Verkkoaseman-asiantuntijavinkit-14

01.12.2016

Tuomas Timonen: Verkkoasema ja minä

Viimeinen lukuvuoteni Oulun yliopistossa meni aikalailla gradua kirjottaessa. Ajatuksissani oli jo jonkin aikaa ollut tunne, että pitäisi alkaa kartoittamaan työmahdollisuuksia. Näytti vahvasti siltä, että tulisin valmistumaan keväällä. Työtilanne Oulun alueella oli kohtalaisen heikko, yhtä heikko kuin se oli ollut jo pitkän aikaa. Lopputalvesta sain kuitenkin koulun sähköpostiin viestin, jossa oululainen pitkän linjan digitoimisto (perustettu vuonna 1997) etsi osa-aikaista digitaalisesta markkinoinnista kiinnostunutta tekijää. Vielä kun rekrytoija oli tuttu, nykyinen esimieheni Riikka, päätin hakea Verkkikselle.

Tällä tavoin toinen työ vaihtui toiseen eli opiskelut jäivät ja tilalle tuli tekemistä, josta maksetaan jopa palkkaa. Koulun ja töiden ohella olen täyttänyt vapaa-aikani lähes koko elämäni ajan jalkapallolla ja muulla urheilulla. Jos en itse ole liikkumassa, niin seuraan, kuinka muut sitä tekee. Urheilu onkin mahtava syy viettää vapaa-aikaa ja olla kavereiden kanssa.

Työni Verkkoasemalla alkoivat harjoittelujaksolla maaliskuun loppupuolella. Alusta alkaen oli kuitenkin selvää, että halusin saada Verkkoasemalta ihan oikean työn. Uuden oppiminen vaatii aina aikansa ja erityisesti asiantuntijaorganisaatiossa sinun on osattava asiat paremmin kuin hyvin, jotta voit hyvällä omatunnolla pyrkiä auttamaan myös muita eli asiakkaitasi. Kovalla harjoittelulla ja heittäytymällä työhön aloin rakentamaan työkokemustani kaiken koulussa oppimani päälle.

Sain hyvissä ajoin kesällä tietää, että olen tervetullut Verkkoasemalle myös harjoittelun jälkeen osa-aikaisena digitaalisen markkinoinnin assistenttina. Oli sanomattakin selvää, että paljon oli vielä opittavaa, eikä oppiminen lopu koskaan. Nyt minulla on kuitenkin mahdollisuus tehdä toista rakastamaani asiaa, nimittäin matkailua. Olen pyrkinyt joka vuosi käymään uusissa paikoissa niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Lisäksi näihin reissuihin on helppo yhdistää urheilu ja sen katsominen.

Kun kaikki ei ole enää aivan uutta, on huomattavasti helpompi alkaa kehittämään osaamistani kohti yksityiskohtaisempia ratkaisuja – tietenkin asiakkaiden hyväksi. Jo nyt huomaan, kuinka paljon olen tämän reilun puolen vuoden aikana oikeasti oppinut niin digitaalisesta markkinoinnista, yrityselämästä kuin myös asiakkaistamme ja olen siitä todella ylpeä.

Viime viikolla sain elämäni ensimmäisen oikean ylennyksen, kun digitaalisen markkinoinnin assistentista tuli oikea asiantuntija. Asiantuntijan titteli on todistus tietystä osaamisen tasosta, mutta se on osaltaan myös henkinen virstanpylväs. Nyt uskallan oikeasti sanoa, että olen aika hyvin perillä siitä, miten digitaalinen markkinointi toimii. Myönnettäköön, että asuntovelalliselle vakituinen ja täysipäiväinen työ on myös aikamoinen helpotus.

Faktaboksi:

Nimi: Tuomas Timonen
Rooli Verkkoasemalla: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
Verkkoasemalla vuodesta: 2016
LinkedIn: https://fi.linkedin.com/in/timonentuomas
Harrastukset: Jalkapallo, futsal, kuntosali, sulkapallo, golf, pleikkari4, reissaaminen ja hyvä ruoka
Lempiruoka: Pollo Limonello
Motto: ”Leuka pystyyn ja kohti uusia onnistumisia!”

Tuomas Timonen

Kirjoittaja Tuomas Timonen toimii Verkkoasemalla digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana. Hänen erikoisalaansa on Googlen ihmeellinen maailma, erityisesti AdWords.

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Annan esittely

Anna Lakso: Sisältöä elämään tuottamassa

Hei vaan hei kaikille! Minua ei ehkä enää voi kutsua uudeksi verkkisläiseksi, koska jo tammikuun puolivälistä olen asiakkaiden asioita Verkkoasemalla hoitanut. Sen verran vaan tullut kirjoiteltua muille blogeja, että on oma henksublogi unohtunut pöytälaatikkoon. Koulutukseltani olen journalismiin suuntautunut medianomi, joten ammatillisesti vahvimpia osaamisalueitani ovat kuvat ja teksti. Kirjoittamisessa ei koskaan… Lue lisää

Iikka Timlin kertoo koodarin arjesta henksublogissa.

Iikka Timlin: Henksuploki

Verkkoaseman some-kanavissakin vilahtaneena taitaa olla jo aika esittäytyä; Olen Iikka Timlin, ja toimin Verkkoasemalla ohjelmistosuunnittelijana. Työnkuvaani kuuluu laajasti verkkopohjaisten järjestelmien kehitys, ja leijonanosa Verkkoasemalla tähän asti viettämästäni ajasta onkin kulunut timanttista asiakkuudenhallintajärjestelmää kehittäessä. Tietotekniikan kanssa puuhastelu on ollut minulle elämäntapa niin kauan kuin jaksan muistaa. Olin tiettävästi noin kaksi vuotta… Lue lisää

Tietotulvaa-ja-tietoturvaa

Outi Arontie: Tietotulvaa ja tietoturvaa

Hei, olen Outi. Aloitin Web-developerina Verkkoasemalla kesäkuussa, eli olen tuore #verkkisläinen. Valmistuin viime keväänä OAMK:n Yrittäjyyden ja liiketoimintaosaamisen Master-opinnoista. Opinnäytetyöhöni liittyen vietin koko kevään tutkien palvelumuotoilua sekä huumorin ja leikillisyyden merkitystä työhyvinvoinnissa. Ei siis liene ihme, että nämä asiat pyörivät mielessäni vielä kovasti hakiessani uutta työpaikkaa. Verkkoasemalle tullessani heti ensivaikutelma oli… Lue lisää

Tavoitteena-asiantuntijuus

Jenni Ylisirniö: Tavoitteena asiantuntijuus

Hei vain sinulle ja hauska tutustua! Olen Jenni Ylisirniö ja Verkkoaseman tuore digimarkkinoinnin trainee. Aloitin työt virallisesti eilen, mutta olen päässyt tutustumaan toimistoon ja työtehtäviin jo heinäkuun puolella. Tähän mennessä työ on ollut mukaansa tempaavaa, opettavaista ja innostavaa! Nyt onkin siis loistava tilaisuus esittäytyä teille; tässä blogitekstissä kerron hieman itsestäni,… Lue lisää

Kaikki asiantuntijavinkit

alustatalous Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitaalinen transformaatio digitalisaatio digivisio Google Marketing Next 2017 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö huippumyyjä ihmisen mieli Intranet Intrexx Kummeli Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinoinnin it markkinointiteknologia mit muistaminen myynti northern glow Ohjelmistot oppiminen palvelusuunnittelu salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Spotify Sähköinen liiketoiminta tekoäly Testaus Tietoturva transformaatio tuija rummukainen United Planet verkkokaupan markkinointi verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit