Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
YouTube
Google+

Timanttista digiä,
joka tuo tuloksia.

#verkkis

Google-mainonta

Google-mainonnan haasteet

Google on ylivoimaisesti suosituin hakukone Suomessa ja länsimaissa. Suomessa tehdään noin 30 miljoonaa Google-hakua päivittäin ja hyvin tyypillistä onkin etsiä tarvitsemaansa tuotetta tai palvelua ”Googlettamalla”. Jos et ole Googlen hakutuloksissa mukana, et ole olemassa.

Google Ads  –mainonnan (aik. Google AdWords) avulla pääset Googlen hakutulosten kärkeen nopeasti, mutta kilpailu on kovaa ja siksi kampanjan mediakustannukset ovat usein melko korkeita. Osaamattomissa käsissä kampanjastasi muodostuu helposti ”rahasyöppö”, joka ei tuota toivottuja tuloksia.

Mitä hakukonemainonta tarkoittaa?

Google AdWords –työkalu on hyvin monipuolinen: samassa kampanjatilissä voidaan toteuttaa hakusanamainontaa, display-mainontaa Googlen kumppaniverkostossa, uudelleenmarkkinointia sekä videomainontaa. Monipuolisen työkalun ansiosta pääset näkyviin hakutuloksien lisäksi myös esimerkiksi blogisivustoille tai harrastesivuille sekä videoiden yhteyteen. Videomainonnassa videotasi voidaan levittää määritellyille kohderyhmille.

Autamme Google-mainonnan toteutuksessa

Ammattimaisesti toteutetulla kampanjalla vältyt maksamasta turhia mediakustannuksia ja mikäli myös verkkopalvelusi on viritetty huipputuloksiin, voit tehostaa myyntiäsi. Kampanjallesi määritellään selkeät tavoitteet ja sen tehokkuutta seurataan analytiikkatyökalujen avulla. Kampanjan edetessä tiliäsi optimoidaan yhä parempiin tuloksiin. Tarvittaessa teemme kampanjaan lisäyksiä tai muutoksia sekä keskeytämme kausiluonteiset osat.

Google AdWords -kampanja

  • Kohderyhmien ja tavoitteiden määrittäminen
  • Laskeutumissivujen valinta
  • Google AdWords -tilin perustaminen
  • AdWordsin linkitys Analyticsiin ja seurattavien tavoitteiden lisääminen analytiikkaan
  • Kampanjoiden, mainosryhmien ja mainosten toteutus
  • Kampanjoiden rajausten ja mainoslaajennusten asettaminen ajan
  • Kampanjoiden käynnistys, seuranta ja optimointi 1. kuukauden ajan

Mitä Google-mainonta maksaa?

Kampanjan käynnistämiskuukauden hinta on 890 € (+ alv). Aloituskuukausi sisältää tavoitteiden asettamisen ja analytiikkatyökalun käyttöönoton, kampanjoiden rakentamisen (SEM, Display, videomarkkinointi, uudelleenmarkkinointi), kampanjan muutokset sekä optimoinnin ja raportoinnin ensimmäisen kuukauden ajan. Aloituskuukauden jälkeen seurantamaksu on 390 € (+ alv) / kuukausi. Seurantamaksu kattaa kampanjan optimoinnin, pienet muutokset tilillä sekä raportoinnin. Kampanjan voi keskeyttää aina kuluvan kuun loppuun ja käynnistää uudelleen suoraan seurantamaksulla. Kysy lisää!

Mikäli sinulla on laajempia digimarkkinoinnin tarpeita tai haluat, että sivustosi on kunnossa kampanjaa varten, tutustu Verkkoaseman Marketing IT-palveluun!

Haluatko kuulla lisää?

Tarvitsetko apua Google-mainonnan kanssa? Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan asiasta lisää.

Tuomas Timonen, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
+358 40 809 9550
[email protected]

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, some-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.

Uusi AdWords-käyttöliittymä
Verkkoaseman-asiantuntijavinkit-9
Google-uudelleenmarkkinointi -blogi
Verkkoaseman asiantuntijavinkit 11