18.03.2020

Älä haaveile turhaan videosi trendaamisesta tai nousemisesta viraaliksi!


Olen tehnyt lähes kolmesataa videota Verkkiksen aikana, aloittaen vuonna 2017. Moniko näistä videoista on noussut viraaliksi? Ei yksikään! Mutta uusia asiakkaita niiden avulla on saatu!

Lakkaa siis haaveilemasta omien videoidesi trendaamisesta, ja panosta sen sijaan sisällön laatuun!


Viskaa siis viraalit veke ja keskity videotuotannon laatuun näillä vinkeillä!


1. Monikanavaisuus. ”Ydinkohderyhmäni ei ole kanavassa X” Tuleva asiakkaasi voi olla missä vain, milloin vain! Älä siis rajoita digimainostesi näkyvyyttä, vaan testaa rohkeasti uusia kanavia ja kellonaikoja!

2. Mainoseurot. Videon tekemiseen nähtiin paljon vaivaa, miksi siis markkinoisit sitä vain kympillä?

3. Pitkäjänteisyys. Jääpuikon rouskuttaminen ilman paitaa saattaa nostaa yhden videon viraaliksi, mutta seuraavalle se ei tuo enää miljoonia katselukertoja. Jää ihmisten mieliin pitkällä aikavälillä, useilla videoilla. Tarpeen syntyessä olet jo asiakkaasi mielessä! 


Mitkä ovat ne monet kanavat, joista aina puhutaan ja niissä pitäisi näkyä? Lataa veloitukseton B2B-yrityksen somestrategia-työkirja, jolla otat kaikki tarvitsemasi kanavat haltuun! 


Veloitukseton työkirja on ladattavissa >> Tästä linkistä!
veras

Me Verkkoaseman työntekijät kutsumme joskus Verkkoasemaa Verkkikseksi ja itseämme verkkisläisiksi. Tämä on työntekijöiden blogi, jolla ei ole yhtä vakiokirjoittajaa.

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

300 videota takana. Mitä on tullut opittua?

Mitä tulee ottaa huomioon videotuotannossa ja saako niillä videoilla liidejä? 300 videon jälkeen muutama vinkki on jäänyt käsiin, joten tässä kuusi kohtaa, jotka kannattaa ottaa huomioon 1. Ketterä kuvauskalusto. Älä raahaa elokuvatuotantoon soveltuvaa arsenaalia mukanasi, vaan pidä kalusto matkalaukkukoossa. Pääset liikkumaan ketterästi ja tuotantoryhmä pysyy pienenä!2. Sisältö ratkaisee! Muista hyöty ja… Lue lisää

Google ja tietoturva – Google Marketing Live 2019

Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa käsiteltyyn tietoturva-asiaan, joka on ollut puheenaiheena digimarkkinointia koskevissa uudistuksissa jo pitkään. Vaikka tietoturva mainittiin yhtenä tämän vuoden tärkeimmistä teemoista, oli sen osuus jälleen lanseerauspuheenvuoroissa hyvin rajallinen. Tästä huolimatta, aiheelle lohkaistu osuus tuntuu kasvavan vuosi vuodelta. Googlen ajatus on, että me kaikki, niin… Lue lisää

Googlen innovaatioita – Google Marketing Live 2019

Blogisarja osa 7 Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuihin innovaatioihin. Olen jo parin vuoden ajan povannut, että Googlen hakutulokset korvataan verkkokauppalinkeillä, jolloin hakutuloksista ei mentäisi kivijalkaan paikanpäälle tai verkkokauppaan ostamaan, vaan osto voisi tapahtua suoraan Googlen hakutuloksissa. Nyt vihdoin tämän suuntaiset tuulet puhaltavat. Tämän lisäksi Googlen selkeä… Lue lisää

Kuvatunnistuksesta videotunnistukseen – Google Marketing Live 2019

Blogisarja osa 6 Tässä blogissani keskityn Google Marketing Live 2019 -tilaisuudessa julkaistuihin kuvien- ja videoiden tunnistukseen liittyviin lanseerauksiin. Google on kehittänyt myös kuvatunnistusta kilpaa Facebookin kanssa. Tämän ohella haasteena on ollut, ettei videosisällöstä hakeminen onnistu vielä yhtä tehokkaasti kuin tekstisisältöhaku. Tähän lupaillaan nyt muutosta. Pyrin käyttämään blogissani lanseerauksessa käytettyjä nimiä,… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio digivalmennukset DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit