Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
YouTube
Google+

Timanttista digiä,
joka tuo tuloksia.

#verkkis

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaation haasteet

Kanavien ja medioiden tarjonta kasvaa valtavaa vauhtia. Ostajat liikkuvat ketterästi eri kanavien välillä ja hankkivat tietoa muualtakin kuin pelkästään myyjältä.

Myyjänä halutaan taas olla aktiivisesti mukana niissä kanavissa silloin, kun asiakkaan ostoprosessi käynnistyy. Mukanaolo ei alussa tarkoita suoraa myyntiä vaan ostoprosessia avustavaa sisältöä eli asiakkaan näkökulmasta ”ilmaista apua”.  Moderni markkinointi on nopeatempoista ja monikanavaista, mutta kuitenkin asiakaskohtaista. Ilman sopivaa järjestelmää tämä vaatii myyjältä valtavan määrän aikaa erilaisten markkinointitoimenpiteiden tekemiseen.

Mitä markkinoinnin automaatio tarkoittaa?

Markkinoinnin automaation tarkoitus on tehostaa ja automatisoida markkinoinnin prosesseja, kerätä liidejä sekä ylläpitää saatujen kontaktien mielenkiintoa. (Lähde Wikipedia) Markkinoinnin käyttöönotto on kolmen eri osapuolen intressien mukaista, joten nimi on hieman harhaanjohtava:

  1. Markkinoija: Ajansäästö ja toiminnan tehostaminen. Asiakasdatan kerääminen kohdennetusti.
  2. Myyjä. Kylmäsoittojen lopettaminen. Markkinoinnin automaatioon kertyy liidejä, joissa tuleva asiakas on jo antanut signaalin mielenkiinnostaan.
  3. Asiakas. Häntä ei häiritä enää turhaan.

Tarjoamme edullisen vaihtoehdon markkinoinnin automaatiota haluaville

Markkinoinnin automaatiojärjestelmiä on markkinoilla useampia. Suosituin on automaatiojätti Hubspot, jolla pystytään tekemään automatisointi loppuun saakka. Hubspot on kuitenkin järeä investointi, joten automatisoinnin aloittaminen saattaa jäädä sen vuoksi toteuttamatta.

Active Campaign -työkalun ja WordPress-julkaisujärjestelmän yhdistelmällä saamme rakennettua erittäin toimivan version markkinoinnin automaatiosta ilman suuria lisenssimaksuja. Yhdistelmällä onnistuu mm. verkkosivujen ja laskeutumissivujen rakentaminen, automaatioon integroitujen lomakkeiden teko sekä tietenkin liidiä hoivaava sähköpostimarkkinointi. Active Campaignin saa integroitua myös helposti yleisimpiin CRM-järjestelmiin, joten liidien käsittelyn funneli pysyy katkeamattomana.

Active Campaignin ja WordPressin voi helposti kytkeä myös DiamondCRM:ään, joka on edullinen ratkaisu yrityksille, joilla ei ole vielä toimivaa järjestelmään liidien ja asiakkuuksien hallintaan. Moderni markkinointi ja myynti edellyttää sitä, että järjestelmät ovat yhteisiä ja suurta tietomäärää voidaan kätevästi hallita ilman turhaa käsityötä. DiamondCRM on joustava ja halpa ratkaisu tähän tarpeeseen.

Markkinoinnin automaatiojärjestelmän avulla markkinointi on tehokkaampaa, kohdennetumpaa ja keskitetympää.

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, some-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.