Asiantuntijapalvelumme

Markkinointiosaaminen kasvun vauhdittajana

B2B-markkinointi sisältää nykypäivänä laajan kattauksen erilaisia toimenpiteitä aina koodauksesta sisällöntuotantoon, tarkasti kohdennettuun somemainontaan ja hakukonelöydettävyyteen. Olemme jakaneet markkinointikeinot 6 kokonaisuuteen, sen mukaan mitä niillä tavoitellaan.

Avoin ja hyvin toimiva yhteistyö. Verkkoasemalla on myös proaktiivinen ja ratkaisukeskeinen lähestyminen asioihin.

Markku Kuismin, Meconet

Kokonaisuudet ovat:

  1. Perusta kuntoon.

    Pureudumme bisnekseesi, jotta voimme laatia yhteisen suunnitelman tehdä oikeat toimenpiteet tavoitteiden saavuttamiseksi. Määriteltävät toimenpideaskeleet johtavat tulokseen, joka asetetaan yhteistyön alkumetreillä kysymyksenä: Mitä haluat saada aikaiseksi?

  2. Löydä asiakkaasi.

    Nyt ollaan tekemisen ytimessä. Saamamme pohjatiedot jalostuvat unelma-asiakastasi puhuttelevaksi markkinoinniksi some-kanavissa ja Googlessa sekä optimoimalla verkkosivustosi hakukonetta käyttävää asiakastasi ajatellen. Toimenpiteiden tuloksia verrataan ristiin ja analysoidaan, jotta kohdennus ja liidin laatu ottaisi harppauksen kohti ostamista.

  3. Vakuuta verkossa.

    Verkkosivuston vakuuttavuus ulosmittaa kotisivuille ja markkinointiin tehdyt satsaukset – joko hyvin tai ei niin hyvin. Koko sivuston ja yksittäisen sivun rakenne pitäisi palvella tarkoitusta teknisesti ja sisällöllisesti. Hyvin tehty sivusto ohjaa vierailijaa ostopolun mukaisesti. Liiketoiminnan strategia on jälleen pohjana, toimintatapa aukikirjoitettuna ja erottuvasti viestittynä – ja sivuston konepellin allakin on kaikki kohdallaan.

  4. Auta asiakasta.

    Jokaisella mahdollisella asiakkaallasi on jokin tarve, johon yrityksesi vastaa joko ennalta ohjaavasti tai ostohehkun sammuttua jälkijättöisesti. Mitä potentiaalinen asiakkaasi useimmiten kysyy? Tarvitseeko hän lisäinfoa, jotta vakuuttuisi palveluistanne tai tuotteistanne? Tehtäväsi on yksinkertainen: tuota sellaista materiaalia, joka lämmittää asiakasta. Se voi olla esimerkiksi video, ladattava opas, asiantuntija-artikkeli, materiaalilaskuri… Lisäarvoa tuottava sisältö auttaa asiakasta ja yritystäsi myyntityössä.

  5. Hoivaa liidejä & asiakkaita.

    Analytiikka kertoo mitä sivustollasi tapahtuu, tai olet saanut sähköpostiosoitteita esimerkiksi oppaan tai muun lisäarvosisällön lataamisesta. Tieto ja saatu data ovat kullan arvoisia, mutta ne täytyy hyödyntää maksimaalisesti. Sivustolle jälkensä jättäneitä voidaan lähestyä uudelleen markkinoinnilla tai markkinoinnin automaatiolla. Hoivata ja herättää uudelleen asiasi pariin. Kuluneestikin sanotaan, että vasta seitsemäs viesti vakuuttaa. Suunnitelmallisesti tehtynä kuusi alustavaa viestiä eivät tunnu spämmäykseltä tai tungettelulta, vaan ohjaavalta ja positiivisen muistijäljen jättävältä huomioimiselta.

  6. Tehosta tekemistä.

    Verkkikseltä löydät ammattitaitoiset osaajat kaikkien tavoitteiden toteutukseen! Myös eri ohjelmistoratkaisuihin ja tietojärjestelmien integrointiin. Toimintojen digitalisoinnilla ja automatisoinnilla pystytään poistamaan monta tehokkuuden tukosta. Strategiapalaveriin voi saada myyntiraportit ja kehitysanalyysit myös näppärästi. Liian usein kuitenkin näppäryyden korvaa eri liiketoimintojen välillä kiertävät excel-tiedostot.

Mitä haluat saada aikaiseksi?

Varaa juttutuokio Tiinan kanssa ja kerro, miten asiantuntijamme voivat auttaa.

Tiina Räisänen

Tutustu palveluihimme

Perusta kuntoon

pohjatyöt ensin Pureudumme bisnekseesi, jotta voimme laatia yhteisen suunnitelman ja tehdä oikeat toimenpiteet tavoitteiden saavuttamiseksi. Määriteltävät toimenpideaskeleet johtavat tulokseen, joka asetetaan yhteistyön alkumetreillä kysymyksenä: Mitä Lue lisää

Löydä asiakkaasi

Löydä asiakkaasi digitaalisista kanavista Ole siellä missä on tarpeen olla. Asiakkaan silmien edessä. Lue lisää

Vakuuta verkossa

Verkkosivuston vakuuttavuus ulosmittaa kotisivuille ja markkinointiin tehdyt satsaukset – joko hyvin tai ei niin hyvin. Koko sivuston ja yksittäisen sivun rakenne pitäisi palvella tarkoitusta teknisesti ja sisällöllisesti. Hyvin tehty sivusto ohjaa vierailijaa ostopolun mukaisesti. Liiketoiminnan strategia on jälleen pohjana, toimintatapa aukikirjoitettuna ja erottuvasti viestittynä – ja sivuston konepellin allakin on kaikki kohdallaan. Lue lisää

Hoivaa liidejä ja asiakkaita

Pysy asiakkaasi mielessä! Analytiikka kertoo mitä sivustollasi tapahtuu, tai olet saanut sähköpostiosoitteita esimerkiksi oppaan tai muun lisäarvosisällön lataamisesta. Tieto ja saatu data ovat kullan arvoisia, Lue lisää

Auta asiakasta

Rakenna luottamusta ja auta asiakastasi   Henkilökohtaisessa myyntityössä avainasemassa ovat asiakkaan ymmärtäminen, tarvekartoitus ja auttaminen. Samat elementit on tuotava myös markkinointiin mukaan, mikäli tavoitteena on uusien Lue lisää

Myynnin tehostaminen

Toimintojen digitalisoinnilla ja automatisoinnilla pystytään poistamaan monta tehokkuuden tukosta. Strategiapalaveriin voi saada myyntiraportit ja kehitysanalyysit myös näppärästi. Liian usein kuitenkin näppäryyden korvaa eri liiketoimintojen välillä kiertävät excel-tiedostot. Lue lisää

Prosessien tehostaminen

Toimintojen digitalisoinnilla ja automatisoinnilla pystytään poistamaan monta tehokkuuden tukosta. Strategiapalaveriin voi saada myyntiraportit ja kehitysanalyysit myös näppärästi. Liian usein kuitenkin näppäryyden korvaa eri liiketoimintojen välillä kiertävät excel-tiedostot. Lue lisää