B2B-markkinoinnin Toimialakohtaiset haasteet ja markkinoinnin tarjoamat mahdollisuudet
B2B-markkinoinnin haasteet liittyvät usein tunnettuuden ja markkinaosuuden kasvattamiseen, sekä asiakashankintaan ja rekrytointiin.
Yksi ja sama markkinointistrategia ei kuitenkaan toimi kaikille – markkinoinnin toimenpiteet ja painotukset täytyy valita toimialan mukaan.
Kokosimme tiedot noin 40 eri toimialalta olevan markkinoinnin asiakkaamme datasta. Heidän verkkosivuille antamansa tavoitteet ovat kasvaneet keskimäärin 38% systemaattisten markkinoinnin toimenpiteiden aloittamisen jälkeen.
Tässä oppaassa käymme läpi liiketoiminnan luonteen mukaisia erityispiirteitä toimialoittain ja kerromme seikkaperäisesti, miten olemme tuloksiin kullakin toimialalla päässeet.
Oppaan luettuasi ymmärrät:
- mitä erityispiirteitä eri toimialoihin markkinoinnin näkökulmasta liittyy
- mitä ovat toimialan tarpeet ja haasteet
- miten b2b-markkinoinnilla pystytään näihin vastaamaan
- minkälaisia tuloksia b2b-markkinoinnilla on mahdollista saavuttaa
- kuinka paljon se maksaa.
Tulet huomaamaan, että oppaasta on sinulle suurta hyötyä markkinointitoimenpiteitä suunnitellessanne.