31.01.2020

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Mikko

Nimi: Mikko Niskanen
Titteli: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
Supervoima: Vokaalit ja konsonantit
Koulutus: kiertokoulu vastapäivään ja Lybeckerin Yliopiston graafisen alan YO-artesaani
#verkkisläinen: 1,5v + 1 kk
Lempinimi: nutipäisenä se oli höntsälätkässä Myy, joka muokkautui mv. Vladimir Myshkinistä
Motto: ”Tämähän menee kuin k*** lautaa myöden!”
Fun fact: Kerran vuodessa otan Vako-Villen käyttöön ja piilotan potut maahan.

 

Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla

Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti.

54-vuotias kempeleläinen, jonka elämäntehtävä siviilissä on tilkitä aitaa, ja metsästää karanneita koiria.

 

Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi hait juuri Verkkoasemalle töihin?

Minulla on menossa Verkkis 2.0, sillä lankesin eka kertaa tämän kyltin alle 9 vuotta sitten. Tämä toinen tuleminen tapahtui niin, että hyppäsin asiakkaan puolelta tälle puolen pöytää.

 

Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä Verkkiksellä?

Pysytään vain toisessa tulemisessa: Verkkiksen omaa ja asiakkaiden markkinointisisältöä, some-sisältöä ja laskeutumissivujen sisältöä sekä viestinnän määrittelyä. Niin ja sitten on joku DO. Siihen pääsin tekemään oikein painettavan, mutta puoliksi pureskellun flyer-sisällön.

 

Mitä kaikkea työnkuvaasi kuuluu? Mitä kaikkea pääset tekemään täällä?

Sisältösuunnittelua, sisältösuunnittelua, sisältösuunnittelua ja sisältösuunnittelua useinmiten avainsanaan, kohteeseen ja kanavaan perustuen. Olen ollut myös päivän ajan tukipuhelinheppuna. Kaksi myyjää soitti. Eli tekemämme softat eivät ole solmussa, digiviesti kulkee ja valmennusoppeja sovelletaan osuvasti.

Edellisen kerran olin tuki-Mikkona noin v. 2001. Silloin soittaja kysyi, miksei internet-sivut näy auringonpaisteessa. Pyysin hakemaan kahvit.

 

Mitkä ovat työsi parhaat puolet?

Hyvä meininki, mielenkiintoiset asiakkuudet ja ihaaan kivaat työkaverit. Ja ennen kaikkea kukaan asiakkaista ei ole vaatinut (vielä) kirjoittamaan pääviestiksi. ”Meiltä saat räätälöityjä palveluita.”, vaikka 27% nettisivuista tätä viestiä kuiskiikin.

 

Mitkä kolme adjektiivia sinulla tulee ensimmäisenä mieleen Verkkiksestä/työstäsi?

Uteliaisuus, yhteistyö, syvä ammattimaisuus.

 

Kerro joku hauska juttu mikä on tapahtunut työpaikalla

Sain joululahjan, vaikka en ollut edes vielä töissä Verkkiksellä. Auts. Lukeeko verottaja näitä?

 

Millaista verkkiksellä on olla töissä? Mikä Verkkiksessä/työssäsi on parasta?

Nihkeä tyyppi sanoisi, että muutaman vuoden etätyön jälkeen mikä tahansa työympäristö kelpaa. Sanon kuitenkin, että jos tämäkin lausunto menee seulasta läpi, niin se vahvistaa oletukseni siitä, että täällä voi olla oma itsensä. Tosissaan, muttei vakavasti.

Parasta on oman osaamisen lisääminen syväammattilaisilta ja luotto.

 

Jos voisit olla päivän kuka tahansa, kuka olisit?

Homer Simpson

Osa 2: Oma asiantuntijuus

 

Mitä töitä olet tehnyt ennen Verkkistä / mitä alan osaamista sinulla oli ennen tänne tuloa?

Urani on vanhempi kuin internet, joten printtiä ja mitä nyt olikaan, työllistivät faxattuine briiffeineen – toki jo silloin Steve Jobsin laitteilla.

Viittaus edellisen vastauksen 1. osaan: olen saanut jo nyt ensimmäisen kk:n aikana syventävää tietoa some-, google- ja muusta digiläsnäolon oikeasta tolasta. Mutta onkohan tiedon määrällä lakipistettä? Kysynpä vaan, kun sanovat ettei tukka ja tieto sovi samaan päähän.

 

Miten selittäisit työpäiväsi/-tehtäväsi lapselle?

”Kuuleppas. Ollaanpa rehellisiä. Ensinnäkään sinä et ole minun lapsi. Mutta ei se sinua paljoakaan huononna. Kannustan joka tapauksessa kirjoittamaan ja lukemaan, sillä lukemalla somea voi saada some-kirjoittelutyöpaikan. Etsimällä Googlesta voi löytää SEO:oon satsanneen yrityksen. Persoonallisesti kirjoittamalla voi jäädä mieleen. Ja olemalla totuuden mukainen välttyy hankaluuksilta. Menehän nyt siitä kotiisi.”

 

Minkä arvokkaan vinkin antaisit yrityksille, mitä ei yleensä osata ottaa huomioon?

Olkaa persoonallisia. Mieleen jääviä. Toteuttakaa yrityksen DNA:ssa olevia asioita, tapoja toimia, historiaa ja luonnetta. Silloinkin kun kukaan ei näe.

Poimikaa brändiviestintään omaa luonnetta leimallisesti kuvaavat asiat. Tällöin kenenkään ei tarvitse leikkiä Pirkkoa, jos on Riitta. Rehellisyys kantaa pitkällä aikavälillä.

Älkää peljätkö, että joku selkäpuolella arvostelee. Etupuolella oleva arvokas sielunkumppaniasiakas vastaa kymmentä takanillittäjää.

veras

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Verkkis_henksublogi

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Johanna

Nimi: Johanna Kauppila  Titteli: Web Developer  Supervoima: Järjestelmällisyys  Koulutus: Tietojenkäsittelytieteiden maisteri  #verkkisläinen: 5,5 vuotta + 3 viikkoa  Lempinimi: Jossu  Motto: “Live and let live”  Fun fact: Rakastan elokuvissa käymistä, saatan käydä katsomassa jonkun hyvän leffan teatterissa jopa kolme kertaa.    Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla   Kuka olet?  Luonnehtisin itseäni UX-orientoituneeksi devaajaksi. Olen hyvin kiinnostunut koodauksen visuaalisesta puolesta, käytettävyydestä ja hyvän käyttökokemuksen toteuttamisesta. Vapaa-ajalla matkustelen, joogaan ja puuhailen koirieni kanssa.     Miten… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Marjo

Nimi: Marjo Pekonen Titteli: Digimarkkinoinnin asiantuntija Supervoima: Somemarkkinointi ja verkkokaupan markkinointi Koulutus: tradenomi ja medianomi #verkkisläinen: ensimmäistä vuotta Motto: ”Little progress each day adds up to big results” Fun fact: kuuntelen joka ilta ennen nukkumaanmenoa äänikirjaa.       Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla  Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti. 40-vuotias digimarkkinointi-ihminen,… Lue lisää

#Verkkisläiset – Tarinoita ruudun takaa: Tiina

Nimi: Tiina Räisänen Titteli: Toimitusjohtaja Supervoima: Vauhdikas puhe ja käsienheiluttelu Koulutus: Tradenomi+medianomi #verkkisläinen: Kolmastoista vuosi menossa Motto: ”Mutta ihmisen pitäisi aina kurottaa pidemmälle kuin mihin hän ulottuu, miksi muuten taivas olisi olemassa?” Fun fact: BusinessTiina kuoriutuu vapaa-ajallaan ”hulluksi koiranaiseksi”. Kasvatan bichon frisé -rotuisia koiria kennelnimellä Mercurite’s. Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Jarmo

Nimi: Jarmo Leskinen Titteli: Ohjelmistosuunnittelija Supervoima: Intrexx Koulutus: Tietotekniikan insinööri #verkkisläinen: 3 vuotta Motto: ”Kyllä maalla on mukavaa”   Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti. Olen hieman yli viisikymppinen insinööri joka käy kaupungissa töissä ja vapaa-ajalla puuhastelee maalla pienellä hevostilalla.   Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot b2b CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio digivalmennukset DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit