fbpx #Verkkisläiset - tarinoita ruudun takaa: Teemu - Verkkoasema

18.10.2019

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Teemu

Nimi: Teemu Soronen

Titteli: Markkinointiharjoittelija

Supervoima: Loputon puhe ja monen asian tekeminen yhtä aikaa

Koulutus: Oulun Lyseon lukiosta maailmalle karannut, liiketalouden tradenomi vielä jonain päivänä

#verkkisläinen: Elokuusta 2019

Lempinimi: Tepsu

Motto: Välillä on treenattava, jotta voi herkutella

Fun fact: Olin joskus mustiin pukeutuva pitkätukkahevari. Tykkään silti Turmion Kätilöistä, vaikka en siltä enää näytäkään!

 

Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla 

 

Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti..

22-vuotias myynnin ja markkinoinnin opiskelija. Valkotukkakiitäjä, humoristi, interaktiivisen median (hieno sana peleille, anteeksi) ystävä, elokuvahullu, sunnuntaitreenaaja, hyvän ruoan arvostaja (sekä parraton, kuvasta poiketen). Haluan tehdä markkinoinnista astetta räikeämpää ja rennompaa kuin nykyinen harmaa massa mitä näemme!

Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi hait juuri Verkkoasemalle töihin?

Verkkoasema tipahti taivaalta nenäni eteen, sillä minä olin vain kiltti ja reipas talkoolainen #DO2019- tapahtumassa. Tapahtuman jälkeen jatkoin elämääni koulussa ja muissa töissä, kunnes silloinen tapahtumakoordinaattori otti yhteyttä minuun. Hän oli väistymässä roolistaan, ja tarjosi työtään minulle. Tapasin tapahtuman äidin ja isän, Tiinan ja Pekan kanssa, ja nyt minulla on Verkkoaseman huppari päällä. Tiivistettynä päädyin tänne omalla positiivisella ja reippaalla toiminnallani!

Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä Verkkiksellä?

Pelkästään parin kuukauden aikana olen ehtinyt opetella ja tehdä kaikkea mainostamisesta laskutukseen. Laskuttaminen ja laskentatoimi yleisesti on ollut minulle hirveä mörkö koulusta asti, mutta loppujen lopuksi se ei ollut niin kamalaa! Budjettiakin on seurattu ja korjailtu, sekä kokoussihteerinä toimittu! Yllättäen Google Analytics on kiehtonut minua hirmuisesti, Google Adsitkin luonnistuvat jo perustasolla. Nykyään olen ottanut vastuuta Verkkoaseman sisällönjakelusta Digital Oulun parissa toimimisen lisäksi.

Mikä on roolisi Verkkiksellä nyt?

Olen markkinoinnin harjoittelija ja Digital Oulun tapahtumakoordinaattori.

Mitä kaikkea työnkuvaasi kuuluu? Mitä kaikkea pääset tekemään täällä?

Työnkuvaani kuuluu yleisesti tapahtuman puitteiden suunnittelu yhdessä Tiinan ja Pekan kanssa. Lipunmyynti, laskutus, yhteistyökumppaneiden kanssa keskustelu, budjetointi, markkinointi. Kaikkea en tuossa tainnut edes mainita. Toisin sanoen ihan kaikkea saa, ja pitää tehdä! Toivon että Digital Oulun myötä osaaminen on kehittynyt niin paljon että voisin kahmia muita asiakkaita itselleni! Samalla tosiaan teen Verkkiksen sisällönjakelua, ja olen vähän saanut tuoda jo omaa käsialaani myös meidän markkinointimateriaaliin! Tämänkin blogisivun tein ihan itse!

Mitkä ovat työsi parhaat puolet?

Yksikään päivä ei taatusti ole samanlainen ja työssä kehittyy ja oppii jatkuvasti. Kuukauden alussa tehdyt markkinointimatskut eivät näytä enää niin hyvältä kuin tämän päivän tuotokset!

Mitkä kolme adjektiivia sinulla tulee ensimmäisenä mieleen Verkkiksestä/työstäsi?

Haastavaa, palkitsevaa, monipuolista (sivumainintana timanttista, jos Verkkiksestä puhutaan)

Kerro joku hauska juttu mikä on tapahtunut työpaikalla

Täällä on optimoitu kaikki. Kahviakaan ei saa keittää perinteisellä tavalla, sillä kun kaadoin vettä kannulla keittimeen Tuomas huomautti, että on huomattavasti helpompaa raahata keitin hanan lähelle ja vetää hanasta ulos tuleva letku vesisäiliön ylle ja täyttää se sillä!

Millaista Verkkiksellä on olla töissä? Mikä Verkkiksessä/työssäsi on parasta?

Täällä ei tarvitse esittää, vaan saa ja pitää olla oma itsensä! Jokainen päivä on erilainen, ja toimistolle on aina mukava tulla! Miinuksena noiden portaiden kiipeäminen voi ottaa koville tällaisina aamuina kun takareisi on vähän revähtänyt. Myös bussien ajaessa talon ohi koko mökki tutisee, mutta siihen on tottunut jo melko hyvin! Kunhan vielä alakerran ravintola vaihtaisi biisiä useammin niin vaimeaan jumputukseenkaan ei kyllästyisi!

Jos voisit olla päivän kuka tahansa, kuka olisit?

Ehkäpä Jeff Bezos. Kiinnostaisi kurkata mitä sadan miljardin dollarin miehen päässä liikkuu. Jospa päivän jälkeen olisi sellainen tietotaito tallella millä perustaisi seuraavan Amazonin!

 

 

Allekirjoittanut on hämmästynyt pitsasta, joka on oikeasti suunniteltu kahdelle henkilölle.

