Wordpress-ja-ActiveCampaign-–-markkinoinnin-automaation-powerkaksikko-1

13.04.2017

WordPress ja ActiveCampaign – markkinoinnin automaation powerkaksikko!

AC ja WordPress

Edellisessä blogitekstissä keskityimme markkinoinnin automaation kolmikantaan. Nyt aiheena on markkinoinnin automaation käyttöönotto. Nopea, helppo ja edullinen tapa rakentaa yrityksellesi markkinoinnin automaatio onkin ottaa käyttöön kaksi järjestelmää: Active Campaign ja WordPress.

Active Campaign

sisältää ammattimaiset työkalut mm.

  • sähköpostimarkkinointiin
  • automaatioiden toteutukseen eli asiakkaiden hoivaamiseen
  • kävijöiden seurantaan ja pisteytykseen
  • liidien käsittelyyn.

Laskeutumissivut

WordPress -julkaisujärjestelmällä taas voidaan toteuttaa ammattimaisesti hakukoneoptimoituja laskeutumissivuja sekä blogauksia. WordPressiin on tarjolla veloituksettomia SEO lisäosia, joista suosittelen erityisesti Yoast SEO –pluginia. Laskeutumissivujen SEO-tilannetta voit tarkkailla esimerkiksi Chromen omalla SEO-lisäosalla tai Seoptimer-työkalulla. Suosittelen myös Google Analyticsin käyttöönottoa, jolloin saadaan lisätietoa myös siitä mistä lähteistä liikennettä laskeutumissivuille saadaan (sähköpostit, Google, some jne.).

Lomakkeet ja konversio

WordPressiin voidaan helposti sisällyttää ActiveCampaignin avulla rakennetut konversiopisteet kuten esimerkiksi pikaoppaiden lataukset ja uutiskirjeiden tilaukset, joissa asiakkaalta pyydetään sähköpostiosoitetta. Järjestelmien käyttö yhdessä on helppoa valmiiden integraatioiden avulla, eikä niiden yhdistäminen vaadi suurta teknistä osaamista.

Hinnoittelu

Markkinoinnin automaatiolla on pitkään ollut maine kalliina kokonaisuutena, mutta näiden kahden avulla saat automaation käyttöön suoraan sanottuna edullisesti. WordPress on avoimen lähdekoodin järjestelmä, joten siitä ei tule lainkaan lisenssikustannuksia. ActiveCampaignin hinnoittelumalli on hyvin huokea, kun alkuun pääsee jo 17 dollarin kuukausimaksulla. AC ei vaadi myöskään sitoutumisia esimerkiksi vuosisopimuksiin, vaan järjestelmän käyttöä voi jatkaa aina kuukausi kerrallaan.

Markkinoinnin automaation polttoaine

Järjestelmiin ei siis kannata hukata liikaa euroja eikä aikaa. Sen sijaan kannattaa investoida runsain käsin asiakkaiden hoivaamista vaativaan sisältöön. Tunne siis asiakasyleisösi ja tarjoa heille apua kiinnostavien ja innostavien sisältöjen avulla. Ilman sitouttavaa sisältöä ei markkinoinnin automaatiollasi ole polttoainetta myllyttää kuumia liidejä myynnillesi!

Jäikö jokin askarruttamaan? Kurkkaa tästä, miten toteutamme verkkosivu-uudistuksia!

Markkinoinnin automaatio -pikaopas

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

15 myyttiä hakukoneoptimoinnista

Edelleen törmään keskusteluissa SEO-myytteihin, jotka kannattaisi jättää visusti historiaan. Google päivittää algoritmejaan jatkuvasti pyrkien estämään väärinkäytökset ja siksi vanhoilla ”black hat” -optimointikikoilla ei enää saa toivottuja tuloksia. Vanhat myytit elävät silti vahvoina. Blogissani käyn läpi 15 esimerkkiä väärinkäsityksistä, joihin olen työssäni törmännyt. 1. Minun täytyy itse lisätä sivustoni Googlen hakukoneeseen… Lue lisää

konversio-optimointi

Eikö verkkosivukävijät tanssi pillisi mukaan? Aloita konversio-optimointi.

Aiemmassa bloggauksessa käsittelimme Google Analyticsin perusteita ja sitä, miten tulkita analytiikkaa. Emme kuitenkaan käsitelleet juurikaan sitä, mitä konversiot ovat, miten niitä voidaan mitata ja miksi niitä kannattaa seurata ja optimoida. Tämän blogin agendana onkin syventyä näihin teemoihin tarkemmin. Mitä konversiot ovat? Konversiot ovat sinun itsesi määrittämiä, liiketoiminnallesi asettamia tavoitteita, joita… Lue lisää

Opi tulkitsemaan analytiikkaa

Google Analytics pähkinänkuoressa – opi tulkitsemaan analytiikkaa.

Tässä blogissa otetaan Google Analyticsin perusteet haltuun! Vaikka monilla yrityksillä on Google Analytics asennettuna verkkosivulle, se ei tarkoita sitä, että Analytics olisi oikeasti aktiivisessa käytössä. Älä siis heitä kallisarvoista dataa hukkaan, sillä sen pohjalta voit tehdä liiketoimintaasi edistäviä päätöksiä. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Alla esittelen sinulle ne tiedonlähteet, joista on… Lue lisää

digimarkkinoinnin muutos

Digimarkkinointi vuonna 2019

Minulta kysytään usein, mikä on se seuraava digimarkkinoinnin kuuma juttu ja kuinka se muuttaa digimarkkinointikenttää. Tässä hieman pohdintojani siitä, mikä on jo muuttumassa ja mitä mahdollisuuksia nämä muutokset antavat meille digimarkkinoijille tulevaisuudessa. Mobiilista ääniohjaukseen Vielä pari vuotta sitten koko digimarkkinointikenttä huusi yhteen ääneen ”mobile first”. Nyt se on muuttunut muotoon… Lue lisää

Kaikki asiantuntijavinkit

Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus verkkokauppa Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit