Näy Googlessa kohdennetusti!
ALOITA TÄSTÄ!

Google Ads mahdollistaa asiakkaan tavoittamisen juuri oikeaan aikaan!

Pelkästään Suomessa tehdään 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Googlessa näkyvyyttä saa joko hakukoneoptimoinnin avulla ei-maksetuista hakutuloksista tai Google Ads -mainoksilla. Hakukoneoptimointi on näistä kahdesta kustannustehokkaampaa, mutta aina hakukoneoptimoinnin tekeminen ei ole mahdollista tai kannattavaa ja silloin Google Ads astuu kuvaan mukaan.

 

Google Ads -mainonta on tehokkaimmillaan silloin, kun:

  • Näkyvyys halutaan saavuttaa nopeasti: tyypillisesti mainokset saadaan pyörimään saman päivän aikana.
  • Tarvitset maantieteellisesti kohdennetun hakukonenäkyvyyden: Google Ads voidaan kohdentaa jopa kilometrisäteelle yhdestä tai useammasta paikkakunnasta.
  • Hakukonenäkyvyys tarvitaan vain hetkellisesti:
    • markkinoit tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen näkyvyyttä ei enää tarvita
    • myyt tuote-erän häntää, jonka jälkeen tuotetta ei enää ole tarjolla
  • Katat hakukonelöydettävyyden mainoksilla, kunnes hakukoneoptimoinnin tulokset alkavat näkyä.

 

Heitätkö rahaa hukkaan vai tähtääkö viestin tarkkaan tuleville asiakkaillesi?

  1. Google Ads -hakukonemainontaa tehdään väärille avainsanoille

Hakukonemainontaa käynnistäessä tulee määritellä, millä sanoilla Googlessa halutaan näkyä. Kyse on avainsana-analyysistä, jolla etsitään sanoja, joita oikea kohderyhmä käyttää Googlessa yrityksen tarjoamia palveluita etsiessään. Mikäli avainsana-analyysivaihe laiminlyödään, voi seurauksena olla:

  • Hakukonenäkyvyys avainsanoille, joilla kukaan ei tee hakuja Googlessa
  • Hakukonenäkyvyys avainsanoille, joilla Googlen käyttäjät etsivät jotain aivan muuta

Hakukoneoptimoinnista poiketen Google Ads -mainontaa voidaan tehdä rinnakkain useammalla avainsanalla ja siksi joissain tapauksissa markkinointia voidaan hyödyntää myös hakukoneoptimointiin sopivien avainsanojen etsimiseen.

  1. Google Ads -hakukonemainontaa ei tehdä kustannustehokkaasti

Google Ads -mainontaa pidetään todella kalliina ja se johtuu usein siitä, että kampanjoita ei suunnitella kunnolla, kaikkia työkalun mahdollistamia ominaisuuksia ei oteta käyttöön, eikä kampanjaa optimoida matkan varrella lainkaan. Google Ads -hakukonemainonta on kustannustehokkainta silloin, kun määrittelemme hyvin kohderyhmän, luomme tehokkaita mainoksia Googlen antamien ohjeiden mukaisesti, seuraamme ja analysoimme kampanjan tuloksia sekä kohdennamme kampanjan budjettia tehokkaimpiin kampanjan osiin.

Parhaisiin tuloksiin päästään, kun Google Ads -kampanja kytketään verkkosivuston analytiikkaan. Näin emme näe pelkästään mainostyökalun päässä tapahtuvia mainosnäyttöjä ja klikkauksia, vaan pääsemme arvioimaan, mitä tapahtuu sivustolle klikkaamisen jälkeen.

 

Lataa Google Ads -opas
DIGIMYYNNIN ASIANTUNTIJANÄKEMYS!
Haluatko oppia tekemään itse?

ETÄVALMENNUS

TEE GOOGLE ADS -MAINONTAA TULOKSELLISESTI

Kustannustehokas Google Ads -mainonta tukee hakukoneoptimointia. Lisäksi Google Ads -työkalu mahdollistaa näkyvyyden laajentamisen myös Googlen hakukoneen ulkopuolelle. Etävalmennuksen aikana käymme läpi, kuinka teet kustannustehokasta mainontaa Googlessa ja kuinka seuraat onnistumistasi kampanjan aikana.

Ajankohta: 5.5. klo 12–14

Kesto: 2h

Tutustu valmennukseen ja ilmoittaudu mukaan!

Yksittäin ostettuna saat osallistumislinkin valitsemaasi valmennukseen ja sen tallenteen hintaan 89 €. Kaikki kerralla ostettuna, saat pääsyn kaikkiin 15 etävalmennukseen ja niiden tallenteisiin yhteishintaan 990 €.

Miten me se tehdään?

1

Google-näkyvyyden nykytila-analyysi ja toimenpide-ehdotukset

2

Avainsana-analyysi ja kohderyhmien määrittely

3

Mainostilin rakentaminen

  • Kampanjat
  • Mainosryhmät
  • Mainokset ja mainoslaajennukset
  • Avainsanat

4

Kampanjoiden kytkeminen analytiikkaan sekä seuranta, optimointi ja tulosten raportointi.

Google Ads -vinkit!

Verkkiksen asiakkaat menestyvät

Referenssi Pintamestarit Myyvillä verkkosivuilla enemmän liidejä!
Saatiin yli 220 % lisää kävijöitä verkkokauppaan orgaanisen liikenteen
ESKO JANATUINEN verkkokauppapäällikkö, Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus

DIGIMYYNNIN ASIANTUNTIJANÄKEMYS!

Saat käyttöösi konseptin, jolla muutat markkinointisi kulusta investoinniksi.

Haluatko vapauttaa myyjiesi ajan liidien metsästämisestä ja kylmäsoittelusta olennaiseen? Anna myyntitiimillesi mahdollisuus käyttää koko kapasiteettinsa asiakkaiden kohtaamiseen ja siirrä liidien louhiminen digimarkkinoinnin tehtäväksi!

Mutta miten tämä voisi toimia juuri sinun bisneksessäsi?

Selvitä asia ja tilaa 45 minuutin yrityskohtainen asiantuntijanäkemys!

Valmistelemme näkemyksemme etukäteen ja saat materiaalin käyttöösi Teams-tapaamisen jälkeen. Näkemys on 100 % veloitukseton eikä sido sinua mihinkään. Arvo 790 €.

 

Aloita tästä!