Tarjoilija varoitti, en kuunnellut. Luovutin ja otin loppupuolikkaan kotiin!

 

Osa 2: Oma asiantuntijuus

 

Mitä töitä olet tehnyt ennen Verkkistä / mitä alan osaamista sinulla oli ennen tänne tuloa?

Täytyy myöntää, että olen aivan untuvikko digimarkkinoinnin alalla. Asiakaspalvelukokemusta ja ryhmän johtamiskokemusta maustettuna organisointitaidolla on kertynyt palvelualalla kahden vuoden verran. Välillä helppoa, usein haastavaa, mutta myös palkitsevaa kun asiakas kertoo hymyillen muutoskokonaisuuden onnistuneen hyvin!

Miten työroolisi / osaamisesi on kehittynyt täällä työskennellessäsi?

Enää ei tarvitse epäröidä läppäriä avatessa ja sähköposteja kirjoitellessa. Vastuuta on paljon, mutta sekään ei hirvitä enää samalla lailla kuin ensimmäisiä rahasummia liikutellessa! Googlen palvelut (Ads ja Analytics) olivat täysin tuntemattomia, mutta nyt jo jälkimmäinen mainittu taittuu oikein hyvin. Koskaan ei tule valmista, vaan opittavaa tulee aina lisää! Onneksi täällä on mahtava työporukka jotka auttavat toisiaan aina tarvittaessa ja koulutuksia saa pyytämällä!

Miten selittäisit työpäiväsi/-tehtäväsi lapselle?

Teemu-setä tekee töitä tietokoneella ja puhelimella. Päivän aikana Teemu kirjoittaa viestejä asiakkaille ja yhteistyökumppaneille ja piirtelee kivoja kuvia, jotka tulevat muiden nähtäväksi, jotta ihmiset tulevat käymään Teemun ja kavereiden järjestämässä tapahtumassa. Välillä Teemun pitää pyytää rahaa lipun haluavilta, jotta tapahtuma voidaan edes järjestää ja että Teemu voi syödä muutakin kuin nuudeleita ja tonnikalaa. Teemu myös kirjoittelee tekstejä videoihin ja päivityksiin joita muut katsovat ja lukevat, jotta töitä riittää.

Minkä arvokkaan vinkin antaisit yrityksille, mitä ei yleensä osata ottaa huomioon?

Monet yritykset unohtavat edelleen kuunnella asiakasta. Asiakaskin on ihminen, jolla on toiveet ja tarpeet. Välillä kannattaa myös unohtaa kaavamaiset käytännöt ja heittäytyä tilanteeseen! Joissain tilanteissa on myös opittava sanomaan ei, sillä jos jotain ei kykene tuottamaan sadalla prosentilla, mutta lupaa sitä, on jälkipyykki paljon rumempaa pestävää verrattuna siihen, että tilanteeseen ei olisi alun perinkään päädytty.

veras

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

#Verkkisläiset – Tarinoita ruudun takaa: Hanna

Nimi: Hanna Korf Titteli: Digitaalisen markkinoinnin harjoittelija Supervoima: Rohkeus hypätä uuteen ja tuntemattomaan Koulutus: Matkailualan restonomi (AMK) #verkkisläinen: Maaliskuusta 2021 lähtien Motto:  Assumption is the mother of all f*ckups Fun fact: Puhun sujuvaa hollantia       Duunissa Verkkoasemalla Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti..  Olen Hanna Korf, ponnistanut maailmalle Pohjois-Karjalasta ja sitten monen mutkan kautta päätynyt kutsumaan Oulua nykyiseksi kotikaupungiksi. Työkseni puuhastelen markkinoinnin erilaisten tehtävien parissa. Vapaa-ajalla mieluisinta ajanvietettä on luonnossa liikkuminen, käsitöiden teko… Lue lisää

#Verkkisläiset – Tarinoita ruudun takaa: Venla T.

Nimi: Venla Tikkanen Titteli: Digimarkkinoinnin harjoittelija Supervoima: Tunneäly Koulutus: 4. vuoden kauppatieteilijä #verkkisläinen: Maaliskuusta 2021 Motto: Asiat järjestyy kyllä. Fun fact: Olen ajanut Cheekin omistamalla S-sarjan mersulla.       Duunissa Verkkoasemalla Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti.. Olen 23-vuotias markkinoinnin opiskelija Oulun yliopistosta. Minua kiinnostaa markkinoinnissa etenkin visuaalinen puoli, kuluttajakäyttäytyminen… Lue lisää

#Verkkisläiset – Tarinoita ruudun takaa: Johanna

Kuva: Keijo Lehtimäki Nimi: Johanna Virolainen Titteli: Kasvupäällikkö Supervoima: Näen juuri ennen nukahtamista välähdyksiä tauluista, joita sitten yritän jossain välissä ehtiä maalaamaan ennen kuin kuva hälvenee mielestä. Koulutus: Tradenomi #verkkisläinen: 03/2021 lähtien Lempinimi: Jossu, Johku Motto: Tee niin kuin sydän sanoo, älä niin kuin muut sanoo. Fun fact: Päähäni jää paljon turhaa tietoa, kuten inhoamieni laulujen sanoja.    … Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Mika

Nimi: Mika Väisänen Titteli: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Supervoima: Sinnikkyys Koulutus: Filosofian maisteri (tietojenkäsittelytieteet) #verkkisläinen: Syksystä 2020 Motto: Ihminen, joka ei tee virheitä ei tavallisesti tee muutakaan Fun fact: Pesunkestävä hevimies ja hifi-intoilija, jonka vapaa-aika kuluu musiikin kuuntelun, kitaran soiton ja retropelien parissa.       Duunissa Verkkoasemalla Kuka olet? Kuvaile… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva trainee tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit