verkkoaseman verkkosivusto on uudistunut

11.03.2019

Verkkoaseman sivusto uudistui!

Kerroin blogissani ”Tehokas verkkosivusto 2019”, kuinka verkkosivustoprojektin vaiheistaminen tuo paremman lopputuloksen. Tällä periaatteella toteutimme myös Verkkoaseman oman sivuston, josta julkaistiin juuri versio 2.0 Tässä blogissani kerron, kuinka uudistusprosessin on edennyt käytännössä.

Verkkoaseman sivusto uudistui

Mutta ulkoasu on lähes sama kuin edellisessä sivustoversiossa. Miten tämä on mahdollista?

Modernissa verkkosivustoprojektissa sivustosta pyritään julkaisemaan ensin versio 1.0, jota kehitetään kohti parasta lopputulosta. Kehitysprosessissa on mahdollisuus analysoida verkkosivustokävijöiden käyttäytymistä ja rakentaa sivustoa tukemaan paremmin kävijöiden tarpeita.

Verkkoaseman sivustouudistuksessa versiota 1.0 paranneltiin mm. seuraavin ominaisuuksin:

  • Olemme korjanneet sivustouudistuksen jälkeen havaittuja käytettävyysongelmia
  • Sivuston latausaika on lyhentynyt
  • Sisältöjen asetteluja ja fontteja on parannettu
  • Sivuston sisältö tuodaan kävijälle esiin paremmin
  • Sivustoa täydennettiin englanninkielisellä kieliversiolla

Verkkoaseman oma sivusto on käytännön esimerkki siitä, kuinka toteutetaan onnistunut verkkosivuston uudistamisprojekti 2019. Toteutusta kannattaa vaiheistaa:

  • Ensin julkaistaan sivustoversio 1.0, jota testataan käytännössä
  • Uudelle sivustolle käynnistetään hakukoneoptimointi
  • Sivustoa täydennetään mm. markkinoinnin automaatiotyökaluilla
  • Testin aikana huomatut ongelmat korjataan ja versio 2.0 julkaistaan joko suoraan tai vaiheittain

Miksi 2.0-versiota ei tehty kerralla?

Nykyään verkkosivustoprojektit ovat niin kompleksisia, että kaikkien muuttujien huomioon ottaminen on hyvin haastavaa kerralla. Tämän lisäksi sivuston tulee kestää muutoksia ja näin ollen liiketoiminnan muuttuessa sivuston on joustettava muutoksissa mukana.

Tässä yleisimpiä muutostarpeita asiakkaidemme sivustoilla sivuston julkaisun jälkeen:

  • Sivupohjiin kaivataan uusia CTA-pisteitä eli toimintokehoitteita
  • Perussivuston lisäksi kaivataan erillisiä laskeutumis- tai kampanjasivuja tukemaan hakukoneoptimointia ja digimarkkinointia
  • Hakukoneoptimointi voi vaatia muutoksia sivuston rakenteeseen ja sisältöelementteihin
  • Markkinoinnin automaatiot ja vastaavat työkalut voivat vaatia muutoksia sivupohjiin

Parempaan lopputulokseen siis päästään, jos verkkosivuston uudistusprojekti vaiheistetaan. Projektin vaiheissa analysoidaan sivuston käyttäjien käyttäjäkokemusta ja kehitysprosessin aikana satsataan mm. kävijäpolkujen rakentamiseen sekä konversio-optimointiin sivustolla.

Onko verkkosivuston uudistaminen ajankohtaista? Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Riikka Pohjanen

Kirjoittaja Riikka Pohjanen on ollut #verkkisläinen vuodesta 2011 lähtien. Riikka blogaa digimarkkinoinnista sekä ohjelmistoratkaisuista.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

DiamondCRM

15 myyttiä hakukoneoptimoinnista

Edelleen törmään keskusteluissa SEO-myytteihin, jotka kannattaisi jättää visusti historiaan. Google päivittää algoritmejaan jatkuvasti pyrkien estämään väärinkäytökset ja siksi vanhoilla ”black hat” -optimointikikoilla ei enää saa toivottuja tuloksia. Vanhat myytit elävät silti vahvoina. Blogissani käyn läpi 15 esimerkkiä väärinkäsityksistä, joihin olen työssäni törmännyt. 1. Minun täytyy itse lisätä sivustoni Googlen hakukoneeseen… Lue lisää

verkkosivut-2019

Verkkosivuston saavutettavuus ja helppokäyttöisyys vuonna 2019

Verkkosivujen saavutettavuudesta ja helppokäyttöisyydestä on puhuttu paljon, sillä Suomi ottaa käyttöön julkisen sektorin verkkopalveluiden saavutettavuudesta säätävän EU-direktiivin vuoden 2019 aikana. Verkkosivusto on kaikille käyttäjille helppokäyttöinen, kun se on kaikilla laitteilla käytettävä ja saavutettava. Blogissani käyn läpi, mitä verkkosivuston saavutettavuudella tarkoitetaan ja kuinka voimme olla varmoja, että sivustomme on helppokäyttöinen kaikille?… Lue lisää

konversio-optimointi

Eikö verkkosivukävijät tanssi pillisi mukaan? Aloita konversio-optimointi.

Aiemmassa bloggauksessa käsittelimme Google Analyticsin perusteita ja sitä, miten tulkita analytiikkaa. Emme kuitenkaan käsitelleet juurikaan sitä, mitä konversiot ovat, miten niitä voidaan mitata ja miksi niitä kannattaa seurata ja optimoida. Tämän blogin agendana onkin syventyä näihin teemoihin tarkemmin. Mitä konversiot ovat? Konversiot ovat sinun itsesi määrittämiä, liiketoiminnallesi asettamia tavoitteita, joita… Lue lisää

Opi tulkitsemaan analytiikkaa

Google Analytics pähkinänkuoressa

opi tulkitsemaan analytiikkaa! Tässä blogissa otetaan Google Analyticsin perusteet haltuun! Vaikka monilla yrityksillä on Google Analytics asennettuna verkkosivulle, se ei tarkoita sitä, että Analytics olisi oikeasti aktiivisessa käytössä. Älä siis heitä kallisarvoista dataa hukkaan, sillä sen pohjalta voit tehdä liiketoimintaasi edistäviä päätöksiä. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Alla esittelen sinulle ne… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus verkkokauppa Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit