11.3.2019

Verkkoaseman sivusto uudistui!

Kerroin blogissani ”Tehokas verkkosivusto 2019”, kuinka verkkosivustoprojektin vaiheistaminen tuo paremman lopputuloksen. Tällä periaatteella toteutimme myös Verkkoaseman oman sivuston, josta julkaistiin juuri versio 2.0 Tässä blogissani kerron, kuinka uudistusprosessin on edennyt käytännössä.

Verkkoaseman sivusto uudistui

Mutta ulkoasu on lähes sama kuin edellisessä sivustoversiossa. Miten tämä on mahdollista?

Modernissa verkkosivustoprojektissa sivustosta pyritään julkaisemaan ensin versio 1.0, jota kehitetään kohti parasta lopputulosta. Kehitysprosessissa on mahdollisuus analysoida verkkosivustokävijöiden käyttäytymistä ja rakentaa sivustoa tukemaan paremmin kävijöiden tarpeita.

Verkkoaseman sivustouudistuksessa versiota 1.0 paranneltiin mm. seuraavin ominaisuuksin:

  • Olemme korjanneet sivustouudistuksen jälkeen havaittuja käytettävyysongelmia
  • Sivuston latausaika on lyhentynyt
  • Sisältöjen asetteluja ja fontteja on parannettu
  • Sivuston sisältö tuodaan kävijälle esiin paremmin
  • Sivustoa täydennettiin englanninkielisellä kieliversiolla

Verkkoaseman oma sivusto on käytännön esimerkki siitä, kuinka toteutetaan onnistunut verkkosivuston uudistamisprojekti 2019. Toteutusta kannattaa vaiheistaa:

  • Ensin julkaistaan sivustoversio 1.0, jota testataan käytännössä
  • Uudelle sivustolle käynnistetään hakukoneoptimointi
  • Sivustoa täydennetään mm. markkinoinnin automaatiotyökaluilla
  • Testin aikana huomatut ongelmat korjataan ja versio 2.0 julkaistaan joko suoraan tai vaiheittain

Miksi 2.0-versiota ei tehty kerralla?

Nykyään verkkosivustoprojektit ovat niin kompleksisia, että kaikkien muuttujien huomioon ottaminen on hyvin haastavaa kerralla. Tämän lisäksi sivuston tulee kestää muutoksia ja näin ollen liiketoiminnan muuttuessa sivuston on joustettava muutoksissa mukana.

Tässä yleisimpiä muutostarpeita asiakkaidemme sivustoilla sivuston julkaisun jälkeen:

  • Sivupohjiin kaivataan uusia CTA-pisteitä eli toimintokehoitteita
  • Perussivuston lisäksi kaivataan erillisiä laskeutumis- tai kampanjasivuja tukemaan hakukoneoptimointia ja digimarkkinointia
  • Hakukoneoptimointi voi vaatia muutoksia sivuston rakenteeseen ja sisältöelementteihin
  • Markkinoinnin automaatiot ja vastaavat työkalut voivat vaatia muutoksia sivupohjiin

Parempaan lopputulokseen siis päästään, jos verkkosivuston uudistusprojekti vaiheistetaan. Projektin vaiheissa analysoidaan sivuston käyttäjien käyttäjäkokemusta ja kehitysprosessin aikana satsataan mm. kävijäpolkujen rakentamiseen sekä konversio-optimointiin sivustolla.

Onko verkkosivuston uudistaminen ajankohtaista? Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti b2b markkinointi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow Ohjelmistot palvelut rekrymarkkinointi salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivut videotuotanto WooCommerce Wordpress Yrittäjyys