Verkkoaseman kasvumalli REANE

Kokonaisuus haltuun kasvumallin avulla

Mikäli vaadit markkinoinniltasi tuloksia, se tarvitsee toimiakseen selkeän mallin. 

Olemme vuosien varrella huomanneet, että jalostamamme REANE-malli toimii erinomaisesti juuri B2B-markkinointia rakentaessa. Mallin etu piilee siinä, että yksittäisten toimenpiteiden sijaan huomio on jatkuvasti kokonaisuudessa ja näin ollen myös tuloksissa. Malli auttaa jäsentämään ja priorisoimaan markkinoinnin toimenpiteitä ja sen lisäksi mallin avulla voidaan paikallistaa osa-alueet, jotka vaativat kehittämistä.

Avoin ja hyvintoimiva yhteistyö; Teillä on myös proaktiivinen ja ratkaisukeskeinen lähestyminen asioihin.

Markku Kuismin, Meconet Oy

REANE on tuloksen tekemiseen tähtäävä kasvumalli

Tyypilliset haasteet B2B-markkinoinnissa liittyvätkin sirpaleiseen ”adhoc” -tekemiseen ja siihen, että puuttuu näkemys kokonaisuudesta: Mitä tulee tehdä ensin, jotta lopputuloksena saamme verkkosivuilta lisää liidejä? Vuosien kokemus on osoittanut, että REANE-mallin mukaan toimimalla markkinoinnista tulee tuloksellisempaa ja resurssit suuntautuvat väistämättä oikeaan paikkaan.  

REANE-malli jakaantuu 5 osaan, jotka ovat digimarkkinoinnin tärkeimmät elementit: Reach, Activate, Engage, Nurture ja Enhance.

R

Löydä asiakkaasi digitaalisista kanavista

  • Google Ads-mainonta 
  • LinkedIn-mainonta 
  • Facebook-mainonta 
  • Instagram-mainonta 
  • Twitter-mainonta 
  • Hakukoneoptimointi 
REANE - R
E

Vakuuta myös verkossa

Verkkosivut tarjoavat mahdollisuuden luottamuksen rakentamiseen, kun ne ovat rakennettu asiakaslähtöisesti. 

  • Verkkosivujen suunnittelut & toteutus 
  • Kävijäpolkujen rakentaminen 
  • Laskeutumissivujen rakentaminen
  • Sisällöntuottaminen (tuote/palvelusisällöt, referenssitarinat, asiantuntija-artikkelit, blogit)
REANE - E
A

Auta asiakasta

Keskity asiakkaaseen ja hänen auttamiseensa yritysesittelyiden sijaan. 

  • Lisäarvosisältöjen suunnittelu ja toteutus (oppaat, whitepaperit jne.)
  • Webinaarien toteutus 
  • Videotuotanto
REANE - A
N

Hoivaa liidejä & asiakkaita

Ensikohtaamisen jälkeen on hyvä pysyä mielessä! 

  • Uutiskirjeet 
  • Markkinoinnin automaatio
  • Uudelleenmarkkinointi 
REANE - N
E

Tehosta myyntiä & prosesseja

Käytä aikasi olennaiseen eli automatisoi rutiinityöt. 

  • Automatisointi
  • Verkkokauppa
  • Intranet ja extranet
  • Raportointi
REANE-malli

Miten REANE-mallia hyödynnetään? 

  1. Mikä on nykytilanteenne peilaten REANE-malliin?

    Eivätkö asiakkaat löydä teitä digikanavista? Vai ovatko verkkosivut vanhentuneet eivätkä vakuuta asiakasta? Vai puuttuuko verkkosivulta kävijäpolut ja tavoite? Tai mahdollisesti kävijöitä on runsaasti, mutta liidejä ei saada? Nykytilanne-analyysi paljastaa missä ovat markkinointinne akuuteimmat kehityskohdat.

  2. Toimenpidesuunnitelma.

    Teemme suunnitelman, jossa markkinoinnintoimenpiteet priorisoidaan ja aikataulutetaan. Rakennamme REANE-mallin mukaista kokonaisuutta suunnitelmallisesti, osa kerrallaan. Asiakaskohtaisesti tämä voidaan tehdä vauhdikkaasti tai maltillisemmalla tahdilla.

  3. Mittarit ja data kuntoon.

    Jotta voimme seurata toimenpiteiden vaikuttavuutta ja edelleen parantaa markkinointia, tarvitsemme dataa. Dataohjattu markkinointi ei perustu ”mustatuntuu” -ideologiaan, vaan numeroiden avulla ohjaamme tekemistä oikeaan suuntaan.

  4. Perusta kuntoon.

    Ennen varsinaisia toimenpiteitä, käymme aina ensin läpi markkinoinnin perusasiat: Kenelle? (Unelma-asiakasprofiilit) Mitä? (Ydinviesti) Miksi? (Kilpailuedut, asiakashyödyt). Ilman näiden terävöittämistä, on mahdotonta tehdä asiakasta kiinnostavaa markkinointia.

  5. Ketterä toteutus.

    Teemme toimenpiteitä sprinteissä eli kuukauden aikajänteellä. Näin saamme ketterästi toteutettua aina yhden kokonaisuuden kerrallaan ja saamme siitä myös nopeasti dataa.

  6. Kokonaisuus mielessä.

    Jokainen asiakkaamme saa meiltä Kasvupäällikön, joka auttaa pitämään REANE-mallin mukaisen tekemisen keskiössä, sen sijaan että markkinoinnissa keskitytään liikaa ”lillukanvarsiin”.

Voinko auttaa?

Mallimme etu piilee siinä, että yksittäisten toimenpiteiden sijaan huomio on jatkuvasti kokonaisuudessa ja näin ollen myös tuloksissa. Haluatko ottaa ryhtiliikkeen omaan markkinointiisi ja keskittyä tulosten tekemiseen? Varaa aika kalenterista ja jutellaan!

Lue lisää:

Markkinoinnin ulkoistaminen

Markkinoinnin ulkoistaminen

B2B-yritysten tyypillisin haaste markkinoinnissa on kokonaiskuvan uupuminen. Tehdään yksittäisiä toimenpiteitä. Lähetään uutiskirjeitä tai tehdään somepostauksia ilman näkemystä siitä, miten toimenpiteet vievät eteenpäin kohti tavoitteita. Suurin osa yrityksistä toivoo, että digimarkkinointi toisi ajan myötä lisää uusia asiakkaita, mutta harva kuitenkaan tietää mitä tulee tehdä, jotta liidejä lopulta saadaan. Lue lisää

Asiakaskokemuksia

Tutustu Verkkiksen asiakkaiden tarinoihin. Löydät referenssejä toteuttamistamme projekteista sekä palveluista. Tyytyväiset asiakkaat kertovat kuinka ovat saavuttaneet tavoitteitaan Verkkiksen asiantuntijoiden tukemina. Lue lisää