Referenssi Joensuun_tiedepuisto

Joensuun Tiedepuisto – yhteistyö laajentunut vuosien myötä

Joensuun Tiedepuisto on toiminut yhteistyössä Verkkoaseman kanssa vuodesta 2010 alkaen. Yhteistyö lähti käyntiin tilavarausjärjestelmistä, mutta laajeni nopeasti myös digimarkkinointiin sekä mm. asiakkaalle räätälöityyn biojätelaskuriin. Ohjelmistoratkaisut on toteutettu pääosin Verkkoaseman julkaisujärjestelmällä ja mainostoimistokumppanina on toiminut Fabrik.

Älykkäitä ratkaisuja integroimalla

Vuonna 2010 toteutettu tilavarausjärjestelmä integroitiin laskutusjärjestelmään ja näin toteutettu älykäs ratkaisu vähensi merkittävästi asiakkaan manuaalisen työn määrää. Tilavarausjärjestelmästä toteutettiin myös mobiiliversio vuonna 2015.

Vuonna 2012 Joensuun Tiedepuisto uusi verkkosivustonsa ja teknisestä toteutuksesta huolehti Verkkoasema. Sivusto toteutettiin Verkkoaseman VJ5-julkaisujärjestelmällä ja sen kylkeen rakennettiin myös intranet sekä ekstranet. Rinnakkaisista palveluista intranet integroitiin käyttäjähallinta-ad:n. Sivustojen ohella Verkkoasema toteutti Joensuun Tiedepuistolle infopisteet, jota laajennettiin 2014 käsittämään myös sähköiset opaskartat Tiedepuiston alueella.

Digitaalinen markkinointi käyntiin

Vuonna 2013 Joensuun Tiedepuisto laajensi yhteistyötä myös digitaaliseen markkinointiin. Sivustolle otettiin käyttöön Verkkoaseman uutiskirjetyökalu ja sivustolla toteutettiin hakukoneoptimointi liiketoiminnan tärkeimmillä avainsanoilla. Hakukoneoptimointia on sittemmin ylläpidetty seurantapalvelun avulla, jonka puitteissa verkkopalvelua on kehitetty entisestään.

”Digitaalisten kanavien ansiosta aktiivinen aukioloaikamme kasvoi perinteisestä 8-16:sta 24/7:n ja se jos mikä on hyvää asiakaspalvelua”, toteaa Joensuun Tiedepuiston viestintäkoordinaattori Soile Asikainen.

Räätälöityjä ohjelmistoratkaisuja

Vuonna 2015 Verkkoasema toteutti Joensuun Tiedepuistolle räätälöidyn Biojätelaskurin yhteistyössä mainostoimisto Fabrikin kanssa. Biojätelaskurin tarkoituksena on saada ravintolapalveluita käyttävät ihmiset huomaamaan biojätteen määrä ja ymmärtämään, kuinka he itse voisivat vaikuttaa biojätteen vähentämiseen. Biojätelaskuri ja sen hallinta on käytettävissä myös mobiililaitteissa ja päivittämisestä on pyritty tekemään hyvin yksinkertaistettua.

Vuonna 2016 Joensuun Tiedepuistolle julkaistaan uusi verkkosivusto, jossa sivusto rakennetaan vihdoin responsiiviseksi eli skaalautuvaksi kaikille päätelaitteille. Sivustouudistuksen yhteydessä alustaksi on määrä päivittää Verkkoaseman VJ6.

”Nyt kun meillä on Verkkoasemasta monipuolisesti kokemuksia, voimme sanoa että meidät on yllätetty positiivisesti. Ulkopuoliset näkemykset ohjelmistoratkaisuihin ja markkinointiin ovat tervetulleita ja uskomme, että tämä tulee näkymään myös lopulta myynnin positiivisena kehityksenä”, jatkaa Anu Halonen, Joensuun Tiedepuiston kehityspäällikkö.

Tarjoamme apua verkkosivujen suunnitteluun ja tehostamiseen sovellusten ja integraatioiden avulla, tutustu!

B2B-yrityksen verkkosivut

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Intranetratkaisu Aava Mobilelle

Intranet-ratkaisu WordPress-alustalla

Aava Mobilella oli tarve uudistaa vaikeakäyttöistä ja jäykkää intranet-ratkaisuaan. Tavoitteena oli tehostaa intranetin käyttöä, löytää helppo järjestelmä ja saada yhä useampi organisaation edustaja päivittämään intran tietoja, jotta ne pysyisivät paremmin ajan tasalla. Tärkeänä osana oli myös intranetin integroitavuus muihin käytössä oleviin järjestelmiin. Kumppaniksi Verkkoasema Oy Kumppaniksi valikoitui Verkkoasema, sillä se… Lue lisää

Eathpac verkkosivu-uudistus etänä

Earthpac Oy – verkkosivuston toteutus etänä

Earthpac Oy on pitkän kokemuksen omaava pakkausalan yritys ja yksi alansa johtavista toimijoista. Earthpac tarjoaa puu-, kuitu- ja muovipakkaustuotteiden lisäksi erilaisia asiakaskohtaisia logistiikkapalveluja. Tuotteet valmistetaan valtakunnallisesti neljässä tehdasyksikössä. Tuotantomäärä on tällä hetkellä yli kolme miljoonaa teollisuuspakkausta vuodessa ja ne toimitetaan Suomeen sekä vientikohteisiin. Verkkosivustouudistus WordPress-julkaisujärjestelmällä Earthpac Oy:llä oli tarve verkkopalvelu-uudistukselle,… Lue lisää

Referenssi Pintamestarit

Pohjolan Pintamestarit – verkkonäkyvyyden haltuunotto

Pohjolan Pintamestarit Oy on kattojen kunnostuksen ammattilainen ja pioneeri. Yli 2000 kattoa ja julkisivua vuodessa tahkoava yritys tarjoaa Mestareidensa avulla puhdasta ja kestävää pintaa asiakkailleen. Pintamestareiden ja Verkkoaseman yhteistyön lähtökohta oli kirkas: Reilusti lisää myyntiä verkon avulla! Asiakashyöty esille Verkkosivustosta haluttiin saada tyylikkään ammattimaisen näköinen, kuitenkin siten, että erotuttiin kilpailijoista…. Lue lisää

Referenssi Muhos

Muhos – Kuntasivuston ja intran toteuttaminen WordPressillä

Verkkosivustojen selailusta jo lähes 60 % tapahtuu mobiililaitteilla. On siis erityisen tärkeää, että sivusto tukee käytettävyydeltään erilaisia ruutukokoja ja selaimia. Paras tapa toteuttaa laajasti käytettävä verkkopalveluratkaisu on hyödyntää responsiivista sivustomuotoa eli suunnitella sivusto skaalautumaan eri päätelaitteille sopivaksi. Näin päivitystarve on vain yhteen verkkosivustoversioon ja sivusto hakeutuu aina laitteelle sopivimpaan muotoon…. Lue lisää

Lisää asiakastarinoita