Tietopankki

– INSPIRAATIOTA JA TYÖKALUJA MARKKInointiin

Haluatko syventää osaamistasi ja löytää uusia näkökulmia markkinointiin? Tietopankistamme löydät kattavan kokoelman artikkeleita, oppaita, podcastjaksoja, videoita ja webinaareja, jotka auttavat sinua ymmärtämään ja hyödyntämään markkinointia entistä tehokkaammin. 

Mistä haluat oppia?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Sosiaalinen media sisällön jakelukanavana

Oletko kuullut seitsemän kerran säännöstä? Tulevan asiakkaan tulee kuulla (markkinoinnillinen) viestisi vähintään 7 kertaa ennen kuin hän on valmis ostotoimintaan. Seitsemän vaikuttavaa viestiä ennen ostotapahtumaa…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

30 askelta hakukoneoptimointiin

1. Tee avainsana-analyysi – Valikoi perustellusti optimoitavat avainsanat perustuen sanojen hakumääriin sekä kilpailutilanteeseen. Analyysin apuna voit käyttää esimerkiksi Googlen avainsanojen suunnittelijaa, Google Trendsiä sekä Googlen…

Lue lisää

Blogi

Myynnin kasvattaminen

Puhu vähemmän, myy enemmän!

Osallistuimme Verkkiksen porukan kanssa Salesvation 4 -tapahtumaan, jossa yksi päivän esiintyjistä oli huikean energinen ja räväkkä Tuija Rummukainen. Tuija on työssään haastatellut yli sataa myyjää…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Pimeät ongelmat verkkosivuilla ja digimarkkinoinnissa

Etsitkö ratkaisuja aina vain katulampun alta? Myöhään eräänä iltana poliisi näkee miehen kiertelemässä katulamppua. ”Mitä oikein puuhailette?” Poliisi kysyy. ”Etsin autonavaimia”, mies vastaa selvästi humaltuneena.…

Lue lisää

Riikka ja Laura.Blogi

Myynnin kasvattaminen

Markkinoinnin automaation kolmikanta

Markkinoinnin automaatio on järjestelmä, jonka käyttövoima syntyy kolmen eri osapuolen tarpeista. Vaikka järjestelmän nimi viittaa ainoastaan markkinoinnin suuntaan, kaikkia kolmea tarvitaan, jotta itse automaatio saadaan rullaamaan.…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Hakukoneoptimoinnin hinta?

Paljonko maksaa auto? Paljonko maksaa asunto? Autokysymykseen vastaus olisi kai, että tonnillakin saisi käytetyn nelirenkaisen ja satatonnia saa lyödä pöytään mikäli Teslasta haaveilee. Sama hintahaitari…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Mistä näitä hittejä oikein tulee?

Minulla on tapana tarkkailla sovelluksiimme suuntautuvaa nettiliikennettä, jotta pysyisin ajan tasalla muun muassa netissä käytetyistä kräkkäystekniikoista. Aktivoin tarkemman seurannan päälle tietyksi ajaksi aina muutamaan sovellukseen,…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Neljä uunituoretta SEO-vinkkiä

SEO terminä lienee kaikille tuttu (Search Engine Optimization) eli suomalaisittain hakukoneoptimointi. Vaikka termi on tuttu, niin sen sisältö vaihtelee hyvinkin paljon riippuen puhujasta. Tiivistettynä voitaisiin…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yleinen

Referenssikertomus Oy Viacon Ab

Viacon Oy:lle käynnistettiin hakukoneoptimointiprojekti marraskuussa 2015. Viacon oli juuri uudistanut verkkosivustonsa, mutta uuden sivuston hakukonelöydettävyys oli heikentynyt merkittävästi. Verkkoaseman analyysi osoitti syyksi uuden one-pager –sivustotyylin,…

Lue lisää

Riikka ja Laura.Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Verkkosivujen uudistaminen – Miksi? Milloin? Miten?

Verkkosivujen tai verkkokaupan uudistamista lykätään usein turhan pitkälle. Verkkosivut ovat jo auttamattomasti jääneet jälkeen niin ulkoasun, käytettävyyden kuin sisältönsäkin puolesta ennen kuin toimenpiteisiin ryhdytään. Huonoin…

Lue lisää

Blogi

Myynnin kasvattaminen

Digitaalinen myynti – Myyjän matka ostajan luo

Nykyajan ostajat ovat hyvin digi-orientoituneita, kuten Tiina kirjoitti aiemmassa bloggauksessaan. He tekevät 60-80% ostopäätöksistään ennen, kuin ovat yhteydessä myyjään. Mitä jos voisit olla kilpailijoitasi edellä…

Lue lisää