Rakenna luottamusta ja auta asiakastasi  

Henkilökohtaisessa myyntityössä avainasemassa ovat asiakkaan ymmärtäminen, tarvekartoitus ja auttaminen. Samat elementit on tuotava myös markkinointiin mukaan, mikäli tavoitteena on uusien asiakkaiden hankkiminen. Konkreettisesti tämä tarkoittaa sitä, että yrityksen on aidosti ymmärrettävä asiakkaansa haasteita ja vastattava avoimesti asiakkaita askarruttaviin kysymyksiin.

Mihin asiakas tarvitsee apua? Mitkä ovat 5 yleisintä kysymystä, mitä asiakkaat aina myyntitilanteessa tiedustelevat?

Asiakasta auttavat sisältötyypit

1

Lisäarvosisällöt kuten oppaat.

2

Webinaarit tai livelähetykset.

3

Asiantuntijavideot tai videosarjat.

4

Valmiit projektipohjat tai muut templatet.

Auta ja ansaitse

Vastineeksi hyödyllisestä sisällöstä voidaan pyytää henkilötietoja, kuten yritystietoa ja sähköpostiosoitetta. Näin on ensimmäinen kontakti tulevaan asiakkaaseen ansaittu. 

Miten auttaisitte asiakkaitanne myös digikanavissa?

Miten skaalata myyjien välittämää viestiä myös digitaalisiin kanaviin. Asiakkaiden auttaminen tarkoittaa yritykselle luottamuksen etupainotteista rakentamista, ostoprosessin vauhdittamista ja enenevää määrää lämmitettyjä liidejä. Kiinnostaako keskustella aiheesta lisää? Varaa aika Verkkoaseman toimitusjohtajan Tiinan kalenterista . 

Tiina Räisänen

Lue lisää lisäarvosisällöistä

Lisäarvosisällöt

B2B-yritysten tekemä liiketoiminta on yleensä pitkäntähtäimen bisnestä. Investoinnit ovat kalliita ja ostoprosessit pitkiä. Olennaista on siis pystyä rakentamaan luottamusta tulevaan asiakkaaseen pitkällä tähtäimellä, jotta yhteistyösopimuksen on mahdollista syntyä. Perinteisen myyntityön lisäksi myös verkkosivut voidaan valjastaa luottamuksen rakentamiseen.  Lue lisää