Uskon, että muutaman kuukauden kuluttua osaaminen on jo aivan eri tasolla kuin tänä helmikuisena iltapäivänä.

 

Miten selittäisit työpäiväsi/-tehtäväsi lapselle?

”Istun tietokoneen ääressä, naputtelen näppistä ja tuijotan kahta isoa näyttöä. Tavoitteena on saada uusia asiakkaita meille ja monille muille yrityksille.”

 

Minkä arvokkaan vinkin antaisit yrityksille, mitä ei yleensä osata ottaa huomioon?

Vinkkini kahdella kirjaimella: LI.

Jos LinkedIn ja social selling eivät vielä ole tuttuja juttuja, niin nyt on korkea aika ottaa nämäkin työkalut haltuun! Toki kannattaa luoda myös yrityssivu Linkkariin, mutta vielä tärkeämpää on, että yrityksen työntekijät viestivät aktiivisesti omien tiliensä kautta: yleensä ihmisiä kiinnostavat enemmän toiset ihmiset kuin korporaatiokielisiä postauksia suoltavat yritykset.

Siispä sinä siellä, vietätpä päiväsi markkinoinnin, myynnin, tuotekehityksen tai henkilöstöhallinnon parissa: verkostoidu, verkostoidu ja vielä kerran verkostoidu. Ja kun tuotat verkostollesi sisältöä, pidä huoli siitä, että se on persoonallista, hyödyllistä ja ajatuksia herättävää.

veras

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Verkkis_henksublogi

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Johanna

Nimi: Johanna Kauppila  Titteli: Web Developer  Supervoima: Järjestelmällisyys  Koulutus: Tietojenkäsittelytieteiden maisteri  #verkkisläinen: 5,5 vuotta + 3 viikkoa  Lempinimi: Jossu  Motto: “Live and let live”  Fun fact: Rakastan elokuvissa käymistä, saatan käydä katsomassa jonkun hyvän leffan teatterissa jopa kolme kertaa.    Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla   Kuka olet?  Luonnehtisin itseäni UX-orientoituneeksi devaajaksi. Olen hyvin kiinnostunut koodauksen visuaalisesta puolesta, käytettävyydestä ja hyvän käyttökokemuksen toteuttamisesta. Vapaa-ajalla matkustelen, joogaan ja puuhailen koirieni kanssa.     Miten… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Marjo

Nimi: Marjo Pekonen Titteli: Digimarkkinoinnin asiantuntija Supervoima: Somemarkkinointi ja verkkokaupan markkinointi Koulutus: tradenomi ja medianomi #verkkisläinen: ensimmäistä vuotta Motto: ”Little progress each day adds up to big results” Fun fact: kuuntelen joka ilta ennen nukkumaanmenoa äänikirjaa.       Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla  Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti. 40-vuotias digimarkkinointi-ihminen,… Lue lisää

#Verkkisläiset – Tarinoita ruudun takaa: Tiina

Nimi: Tiina Räisänen Titteli: Toimitusjohtaja Supervoima: Vauhdikas puhe ja käsienheiluttelu Koulutus: Tradenomi+medianomi #verkkisläinen: Kolmastoista vuosi menossa Motto: ”Mutta ihmisen pitäisi aina kurottaa pidemmälle kuin mihin hän ulottuu, miksi muuten taivas olisi olemassa?” Fun fact: BusinessTiina kuoriutuu vapaa-ajallaan ”hulluksi koiranaiseksi”. Kasvatan bichon frisé -rotuisia koiria kennelnimellä Mercurite’s. Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Jarmo

Nimi: Jarmo Leskinen Titteli: Ohjelmistosuunnittelija Supervoima: Intrexx Koulutus: Tietotekniikan insinööri #verkkisläinen: 3 vuotta Motto: ”Kyllä maalla on mukavaa”   Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti. Olen hieman yli viisikymppinen insinööri joka käy kaupungissa töissä ja vapaa-ajalla puuhastelee maalla pienellä hevostilalla.   Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot b2b CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio digivalmennukset DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit