laskeutumissivu

MILLAINEN ON
ENSIVAIKUTELMA YRITYKSESTÄSI?
Laskeutumissivu voi vakuuttaa, vaikuttaa tai vieraannuttaa.

ALOITA TÄSTÄ!

Miksi laskeutumissivuista puhutaan?

Mitä tapahtuu ennen kuin kohtaat tulevan asiakkaasi ensimmäistä kertaa? Pidät huolen siitä, että pukeutumisesi on siistiä, kasvoilla on hymy ja olet valmistautunut keskusteluun etukäteen. Samat asiat tulisi tarkistaa myös laskeutumissivujen osalta, ne nimittäin voivat olla tulevan asiakkaasi ensimmäinen kosketus yritykseesi.

Laskeutumissivu, landing page, ländäri… Kaikki tarkoittavat yksittäistä verkkosivujen sivua, jonne kävijät päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun kävijä klikkaa Google -mainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? Ei verkkosivujesi etusivulle tai lounaslistaan, vaan suoraan ravintolasi pitopalvelua esittelevään osioon. Laskeutumissivu tarkoittaa siis paikkaa, johon mainoksella ohjataan ja jossa kävijää ohjataan eteenpäin määrätietoisesti

Hyödyt

  1. Unohdetaan yleinen korporaatiojargoni. Laskeutumissivulla voit pureutua juuri asiakasta hiertävän ongelman
  2. Laskeutumissivuja voidaan rakentaa nopeasti ja ketterästi.

Turhan usein paukut laitetaan esimerkiksi Google Ads –mainontaan kiinnittämättä huomiota verkkosivuston kehnoon kuntoon. Näin markkinointiin käyttämäsi resurssit menevät varmuudella hukkaan. Ajattele vaikka omalle kohdallesi tilanne, jossa mainosta klikattuasi eteesi aukeaa ”Not Found” –sivu tai sivu, jonka osat sisältävät runsaasti virheitä tai ne eivät toimi lainkaan.

Laskeutumissivu on olennainen osa digimarkkinoinnin onnistumista.

Mitä laskeutumissivu tarkoittaa?

Laskeutumissivuajattelussa keskeistä on jatkaa verkkopalvelussa kävijän ongelmanratkaisuprosessia. Tyypillisesti hänellä on ongelma, johon hän hakee ratkaisua esimerkiksi Googlen avulla ja päätyy laskeutumissivullesi. Sivulla prosessi jatkuu, mikäli kerrot, kuinka ratkaiset kävijän ongelman, miksi hänen kannattaa ostaa sinulta kilpailijoiden sijaan ja kuinka palvelun tai tuotteen toimittaminen tapahtuu käytännössä. Huomioitava on myös, ettei kävijä käy välttämättä lainkaan sivustosi etusivulla. Näin ollen yksittäiseltä laskeutumissivulta tulisi tarjoamasi tuotteen lisäksi käydä ilmi riittävissä määrin yrityksestäsi kertovaa sisältöä sekä materiaalia, joka vakuuttaa kävijän. Tärkeää on myös ohjata kävijää verkkopalvelussasi eteenpäin yhteydenottoon, ostoon tai vaikka oppaan lataukseen.

Älä siis jätä digimarkkinointiasi puolitiehen, muista ainakin seuraavat säännöt laskeutumissivuja suunniteltaessa:

  1. Kerro kuka olet: Lisää tunnistettavuus, yrityksesi logo, yhteystiedot.
  2. Otsikkokertoo asiakkaalle, että hän on oikeassa paikassa: Klikatessaan Google-mainosta esimerkiksi pitopalveluista, hän päätyy sivulle, jonka otsikossa kerrotaan, että osoite on oikea, esim. ”Oulun paras pitopalvelu”.
  3. Sisällössäasiakas vakuutetaan siitä, että juuri sinulta kannattaa ostaa: ”Tämä on Oulun paras pitopalvelu, koska meiltä saat koko paketin yhdellä hinnalla: haluamasi menu, astiat, tarjoilijat ja toimitus. Sinun ei tarvitse huolehtia mistään.”
  4. Kuvatkiinnostavat, lisää siis selkeitä kuvia palvelustasi/tuotteestasi.
  5. Call-to-action: Kehota asiakasta toimimaan – ”Ota yhteyttä!”
  6. Testimonials: Pistä asiakkaat puhumaan puolestasi – ”Parasta palvelua!” tai ”Maukkainta ruokaa!”
  7. Video: Kuvaa palveluasi käytännössä tai anna asiantuntijasi kertoa palvelun hyödyt.
  8. Call-to-action:Kehota asiakasta toimimaan – ”Pyydä tarjous jo nyt!”
  9. Some: Kannusta asiakasta jakamaan tietoa palvelustasi/tuotteesta omassa sosiaalisessa verkostossaan.

Me autamme

Autamme asiakkaitamme suunnittelemaan ja toteuttamaan tehokkaita laskeutumissivuja ja kampanjasivuja, joihin voit huoletta ohjata digimarkkinointisi houkuttelemat kävijät. Olennaisena osana laskeutumissivun toteuttamista on myös sisällöntuotanto sekä niiden sitominen analytiikan piiriin.

Emme keskity tarjoamaan digimarkkinoinnin palasia, vaan pyrimme kokonaisvaltaisuuteen. Marketing IT -palvelullamme pistämme kuntoon niin digimarkkinointisi, laskeutumissivusi kuin myös sisällöntuotantosi. Tutustu!

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, some-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.

Tutustu MIT-palveluumme!