Verkkoaseman-asiantuntijavinkit-14

01.12.2016

Tuomas Timonen: Verkkoasema ja minä

Viimeinen lukuvuoteni Oulun yliopistossa meni aikalailla gradua kirjottaessa. Ajatuksissani oli jo jonkin aikaa ollut tunne, että pitäisi alkaa kartoittamaan työmahdollisuuksia. Näytti vahvasti siltä, että tulisin valmistumaan keväällä. Työtilanne Oulun alueella oli kohtalaisen heikko, yhtä heikko kuin se oli ollut jo pitkän aikaa. Lopputalvesta sain kuitenkin koulun sähköpostiin viestin, jossa oululainen pitkän linjan digitoimisto (perustettu vuonna 1997) etsi osa-aikaista digitaalisesta markkinoinnista kiinnostunutta tekijää. Vielä kun rekrytoija oli tuttu, nykyinen esimieheni Riikka, päätin hakea Verkkikselle.

Tällä tavoin toinen työ vaihtui toiseen eli opiskelut jäivät ja tilalle tuli tekemistä, josta maksetaan jopa palkkaa. Koulun ja töiden ohella olen täyttänyt vapaa-aikani lähes koko elämäni ajan jalkapallolla ja muulla urheilulla. Jos en itse ole liikkumassa, niin seuraan, kuinka muut sitä tekee. Urheilu onkin mahtava syy viettää vapaa-aikaa ja olla kavereiden kanssa.

Työni Verkkoasemalla alkoivat harjoittelujaksolla maaliskuun loppupuolella. Alusta alkaen oli kuitenkin selvää, että halusin saada Verkkoasemalta ihan oikean työn. Uuden oppiminen vaatii aina aikansa ja erityisesti asiantuntijaorganisaatiossa sinun on osattava asiat paremmin kuin hyvin, jotta voit hyvällä omatunnolla pyrkiä auttamaan myös muita eli asiakkaitasi. Kovalla harjoittelulla ja heittäytymällä työhön aloin rakentamaan työkokemustani kaiken koulussa oppimani päälle.

Sain hyvissä ajoin kesällä tietää, että olen tervetullut Verkkoasemalle myös harjoittelun jälkeen osa-aikaisena digitaalisen markkinoinnin assistenttina. Oli sanomattakin selvää, että paljon oli vielä opittavaa, eikä oppiminen lopu koskaan. Nyt minulla on kuitenkin mahdollisuus tehdä toista rakastamaani asiaa, nimittäin matkailua. Olen pyrkinyt joka vuosi käymään uusissa paikoissa niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Lisäksi näihin reissuihin on helppo yhdistää urheilu ja sen katsominen.

Kun kaikki ei ole enää aivan uutta, on huomattavasti helpompi alkaa kehittämään osaamistani kohti yksityiskohtaisempia ratkaisuja – tietenkin asiakkaiden hyväksi. Jo nyt huomaan, kuinka paljon olen tämän reilun puolen vuoden aikana oikeasti oppinut niin digitaalisesta markkinoinnista, yrityselämästä kuin myös asiakkaistamme ja olen siitä todella ylpeä.

Viime viikolla sain elämäni ensimmäisen oikean ylennyksen, kun digitaalisen markkinoinnin assistentista tuli oikea asiantuntija. Asiantuntijan titteli on todistus tietystä osaamisen tasosta, mutta se on osaltaan myös henkinen virstanpylväs. Nyt uskallan oikeasti sanoa, että olen aika hyvin perillä siitä, miten digitaalinen markkinointi toimii. Myönnettäköön, että asuntovelalliselle vakituinen ja täysipäiväinen työ on myös aikamoinen helpotus.

Faktaboksi:

Nimi: Tuomas Timonen
Rooli Verkkoasemalla: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
Verkkoasemalla vuodesta: 2016
LinkedIn: https://fi.linkedin.com/in/timonentuomas
Harrastukset: Jalkapallo, futsal, kuntosali, sulkapallo, golf, pleikkari4, reissaaminen ja hyvä ruoka
Lempiruoka: Pollo Limonello
Motto: ”Leuka pystyyn ja kohti uusia onnistumisia!”

Tuomas Timonen

Kirjoittaja Tuomas Timonen toimii Verkkoasemalla digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana. Hänen erikoisalaansa on Googlen ihmeellinen maailma, erityisesti AdWords.

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

#Verkkisläiset – Tarinoita ruudun takaa: Tiina

Nimi: Tiina Räisänen Titteli: Toimitusjohtaja Supervoima: Vauhdikas puhe ja käsienheiluttelu Koulutus: Tradenomi+medianomi #verkkisläinen: Kolmastoista vuosi menossa Motto: ”Mutta ihmisen pitäisi aina kurottaa pidemmälle kuin mihin hän ulottuu, miksi muuten taivas olisi olemassa?” Fun fact: BusinessTiina kuoriutuu vapaa-ajallaan ”hulluksi koiranaiseksi”. Kasvatan bichon frisé -rotuisia koiria kennelnimellä Mercurite’s. Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Jarmo

Nimi: Jarmo Leskinen Titteli: Ohjelmistosuunnittelija Supervoima: Intrexx Koulutus: Tietotekniikan insinööri #verkkisläinen: 3 vuotta Motto: ”Kyllä maalla on mukavaa”   Osa 1: Duunissa Verkkoasemalla Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti. Olen hieman yli viisikymppinen insinööri joka käy kaupungissa töissä ja vapaa-ajalla puuhastelee maalla pienellä hevostilalla.   Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi… Lue lisää

#Verkkisläiset ruudun takaa: Anina

Nimi: Anina Partanen Titteli: Digimarkkinoinnin trainee Supervoima: Kielioppisääntöjen hallinta ja yleinen kielipoliisius: en pysty lukemaan yhden yhtä tekstiä ilman että samalla oikolukisin sitä mielessäni. Ja nyt täytyy tietysti toivoa, että tähän omaan tuotokseen ei pujahtaisi kovin monta painovirhepaholaista… Koulutus: Markkinoinnin tradenomi ja gradua vaille valmis kielitieteiden maisteri. #verkkisläinen: Kokonaiset viisi… Lue lisää

#Verkkisläiset – tarinoita ruudun takaa: Mikko

Nimi: Mikko Niskanen Titteli: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Supervoima: Vokaalit ja konsonantit Koulutus: kiertokoulu vastapäivään ja Lybeckerin Yliopiston graafisen alan YO-artesaani #verkkisläinen: 1,5v + 1 kk Lempinimi: nutipäisenä se oli höntsälätkässä Myy, joka muokkautui mv. Vladimir Myshkinistä Motto: ”Tämähän menee kuin k*** lautaa myöden!” Fun fact: Kerran vuodessa otan Vako-Villen käyttöön… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio digivalmennukset DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit