11.10.2019

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Sinitta

Nimi: Sinitta Ahonen

Titteli: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

Supervoima: Nukkuminen 😴

Koulutus: Liiketalouden tradenomi markkinoinnin ja myynnin koulutusohjelmalla

#verkkisläinen: 0,5 vuotta

Lempinimi: Sinitarra

Motto: Tavoitteet ovat tie menestykseen.

Fun fact: Nousen aamuisin sängystä vasta kun poikaystäväni tai kissani tulevat herättämään minut.

 

Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla

Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti.

Olen poikaystäväni mukaan melkoinen siivoushullu. Kuulemma välillä myös ihan mukava. Vapaa-ajalla tykkään urheilla, ulkoilla ja katsella Netflixiä. Perheeseemme kuuluu minun ja poikaystäväni lisäksi myös kaksi hassun hauskaa kissaa, jotka kulkevat meillä mukana myös mökillä ja mummolassa. Pahimmat heikkouteni ovat suklaa ja IG-tarinointi.

Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi hait juuri Verkkoasemalle töihin?

Verkkiksen energinen ilme ja yhteisöllisyys tekivät minuun vaikutuksen, kun tutustuin työpaikkaan. Lisäksi nettisivun asiakastarinat ja referenssit vakuuttivat minut Verkkiksen timanttisesta osaamisesta.

Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä Verkkiksellä?

Teen paljon erilaisia juttuja mainoskampanjoista markkinointiviestinnän jatkuvaan kehittämiseen ja konsultointiin. Kehitän esimerkiksi verkkosivuja asiakaskokemuksen ja hakukoneoptimoinnin näkökulmasta ja teen Google- ja somemainontaa. Somen puolella osaamineni keskittyy jakeluun ­– etenkin Facebookin ja Instagramin maksettuun mainontaan, mutta myös LinkedIn on kanavana tuttu.

Mitä kaikkea työnkuvaasi kuuluu? Mitä kaikkea pääset tekemään täällä?

Asiakkaasta riippuen, mun rooli voi keskittyä täysin taktiseen tekemiseen ja viestinnän jakeluun, kun taas joskus se on enemmän konsultointia ja asiakkaan kokonaisvaltaista sparraamista. Yleensä meidän MIT-asiakkaat kertovat mihin markkinoinnilla tähdätään ja meidän puolelta suunnitellaan sitten asiakkaan kanssa yhdessä kanavat ja keinot siihen.

Mitkä ovat työsi parhaat puolet?

Parasta on asiakkaiden auttaminen ja se, kun saa hyviä tuloksia aikaiseksi. Esimerkiksi hakukoneoptimoinnissa tämä tarkoittaa sitä, että saadaan asiakkaan verkkosivut sijoittautumaan sinne Googlen etusivulle sellaisilla termeillä, joita asiakkaiden kohderyhmät oikeasti käyttävät. Hakusanamainonnan puolella hymyilyttää suuresti, kun saan optimoitua mainontaa niin, että saadaan pienemmillä kuluilla parempia tuloksia (kuten yhteydenottoja). 😊

Mitkä kolme adjektiivia sinulla tulee ensimmäisenä mieleen Verkkiksestä/työstäsi?

Energisyys, vauhdikkuus ja monipuolisuus

Millaista verkkiksellä on olla töissä? Mikä Verkkiksessä/työssäsi on parasta?

Täällä pääsee keskittymään B2B-yrityksiin ja näkemään paljon erilaisten alojen markkinointiviestintää. Myös erilaisten markkinointiteknologioiden hyödyntäminen on mielenkiintoista. Esimerkiksi hakukoneoptimoinnissa voidaan säästää paljon aikaa sillä, että käytetään eri teknologioita verkkosivujen analysointiin sen sijaan, että selvitettäisiin yksittäisiä tekijöitä hitaammin itse.

Jos voisit olla päivän kuka tahansa, kuka olisit?

Olisin Hermione Granger: haluaisin pystyä liikkumaan paikasta paikkaan nopeaa eli ilmiintyä ja kulkea ajassa taaksepäin ajankääntäjän avulla. Näitä taitoja hyödyntäisin matkusteluun ja ajan maksimointiin.

 

Osa 2: Oma asiantuntijuus 

 

Mitä töitä olet tehnyt ennen Verkkistä / mitä alan osaamista sinulla oli ennen tänne tuloa?

Aiempi työnkuvani vastasi aika paljon sitä, mitä teen nyt Verkkiksellä. Toki kokemusta ja osaamista on tullut tässäkin ajassa paljon lisää, sillä olen työskennellyt alalla vasta alle 2 vuotta. Opiskeluaikainen kokemus puolestaan painottui paljon enemmän markkinointi- ja liiketoimintasuunnitelmiin, kuin digimarkkinoinnin taktiseen tekemiseen. Esimerkiksi työharjoitteluni keskittyi verkkokaupan lanseerauksen suunnitteluun ja siihen liittyvään markkinointiin.

Miten työroolisi / osaamisesi on kehittynyt täällä työskennellessäsi?

Uutiskirjeviestintä ja markkinoinnin automaatiot olivat tänne tullessa vielä uusi juttu. Myös analytiikan yhdistäminen eri viestintäkanaviin on sellaista uutta osaamista, mistä olen todella innoissani. Somemarkkinoinnissa osaamiseni on kehittynyt Elinan kanssa työskentelyn myötä (Kiitos Elina siitä 😊). Esimerkiksi LinkedInin Campaign Manager oli tänne tullessa vielä täysin vieras työkalu.

Miten selittäisit työpäiväsi/-tehtäväsi lapselle?

Sinitta auttaa aikuisia kertomaan toisille aikuisille niitten työstä. Sinitta voi esimerkiksi kirjoittaa tietokoneelle, että nyt tähän ihan lähelle on muuttanut jäätelön myyjä, jolta saa tosi hyviä jäätelöitä. Sitten ne toiset aikuiset kuule siitä jäätelöpaikasta ja haluaa mennä katsomaan, saako sieltä kojusta oikeesti hyviä jäätelöitä.

Minkä arvokkaan vinkin antaisit yrityksille, mitä ei yleensä osata ottaa huomioon?

  1. Aseta markkinoinnillesi selkeät tavoitteet ja hyödynnä alan asiantuntijoiden osaamista jo asioiden suunnitteluvaiheessa: mitä tavoitteisiin pääseminen vaatii?
  2. Mieti mitä kannattaa tehdä itse ja mitkä asiat on kannattavampaa ulkoistaa ammattilaisille.
  3. Vertaa ja analysoi, mitkä toimenpiteet tuottavat tuloksia ja mitkä eivät. Muista kuitenkin huomioida eri viestintäkanavien rooli.
veras

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

#Verkkisläiset ruudun takaa: Anina

Nimi: Anina Partanen Titteli: Digimarkkinoinnin trainee Supervoima: Kielioppisääntöjen hallinta ja yleinen kielipoliisius: en pysty lukemaan yhden yhtä tekstiä ilman että samalla oikolukisin sitä mielessäni. Ja nyt täytyy tietysti toivoa, että tähän omaan tuotokseen ei pujahtaisi kovin monta painovirhepaholaista… Koulutus: Markkinoinnin tradenomi ja gradua vaille valmis kielitieteiden maisteri. #verkkisläinen: Kokonaiset viisi… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Mikko

Nimi: Mikko Niskanen Titteli: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Supervoima: Vokaalit ja konsonantit Koulutus: kiertokoulu vastapäivään ja Lybeckerin Yliopiston graafisen alan YO-artesaani #verkkisläinen: 1,5v + 1 kk Lempinimi: nutipäisenä se oli höntsälätkässä Myy, joka muokkautui mv. Vladimir Myshkinistä Motto: ”Tämähän menee kuin k*** lautaa myöden!” Fun fact: Kerran vuodessa otan Vako-Villen käyttöön… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Niko

Nimi: Niko Valkola Titteli: Ohjelmistosuunnittelija, Web-devaaja Koulutus: Tietojenkäsittelyn tradenomi #verkkisläinen: Vajaat 9kk Motto: ”Tekevälle sattuu”     Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla  Kuka olet? Oon 24 –vuotias oppimaan innokas, suhteellisen tuore koodari. Vakavasti koodauksen harjoittelun aloitin vasta reilu vuosi takaperin ja tässä nyt ollaan. Harrastan työasioiden ulkopuolella pääasiassa kuntosalilla treenaamista, sekä… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa Elina

Nimi: Elina Kylmäluoma Titteli: Digimarkkinoinnin asiantuntija Supervoima: Sisäinen kompassi Koulutus: Kauppatieteiden maisteri #verkkisläinen: 2,5 vuotta Lempinimi: Eltsa, Ellu tai Pike, riippuu hieman siitä keneltä kysyy! Fun fact: Piippaan aina Helsinki-Vantaan lentokentän turvatarkastuksessa. Onneksi turvatarkastuksessa olevan uuden tekniikan ansiosta en joudu joka kerta enää ruumiintarkastukseen!     Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit