Haluatko syventää osaamistasi ja löytää uusia näkökulmia markkinointiin? Tietopankistamme löydät kattavan kokoelman artikkeleita, oppaita, podcastjaksoja, videoita ja webinaareja, jotka auttavat sinua ymmärtämään ja hyödyntämään markkinointia entistä tehokkaammin.
Tiedätkö, paljonko sivustollasi on kävijöitä? Kuinka moni heistä palaa takaisin ja kuinka moni poistuu saman tien? Mistä sivuston kävijät oikein saapuvat? Mitä he sivustolla tekevät?…
Edellisessä blogissani kerroin, miten saat tehot irti markkinoinnin automaatiojärjestelmästä. Tässä blogissani annan käytännön esimerkin B2B-yrityksen markkinoinnin automaatiojärjestelmän toiminnasta. Blogin on määrä antaa kuvaa siitä, mitä…
Oppia ikä kaikki Olin vasta palaverissa, jossa asiakas jakoi surullisen yleisen tarinan markkinointikokemuksistaan: ”Teimme markkinointia, jolla ohjattiin kävijöitä verkkosivustollemme. Kävijöitä tulikin, seurasimme onnesta soikeana analytiikkatyökaluista,…
Verkkosivujen uudistus kuulostaa yksinkertaiselta operaatiolta, tarjotaanhan moisia jo muutaman sadan euron hintaan! Parinkymmenen vuoden aikana ollaan täällä Verkkoasemalla nähty satoja uudistusprojekteja ja törmätty yleisimpiin kompastuskiviin.…
Viides Salesvation käynnistyi sisututkija Emilia Lahden puheenvuorolla ”Sisun syliin: Tarinoita pienten ihmisten suuresta kyvystä tehdä ihmeellisiä asioita.” Puheenvuoro sai minut ymmärtämään, että olen itsekin jälleen…
Laskeutumissivu, landing page, ländäri.. Kaikki tarkoittavat yksinkertaisesti yhtä verkkosivujen sivua, jonne asiakkaat päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun asiakkaasi klikkaa Google-mainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua,…
Digitaalisella keskustelulla tarjoitetaan verkossa tapahtuvaa vuoropuhelua asiakkaan kanssa. Parhaimmillaan tämä vuoropuhelu säästää resursseja ja johtaa kauppaan. Tästä syystä on hyvä pohtia, kuinka digitaalinen vuoropuhelu käytännössä…
Miksi Google on niin tärkeä? Suomessa ja länsimaissa Google on suosituin hakukone, sillä noin 95 % hauista tehdään Googlessa. Jo pelkästään Suomessa tehdään yli 30…
Sisältömarkkinointi, sisällöntuotanto – nämä ovat aiheita, jotka nykypäivän markkinoinnissa pyörivät jokaisessa oppaassa ja artikkelissa. Edellisessä markkinoinnin automaatiota koskevassa postauksessa väitin moisen toimenpiteen olevan jopa polttoainetta…
Smarketing? Sales + Marketing. Jo inbound -markkinointimallissa puhutaan paljon myynnin ja markkinoinnin prosessien yhdistämisestä ja sille on keksitty oma termikin ”smarketing”. Myynnin yhdistäminen markkinoinninprosessiin on…
Myyntiliidien kerääminen verkkosivuston avulla Yksi digitaalisen markkinoinnin keskeisistä tehtävistä on asiakasdatan kerääminen, analysointi ja tulkinta analytiikkatyökalujen avulla. Parhaimmillaan verkkosivustosta kyetään luomaan liidigeneraattori, joka edesauttaa myyntiä…
Bloggaamisella on useita hyviä puolia erityisesti silloin, kun se jaksetaan toteuttaa huolella. Verkkosivuille säännöllisesti päivittyvä ja verkkosivun teemaan liittyvä sisältö houkuttelee niin hakukoneita kuin kävijöitäkin.…
Olen kerännyt alle listan muutamista kiinnostavista ja ajankohtaisista ideoista, joilla saat vauhditettua digimarkkinointiasi nopeasti ja täsmällisesti: 1. Verkkosivujen kehittäminen: Call–to-Action Hyvin usein digimarkkinoinnissa keskitytään kohdeyleisön…
”Jes, uudistetaan verkkosivut! Näyttää vanhanaikaiselta ja väritkin on tylsät!” Uusien verkkosivujen julkaisun jälkeen katsellaankin hyvin tyypillistä ongelmaa: Kivalta näyttää, mutta sijoitukset Googlessa ovat tipahtaneet, analytiikan…
#DO2018-tapahtumassa Verkkoaseman puheenvuoro oli jatkumoa samannimiselle blogilleni. Puheenvuoron tarkoituksena oli näyttää, kuinka digimarkkinoinnin haltuun ottaminen voi käytännössä tapahtua REANE-mallin mukaisesti. Case-esimerkkinä oli asiakkaamme Meconet Oy…