Wordpress-ja-ActiveCampaign-–-markkinoinnin-automaation-powerkaksikko-1

13.04.2017

WordPress ja ActiveCampaign – markkinoinnin automaation powerkaksikko!

AC ja WordPress

Edellisessä blogitekstissä keskityimme markkinoinnin automaation kolmikantaan. Nyt aiheena on markkinoinnin automaation käyttöönotto. Nopea, helppo ja edullinen tapa rakentaa yrityksellesi markkinoinnin automaatio onkin ottaa käyttöön kaksi järjestelmää: Active Campaign ja WordPress.

Active Campaign

sisältää ammattimaiset työkalut mm.

  • sähköpostimarkkinointiin
  • automaatioiden toteutukseen eli asiakkaiden hoivaamiseen
  • kävijöiden seurantaan ja pisteytykseen
  • liidien käsittelyyn.

Laskeutumissivut

WordPress -julkaisujärjestelmällä taas voidaan toteuttaa ammattimaisesti hakukoneoptimoituja laskeutumissivuja sekä blogauksia. WordPressiin on tarjolla veloituksettomia SEO lisäosia, joista suosittelen erityisesti Yoast SEO –pluginia. Laskeutumissivujen SEO-tilannetta voit tarkkailla esimerkiksi Chromen omalla SEO-lisäosalla tai Seoptimer-työkalulla. Suosittelen myös Google Analyticsin käyttöönottoa, jolloin saadaan lisätietoa myös siitä mistä lähteistä liikennettä laskeutumissivuille saadaan (sähköpostit, Google, some jne.).

Lomakkeet ja konversio

WordPressiin voidaan helposti sisällyttää ActiveCampaignin avulla rakennetut konversiopisteet kuten esimerkiksi pikaoppaiden lataukset ja uutiskirjeiden tilaukset, joissa asiakkaalta pyydetään sähköpostiosoitetta. Järjestelmien käyttö yhdessä on helppoa valmiiden integraatioiden avulla, eikä niiden yhdistäminen vaadi suurta teknistä osaamista.

Hinnoittelu

Markkinoinnin automaatiolla on pitkään ollut maine kalliina kokonaisuutena, mutta näiden kahden avulla saat automaation käyttöön suoraan sanottuna edullisesti. WordPress on avoimen lähdekoodin järjestelmä, joten siitä ei tule lainkaan lisenssikustannuksia. ActiveCampaignin hinnoittelumalli on hyvin huokea, kun alkuun pääsee jo 17 dollarin kuukausimaksulla. AC ei vaadi myöskään sitoutumisia esimerkiksi vuosisopimuksiin, vaan järjestelmän käyttöä voi jatkaa aina kuukausi kerrallaan.

Markkinoinnin automaation polttoaine

Järjestelmiin ei siis kannata hukata liikaa euroja eikä aikaa. Sen sijaan kannattaa investoida runsain käsin asiakkaiden hoivaamista vaativaan sisältöön. Tunne siis asiakasyleisösi ja tarjoa heille apua kiinnostavien ja innostavien sisältöjen avulla. Ilman sitouttavaa sisältöä ei markkinoinnin automaatiollasi ole polttoainetta myllyttää kuumia liidejä myynnillesi!

Jäikö jokin askarruttamaan? Kurkkaa tästä, miten toteutamme verkkosivu-uudistuksia!

Markkinoinnin automaatio -pikaopas

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Markkinoinnin automaation nykytila ja tulevaisuus – blogi | Verkkoasema oy

Markkinoinnin automaatio tänään ja tulevaisuudessa

Markkinoinnin automaatiojärjestelmät ovat olleet kuuma puheenaihe viime vuosina ja Suomessakin yhä useampi suuri yritys käyttää markkinoinnin automaatio-ohjelmistoja päivittäin. Dingle toteutti keväällä 2018 mielenkiintoisen markkinoinnin automaatiotutkimuksen, josta innostuin tutkimaan aihetta lisää ja kirjoittamaan tämän blogipostauksen. Blogissa luodaan katsaus markkinoinnin automaation nykytilaan ja kurkataan tulevaisuuteen. Kuinka moni oikeasti osaa hyödyntää markkinoinnin automaation… Lue lisää

DiamondCRM

15 myyttiä hakukoneoptimoinnista

Edelleen törmään keskusteluissa SEO-myytteihin, jotka kannattaisi jättää visusti historiaan. Google päivittää algoritmejaan jatkuvasti pyrkien estämään väärinkäytökset ja siksi vanhoilla ”black hat” -optimointikikoilla ei enää saa toivottuja tuloksia. Vanhat myytit elävät silti vahvoina. Blogissani käyn läpi 15 esimerkkiä väärinkäsityksistä, joihin olen työssäni törmännyt. 1. Minun täytyy itse lisätä sivustoni Googlen hakukoneeseen… Lue lisää

verkkoaseman verkkosivusto on uudistunut

Verkkoaseman sivusto uudistui!

Kerroin blogissani ”Tehokas verkkosivusto 2019”, kuinka verkkosivustoprojektin vaiheistaminen tuo paremman lopputuloksen. Tällä periaatteella toteutimme myös Verkkoaseman oman sivuston, josta julkaistiin juuri versio 2.0 Tässä blogissani kerron, kuinka uudistusprosessin on edennyt käytännössä. Verkkoaseman sivusto uudistui Mutta ulkoasu on lähes sama kuin edellisessä sivustoversiossa. Miten tämä on mahdollista? Modernissa verkkosivustoprojektissa sivustosta pyritään… Lue lisää

verkkosivut-2019

Verkkosivuston saavutettavuus ja helppokäyttöisyys vuonna 2019

Verkkosivujen saavutettavuudesta ja helppokäyttöisyydestä on puhuttu paljon, sillä Suomi ottaa käyttöön julkisen sektorin verkkopalveluiden saavutettavuudesta säätävän EU-direktiivin vuoden 2019 aikana. Verkkosivusto on kaikille käyttäjille helppokäyttöinen, kun se on kaikilla laitteilla käytettävä ja saavutettava. Blogissani käyn läpi, mitä verkkosivuston saavutettavuudella tarkoitetaan ja kuinka voimme olla varmoja, että sivustomme on helppokäyttöinen kaikille?… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut verkkokauppa Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit