Haluatko syventää osaamistasi ja löytää uusia näkökulmia markkinointiin? Tietopankistamme löydät kattavan kokoelman artikkeleita, oppaita, podcastjaksoja, videoita ja webinaareja, jotka auttavat sinua ymmärtämään ja hyödyntämään markkinointia entistä tehokkaammin.
Miksi Google on niin tärkeä? Suomessa ja länsimaissa Google on suosituin hakukone, sillä noin 95 % hauista tehdään Googlessa. Jo pelkästään Suomessa tehdään yli 30…
Sisältömarkkinointi, sisällöntuotanto – nämä ovat aiheita, jotka nykypäivän markkinoinnissa pyörivät jokaisessa oppaassa ja artikkelissa. Edellisessä markkinoinnin automaatiota koskevassa postauksessa väitin moisen toimenpiteen olevan jopa polttoainetta…
Smarketing? Sales + Marketing. Jo inbound -markkinointimallissa puhutaan paljon myynnin ja markkinoinnin prosessien yhdistämisestä ja sille on keksitty oma termikin ”smarketing”. Myynnin yhdistäminen markkinoinninprosessiin on…
Myyntiliidien kerääminen verkkosivuston avulla Yksi digitaalisen markkinoinnin keskeisistä tehtävistä on asiakasdatan kerääminen, analysointi ja tulkinta analytiikkatyökalujen avulla. Parhaimmillaan verkkosivustosta kyetään luomaan liidigeneraattori, joka edesauttaa myyntiä…
Bloggaamisella on useita hyviä puolia erityisesti silloin, kun se jaksetaan toteuttaa huolella. Verkkosivuille säännöllisesti päivittyvä ja verkkosivun teemaan liittyvä sisältö houkuttelee niin hakukoneita kuin kävijöitäkin.…
Olen kerännyt alle listan muutamista kiinnostavista ja ajankohtaisista ideoista, joilla saat vauhditettua digimarkkinointiasi nopeasti ja täsmällisesti: 1. Verkkosivujen kehittäminen: Call–to-Action Hyvin usein digimarkkinoinnissa keskitytään kohdeyleisön…
”Jes, uudistetaan verkkosivut! Näyttää vanhanaikaiselta ja väritkin on tylsät!” Uusien verkkosivujen julkaisun jälkeen katsellaankin hyvin tyypillistä ongelmaa: Kivalta näyttää, mutta sijoitukset Googlessa ovat tipahtaneet, analytiikan…
#DO2018-tapahtumassa Verkkoaseman puheenvuoro oli jatkumoa samannimiselle blogilleni. Puheenvuoron tarkoituksena oli näyttää, kuinka digimarkkinoinnin haltuun ottaminen voi käytännössä tapahtua REANE-mallin mukaisesti. Case-esimerkkinä oli asiakkaamme Meconet Oy…
Oletko kuullut seitsemän kerran säännöstä? Tulevan asiakkaan tulee kuulla (markkinoinnillinen) viestisi vähintään 7 kertaa ennen kuin hän on valmis ostotoimintaan. Seitsemän vaikuttavaa viestiä ennen ostotapahtumaa…
1. Tee avainsana-analyysi – Valikoi perustellusti optimoitavat avainsanat perustuen sanojen hakumääriin sekä kilpailutilanteeseen. Analyysin apuna voit käyttää esimerkiksi Googlen avainsanojen suunnittelijaa, Google Trendsiä sekä Googlen…
Osallistuimme Verkkiksen porukan kanssa Salesvation 4 -tapahtumaan, jossa yksi päivän esiintyjistä oli huikean energinen ja räväkkä Tuija Rummukainen. Tuija on työssään haastatellut yli sataa myyjää…
Etsitkö ratkaisuja aina vain katulampun alta? Myöhään eräänä iltana poliisi näkee miehen kiertelemässä katulamppua. ”Mitä oikein puuhailette?” Poliisi kysyy. ”Etsin autonavaimia”, mies vastaa selvästi humaltuneena.…
Markkinoinnin automaatio on järjestelmä, jonka käyttövoima syntyy kolmen eri osapuolen tarpeista. Vaikka järjestelmän nimi viittaa ainoastaan markkinoinnin suuntaan, kaikkia kolmea tarvitaan, jotta itse automaatio saadaan rullaamaan.…
Paljonko maksaa auto? Paljonko maksaa asunto? Autokysymykseen vastaus olisi kai, että tonnillakin saisi käytetyn nelirenkaisen ja satatonnia saa lyödä pöytään mikäli Teslasta haaveilee. Sama hintahaitari…
Puhuminen on taitolaji. Erityisesti silloin, kun pyritään vaikuttamaan kuulijakuntaan. Samaisia taitoja tarvitaan silloin, kun yritetään saada jälkikasvua maaniteltua iltatoimille, samoin kuin valtionjohdon neuvottelupöydissä. Oman katsantokannan…