Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
YouTube
Google+

Timanttista digiä,
joka tuo tuloksia.

#verkkis

Analytiikkapalvelut

Mittaamisen haasteet

Tiedätkö, paljonko sivustollasi on kävijöitä? Kuinka moni heistä on tulevia asiakkaita ja kuinka moni poistuu saman tien? Mistä sivuston kävijät oikein saapuvat? Mitä he sivustolla tekevät? Miksi he saapuvat sivustollesi ja mistä he ovat kiinnostuneita? Miten hakukoneoptimointisi, bannerikampanjasi tai hakusanamainontasi toimii?

Analytiikkatyökalu on korvaamaton väline digimarkkinointia tekevälle. Digimarkkinoinnissa kaikki on mitattavissa ja siksi tiedon hyödyntämättä jättäminen on hölmöä. Analytiikkatyökalut kertovat, miten mainoseurot tuottavat ja miten tuloksia voitaisiin parantaa entisestään. Harmillisen usein käppyrät jäävät kuitenkin vain pinnallisen tarkastelun varaan, ilman syvempää ymmärrystä.

Mitä mittaaminen tarkoittaa?

Analytiikkaa hyödyntääksesi sinun on otettava käyttöön jokin analytiikkatyökalu. Analytiikkatyökaluista yleisin on ylivoimaisesti Google Analytics, sillä se on täysin maksuton ja helposti verkkopalveluun asennettava analytiikkatyökalu. Ilmaisena työkaluna se tarjoaa dataa vasta asennushetkestä alkaen. Muitakin vaihtoehtoja löytyy, kuten suomalainen Leadfeeder, jonka lisäarvona on sivustolla vierailevien organisaatioiden tunnistaminen ilman erillistä tunnistautumista.

Analytiikkatyökalun käyttöönoton jälkeen dataa on kyettävä analysoimaan ja hyödyntämään. Kaikki digimarkkinointi on kytkettävä analytiikan piiriin ja sivustollesi on rakennettava selkeät tavoitteet, jotka asennetaan myös analytiikkatyökaluusi.

Me autamme

Asennamme sivustollesi valitsemasi analytiikkatyökalun, koulutamme käyttöön, annamme apua kerätyn datan tulkitsemiseen tai teemme kokonaan analytiikan tulkinnan ja raportoinnin. Ulkoistaessasi analytiikan hallinnan saat kuukausittain kattavan raportin keskeisimmistä muutoksista analytiikassasi sekä toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla saat tehostettua kampanjoitasi ja verkkopalvelusi toimintaa.

Analytiikkavalmennus

Analytiikkaan keskittyvä koulutus sopii yrityksille, joilla on resurssia seurata aktiivisesti verkkosivuston analytiikkaa, mutta ei osaamista analysoida analytiikkadataa ja viedä sitä konkreettisiksi toimenpiteiksi. Esimerkkisisältö:

  • Miten Google Analytics toimii?
  • Kävijästatistiikan ymmärtäminen
  • Liikenteen lähteiden ymmärtäminen
  • Sivuston sisältöanalytiikan ymmärtäminen
  • Tavoitteiden asettaminen
  • Tärkeimpien mittareiden kokoaminen koulutuksen aikana

Räätälöidyn koulutuspäivän hinta alkaen 1 400 €. Lisäksi tarjoamme avoimia ryhmäkoulutuksia. Tutustu valmennuksiimme!

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, some-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.