HANKI ENEMMÄN
NÄKYVYYTTÄ JA LIIDEJÄ

ALOITA TÄSTÄ!

Näy Googlessa kohdennetusti!

Google Ads mahdollistaa asiakkaan tavoittamisen juuri oikeaan aikaan!

Pelkästään Suomessa tehdään 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Googlessa näkyvyyttä saa joko hakukoneoptimoinnin avulla ei-maksetuista hakutuloksista tai Google Ads-mainoksilla. Hakukoneoptimointi on näistä kahdesta kustannustehokkaampaa, mutta aina hakukoneoptimoinnin tekeminen ei ole mahdollista tai kannattavaa ja silloin Google Ads astuu kuvaan mukaan.

 

Google Ads -mainonta on tehokkaimmillaan silloin, kun:

  • Näkyvyys halutaan saavuttaa nopeasti: tyypillisesti mainokset saadaan pyörimään saman päivän aikana.
  • Tarvitset maantieteellisesti kohdennetun hakukonenäkyvyyden: Google Ads voidaan kohdentaa jopa kilometrisäteelle yhdestä tai useammasta paikkakunnasta.
  • Hakukonenäkyvyys tarvitaan vain hetkellisesti:
    • markkinoit tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen näkyvyyttä ei enää halua
    • myyt tuote-erän häntää, jonka jälkeen tuotetta ei enää ole tarjolla
  • Katat hakukonelöydettävyyden mainoksilla, kunnes hakukoneoptimoinnin tulokset alkavat näkyä.

 

Heitätkö rahaa hukkaan vai tähtääkö viestin tarkkaan tuleville asiakkaillesi?

  1. Google Ads-hakukonemainontaa tehdään väärille avainsanoille

Hakukonemainontaa käynnistäessä tulee määritellä, millä sanoilla Googlessa halutaan näkyä. Kyse on avainsana-analyysistä, jolla etsitään sanoja, joita oikea kohderyhmä käyttää Googlessa yrityksen tarjoamia palveluita etsiessään. Mikäli avainsana-analyysivaiheessa laiminlyödään, voi seurauksena olla:

  • Hakukonenäkyvyys avainsanoille, joilla kukaan ei tee hakuja Googlessa
  • Hakukonenäkyvyys avainsanoille, joilla Googlen käyttäjät etsivät jotain aivan muuta

Hakukoneoptimoinnista poiketen Google Ads-mainontaa voidaan tehdä rinnakkain useammalla avainsanalla ja siksi joissain tapauksessa markkinointia voidaan hyödyntää myös hakukoneoptimointiin sopivien avainsanojen etsimiseen.

  1. Google Ads-hakukonemainontaa ei tehdä kustannustehokkaasti

Google Ads-mainontaa pidetään todella kalliina ja se johtuu usein siitä, että kampanjoita ei suunnitella kunnolla, kaikkia työkalun mahdollistamia ominaisuuksia ei oteta käyttöön ja kampanjaa ei optimoida matkan varrella lainkaan. Google Ads-hakukonemainonta on kustannustehokkainta silloin, kun määrittelemme hyvin kohderyhmän, luomme tehokkaita mainoksia Googlen antamien ohjeiden mukaisesti, seuraamme ja analysoimme kampanjan tuloksia sekä kohdennamme kampanjan budjettia tehokkaimpiin kampanjan osiin.

Parhaisiin tuloksiin päästään, kun Google Ads-kampanja kytketään verkkosivuston analytiikkaan. Näin emme näe pelkästään mainostyökalun päässä tapahtuvia mainosnäyttöjä ja klikkauksia, vaan pääsemme arvioimaan, mitä tapahtuu sivustolle klikkaamisen jälkeen.

 

Miten me se tehdään?

  • Google-näkyvyyden nykytila-analyysi ja toimenpide-ehdotukset
  • Avainsana-analyysi ja kohderyhmien määrittely
  • Mainostilin rakentaminen
    • Kampanjat
    • Mainosryhmät
    • Mainokset ja mainoslaajennukset
    • Avainsanat
  • Kampanjoiden kytkeminen analytiikkaan
  • Seuranta, optimointi ja tulosten raportointi