Tehty sisältö tehokäyttöön!

Mikrosisällöllä saat helposti someen ruokaa  

Hyvin usein yritysten somekanavat ovat olemassa vain, koska ”some on tätäpäivää”. Postauksen päivämäärä ja aihe kuitenkin juoruavat potentiaaliselle asiakkaalle tai työntekijälle yrityksen aktiivisuuden tasosta elää ajassa. Juhannuksena ei toimi viimeisimmän postauksen joulukuusen kuva rauhaisin toivotuksin.  

Mutta. Yhtä usein yrityksillä on verkkosivustolla materiaalia, josta saadaan ammennettua someen sisältöä. Videot, blogikirjoitukset, referenssitarinat, uratarinat, asiantuntija-artikkelit, tutkimus toimialasta tai trendeistä toimivat hyvänä lähdeaineistona. Mikrosisältömallissa niitä kutsutaan pilarisisällöksi, joista nostetaan lainauksia tekstinä, kuvia, videoklippejä, infograafeja tai edellisten yhdistelmiä. Mikrosisältöjä voi varioida kanavan ja kohderyhmän mukaan, ja jakaa useita kertoja sosiaalisessa mediassa. Yksikin pilarisisältö elättää somea pitkään. Suunnitelmallinen pilarituotanto ja mietityt mikrosisällöt puhuttelevat asiakasta, ja vahvistavat käsitystä ajassa elävästä yrityksestä.   

Videolla asiaa mikrosisältömallista

Hyödyntämällä pilarisisällön:  

  • Tuotat enemmän sisältöä someen  
  • Tuotat monipuolisempia sisältöjä  
  • Tavoitat asiakkaasi eri kanavissa  
  • Saat enemmän näkyvyyttä arvokkaalle pilarisisällöllesi  
  • Saat kustannustehokkaan tavan hyödyntää olemassa olevia sisältöjä  

Se kahdeksas viesti  

Ihmisen on nähtävä seitsemän (7) kertaa viestisi ennen kuin voi odottaa toivottua reagointia. Mikrosisältö on tehokas tapa toteuttaa markkinoinnin viestitaajuutta. Varioidut viestit eivät kyllästä vastaanottajaa niin kuin staattinen toisto. Mikrosisällön jakelija saa myös arvokasta tietoa minkä sävyinen viesti ja missä kanavassa puree parhaiten unelma-asiakkaaseen.  

Esimerkki mikrosisällön hyödyntämisestä

Laitetaan some laulamaan kustannustehokkaasti

Varaa Outin kalenterista aika ja jutellaan lisää mikrosisällöistä.

Outi Arontie

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä