Haluatko syventää osaamistasi ja löytää uusia näkökulmia markkinointiin? Tietopankistamme löydät kattavan kokoelman artikkeleita, oppaita, podcastjaksoja, videoita ja webinaareja, jotka auttavat sinua ymmärtämään ja hyödyntämään markkinointia entistä tehokkaammin.
Oletko kuullut seitsemän kerran säännöstä? Tulevan asiakkaan tulee kuulla (markkinoinnillinen) viestisi vähintään 7 kertaa ennen kuin hän on valmis ostotoimintaan. Seitsemän vaikuttavaa viestiä ennen ostotapahtumaa…
1. Tee avainsana-analyysi – Valikoi perustellusti optimoitavat avainsanat perustuen sanojen hakumääriin sekä kilpailutilanteeseen. Analyysin apuna voit käyttää esimerkiksi Googlen avainsanojen suunnittelijaa, Google Trendsiä sekä Googlen…
Osallistuimme Verkkiksen porukan kanssa Salesvation 4 -tapahtumaan, jossa yksi päivän esiintyjistä oli huikean energinen ja räväkkä Tuija Rummukainen. Tuija on työssään haastatellut yli sataa myyjää…
Etsitkö ratkaisuja aina vain katulampun alta? Myöhään eräänä iltana poliisi näkee miehen kiertelemässä katulamppua. ”Mitä oikein puuhailette?” Poliisi kysyy. ”Etsin autonavaimia”, mies vastaa selvästi humaltuneena.…
Markkinoinnin automaatio on järjestelmä, jonka käyttövoima syntyy kolmen eri osapuolen tarpeista. Vaikka järjestelmän nimi viittaa ainoastaan markkinoinnin suuntaan, kaikkia kolmea tarvitaan, jotta itse automaatio saadaan rullaamaan.…
Paljonko maksaa auto? Paljonko maksaa asunto? Autokysymykseen vastaus olisi kai, että tonnillakin saisi käytetyn nelirenkaisen ja satatonnia saa lyödä pöytään mikäli Teslasta haaveilee. Sama hintahaitari…
Puhuminen on taitolaji. Erityisesti silloin, kun pyritään vaikuttamaan kuulijakuntaan. Samaisia taitoja tarvitaan silloin, kun yritetään saada jälkikasvua maaniteltua iltatoimille, samoin kuin valtionjohdon neuvottelupöydissä. Oman katsantokannan…
Viime perjantai oli normaalista poikkeava, sillä lähdimme Verkkoaseman myyntipoppoolla Salesvation-tapahtumaan, joka järjestettiin jo kolmatta kertaa. Luvassa oli neljä hyvinkin erilaista puhujaa kertomassa, kuinka saada enemmän…
Minulla on tapana tarkkailla sovelluksiimme suuntautuvaa nettiliikennettä, jotta pysyisin ajan tasalla muun muassa netissä käytetyistä kräkkäystekniikoista. Aktivoin tarkemman seurannan päälle tietyksi ajaksi aina muutamaan sovellukseen,…
SEO terminä lienee kaikille tuttu (Search Engine Optimization) eli suomalaisittain hakukoneoptimointi. Vaikka termi on tuttu, niin sen sisältö vaihtelee hyvinkin paljon riippuen puhujasta. Tiivistettynä voitaisiin…
Viacon Oy:lle käynnistettiin hakukoneoptimointiprojekti marraskuussa 2015. Viacon oli juuri uudistanut verkkosivustonsa, mutta uuden sivuston hakukonelöydettävyys oli heikentynyt merkittävästi. Verkkoaseman analyysi osoitti syyksi uuden one-pager –sivustotyylin,…
Verkkosivujen tai verkkokaupan uudistamista lykätään usein turhan pitkälle. Verkkosivut ovat jo auttamattomasti jääneet jälkeen niin ulkoasun, käytettävyyden kuin sisältönsäkin puolesta ennen kuin toimenpiteisiin ryhdytään. Huonoin…
Nykyajan ostajat ovat hyvin digi-orientoituneita, kuten Tiina kirjoitti aiemmassa bloggauksessaan. He tekevät 60-80% ostopäätöksistään ennen, kuin ovat yhteydessä myyjään. Mitä jos voisit olla kilpailijoitasi edellä…
Useat eri tutkimukset ovat todenneet, että asiakkaan ostoprosessista on kuljettu jo 60-70 % matkasta, ennen kuin myyjä ja ostaja ensimmäisen kerran kohtaavat. Vaikka myyjälle ostaja…