Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
YouTube
Google+

Timanttista digiä,
joka tuo tuloksia.

#verkkis

Laskeutumissivu

Laskeutumissivun haasteet

Digimarkkinointisi toimii vain, jos kotipesäsi eli verkkopalvelusi ja tarkemmin vielä sivustosi yksittäinen sivu, johon mainoksesi johtaa, vakuuttaa digimarkkinoinnilla houkutellun kävijän sekä ohjaa hänet eteenpäin sivustollasi.

Turhan usein paukut laitetaan esimerkiksi Google AdWords –mainontaan kiinnittämättä huomiota verkkosivuston kehnoon kuntoon. Näin markkinointiin käyttämäsi resurssit menevät varmuudella hukkaan. Ajattele vaikka omalle kohdallesi tilanne, jossa mainosta klikattuasi eteesi aukeaa ”Not Found” –sivu tai sivu, jonka osat sisältävät runsaasti virheitä tai ne eivät toimi lainkaan.

Laskeutumissivu on olennainen osa digimarkkinoinnin onnistumista.

Mitä laskeutumissivu tarkoittaa?

Laskeutumissivu, landing page, ländäri… Kaikki tarkoittavat yhtä verkkosivuston sivua, jonne asiakkaat päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun asiakkaasi klikkaa google-mainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? Ei verkkosivujesi etusivulle tai lounaslistaan, vaan suoraan ravintolasi pitopalvelua esittelevään osioon. Laskeutumissivu tarkoittaa siis paikkaa, johon mainoksella ohjataan ja jossa asiakasta ohjataan eteenpäin konversioon eli esimerkiksi kauppaan, yhteydenottoon tai tarjouspyynnön jättämiseen.

Laskeutumissivuajattelussa keskeistä on jatkaa verkkopalvelussa kävijän ongelmanratkaisuprosessia. Tyypillisesti hänellä on ongelma, johon hän hakee ratkaisua esimerkiksi Googlen avulla ja päätyy laskeutumissivullesi. Sivulla prosessi jatkuu, mikäli kerrot, kuinka ratkaiset kävijän ongelman, miksi hänen kannattaa ostaa sinulta kilpailijoiden sijaan ja kuinka palvelun tai tuotteen toimittaminen tapahtuu käytännössä. Huomioitava on myös, ettei kävijä käy välttämättä lainkaan sivustosi etusivulla. Näin ollen yksittäiseltä laskeutumissivulta tulisi tarjoamasi tuotteen lisäksi käydä ilmi riittävissä määrin yrityksestäsi kertovaa sisältöä sekä materiaalia, joka vakuuttaa kävijän. Tärkeää on myös ohjata kävijää verkkopalvelussasi eteenpäin yhteydenottoon, ostoon tai vaikka oppaan lataukseen.

Älä siis jätä digimarkkinointiasi puolitiehen, muista ainakin seuraavat säännöt laskeutumissivuja suunniteltaessa:

  1. Kerro kuka olet: Lisää tunnistettavuus, yrityksesi logo, yhteystiedot.
  2. Otsikko kertoo asiakkaalle, että hän on oikeassa paikassa: Klikatessaan Google-mainosta esimerkiksi pitopalveluista, hän päätyy sivulle, jonka otsikossa kerrotaan, että osoite on oikea, esim. ”Oulun paras pitopalvelu”.
  3. Sisällössä asiakas vakuutetaan siitä, että juuri sinulta kannattaa ostaa: ”Tämä on Oulun paras pitopalvelu, koska meiltä saat koko paketin yhdellä hinnalla: haluamasi menu, astiat, tarjoilijat ja toimitus. Sinun ei tarvitse huolehtia mistään.”
  4. Kuvat kiinnostavat, lisää siis selkeitä kuvia palvelustasi/tuotteestasi.
  5. Call-to-action: Kehota asiakasta toimimaan – ”Ota yhteyttä!”
  6. Testimonials: Pistä asiakkaat puhumaan puolestasi – ”Parasta palvelua!” tai ”Maukkainta ruokaa!”
  7. Video: Kuvaa palveluasi käytännössä tai anna asiantuntijasi kertoa palvelun hyödyt.
  8. Call-to-action: Kehota asiakasta toimimaan – ”Pyydä tarjous jo nyt!”
  9. Some: Kannusta asiakasta jakamaan tietoa palvelustasi/tuotteesta omassa sosiaalisessa verkostossaan.

Me autamme

Autamme asiakkaitamme suunnittelemaan ja toteuttamaan tehokkaita laskeutumissivuja ja kampanjasivuja, joihin voit huoletta ohjata digimarkkinointisi houkuttelemat kävijät. Olennaisena osana laskeutumissivun toteuttamista on myös sisällöntuotanto sekä niiden sitominen analytiikan piiriin.

Emme keskity tarjoamaan digimarkkinoinnin palasia, vaan pyrimme kokonaisvaltaisuuteen. Marketing IT -palvelullamme pistämme kuntoon niin digimarkkinointisi, laskeutumissivusi kuin myös sisällöntuotantosi. Tutustu!

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, some-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.