Kasvata ihmisten tietoisuutta brändistäsi  

Display-mainonta tarkoittaa mainostamista Googlen Display-mainosverkostoon kuuluvissa sivustoissa ja sovelluksissa. Käytännössä Display-mainokset ovat siis Googlen hakutulosten ulkopuolella olevia bannerimainoksia, jotka näkyvät esimerkiksi upotettuina kuvina, videoina ja animaatioina muun muassa uutissivustoilla, blogeissa ja puhelinsovelluksissa.

Display-mainonnalla tavoitat sekä uusia että brändisi jo tuntevia asiakkaita. Display-mainonta toimii erinomaisesti esimerkiksi silloin, kun pyritään lisäämään ihmisten tietoisuutta tai palauttamaan aikaisemmin verkkosivuillanne vierailleita ihmisiä sinne takaisin. Display-mainontaa voidaan hyödyntää siis sekä uudelleenmarkkinointiin että uusasiakashankintaan.

Tavoita potentiaaliset asiakkaat Googlen Display-mainonnalla 

Perinteisestä hakusanamainonnasta poiketen, Display-mainosten etu piilee siinä, että voit saada yrityksesi tuotteet ja palvelut näkyville myös niille ihmisille, jotka eivät ole hakeneet Googlesta yrityksesi tarjoamaan liittyvää sisältöä. Tämä tarkoittaa sitä, että voit tavoittaa Display-mainonnalla kohderyhmästäsi niitä potentiaalisia asiakkaita, jotka eivät ole vielä tietoisia yrityksestäsi.

Koska ostopäätöstä tehdään hyvin harvoin ensimmäisen verkkosivukäynnin aikana, pyritään jo aikaisemmin verkkosivuilla käyneitä potentiaalisia asiakkaita palauttamaan sivustolle uudelleenmarkkinoinnin avulla. Google Display-mainonta tarjoaakin hyvät mahdollisuudet tavoittaa ihmisiä, jotka ovat jo osoittaneet jonkinlaista kiinnostusta yrityksesi tuotteista tai palveluista. Näkyvyys Googlen mainosverkossa edistää brändisi pysymistä kuluttajien mielessä, kun he vertailevat eri vaihtoehtoja. Lyhyesti sanottuna Display-mainonta kasvattaa brändisi tunnettuutta, pitää brändisi ihmisten tietoisuudessa ja ohjaa brändisi tuntevia kuluttajia takaisin verkkosivuillesi kustannustehokkaasti.

Display-mainonnan hyödyt: 

  • Brändisi tietoisuus ja tunnettuus kasvaa
  • Laaja näkyvyys ympäri verkon
  • Saat yrityksesi tuotteet ja palvelut asiakkaiden ajatuksiin ja vaihtoehtovertailuun
  • Saat lisää uusia kävijöitä verkkosivuillesi
  • Kiinnostusta osoittaneet asiakkaat pystytään palauttamaan verkkosivuille
  • Voit kohdistaa viestisi tarkasti erilaisille kohdeyleisöille
  • Klikkauskohtainen hinta on yleensä matala, joten mainonta on kustannustehokasta
  • Yleensä konversioprosentti on korkeampi kuin muissa mainosmuodoissa
  • Mainoksissa voidaan käyttää visuaalisia tehosteita

Näin Display-mainontaa toteutetaan käytännössä: 

  1. Suunnittelu

    Suunnittelemme Display-kampanjan ja -mainosten sisällön. Teemme toimenpide-ehdotuksen ja esittelemme suunnitelman Display-mainonnan toteuttamisesta.

  2. Tavoitteiden määrittäminen

    Määritämme mainonnan tavoitteet yhdessä asiakkaan kanssa ja asennamme tavoitteet Google Analyticsiin. Näin kampanjan onnistumista voidaan seurata, optimoida ja raportoida.

  3. Toteutus

    Käärimme hihat ja alamme töihin! Rakennamme Display-kampanjan, -mainosryhmät ja -mainokset Google Adsiin. Voimme tehdä mainossisällöt tarvittaessa kokonaan itse tai yhteistyönä sinun kanssasi.

  4. Seuranta, optimointi ja raportointi

    Seuraamme mainosten toimivuutta aktiivisesti kampanjan aikana. Mikäli mainokset eivät tuota haluttuja tuloksia, reagoidaan siihen mahdollisimman nopeasti optimoimalla joko mainosten kohdennusta tai sisältöjä.

    Kampanjan päätyttyä koostamme kattavan raportin kampanjan tuloksista ja muista havainnoista.

Mitä haluat saada aikaiseksi?

Tunnettuutta ja olemassaolon muistutusta? Otappa yhteyttä ja varaa Riikan kalenterista keskusteluaika:

Riikka Pohjanen

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä