fbpx Lisää ymmärrystä markkinoinnista Tulos tai Ulos -valmennuksen avulla - Verkkoasema

Lisää ymmärrystä markkinoinnista Tulos tai Ulos -valmennuksen avulla

Kiinteistöhakkio Oy, LKV on kuusamolainen kiinteistönvälitysyritys. Kiinteistöhakkio Oy:n veturina toimii Ossi Kanniainen, yrittäjä, kiinteistönvälittäjä LKV, isännöitsijä IAT ja maanmittauslaitoksen määräämä julkinen kaupan vahvistaja. Ossin pitkä ja laaja kokemus alasta yhdessä vahvan paikallistuntemuksen kanssa tekee Kiinteistöhakkiosta erinomaisen kumppanin Kuusamon ja Rukan alueella tapahtuvissa asuntokaupoissa. Etenkin mökkikauppaa käydään usein etänä ja näin myös ostotoimeksiannoille löytyy tarpeita läpi Suomen. Jos siis tähtäimessäsi on löytää unelma-asunto tai lomakohde Kuusamosta tai Rukalta, anna Ossin auttaa kohteen löytämisessä paikanpäältä käsin. Kiinteistöhakkio Oy tarjoaa myös digitaalisen asuntokaupan palvelut. Kiinteistöhakkio Oy on SKVL RY:n jäsentoimisto.

Yhteistyö Verkkoaseman kassa käynnistyi loppuvuodesta 2020, kun Kiinteistöhakkio Oy valittiin Verkkoaseman uuden Tulos tai ulos-valmennuskokonaisuuden testiasiakkaaksi. Valmennuskokonaisuus koostuu kattavasta itseopiskelupankista yhdistettynä viiteen henkilökohtaiseen valmennukseen vastaavista aiheista. Livevalmennuksissa keskitytään asiakasyrityksen liiketoimintaan ja tarpeisiin sekä vastaamaan tallenteista heränneisiin kysymyksiin. Tämän lisäksi valmennettava tapaa digimentorinsa kanssa viikoittain.

”Tallenteet luo pohjan ja välittää hyvin pohjatiedon, jonka päälle henkilökohtainen valmennus luo ymmärryksen aiheeseen. Viikoittaiset mentoritapaamiset antoivat aikaa pysähtyä ja miettiä, mistä on tultu, mitä asioita on käsitelty ja mihin ollaan menossa. Oli hyvä juttu palata valmennuksen aiheisiin niiden kautta. Valmennuskokonaisuus vahvisti omaa käsitystä siitä, mitä voi ja kannattaa tehdä. Paljon on ehditty tehdä jo nyt ja tekeminen jatkuu. Hyvä kokonaisuus.” kertoo Kiinteistöhakkio Oy:n Ossi.

Vuoden kestävä valmennuskokonaisuus käsittää neljä osaa:

  • Minne matka? – Perusta kuntoon
  • Halua, niin saat. – Tavoita kohderyhmäsi
  • Uudelleen syntyminen. – Sitouta verkkosivustolla
  • Digimarkkinointi ja voitto. – Hoivaa liidejä kohti kauppaa

Valmennettava voi osallistua vain tarvitsemiinsa osuuksiin tai hankkia ne kaikki – valitsemassaan järjestyksessä. Tavoitteena on, että asiakasyritys saa sirottelevan ja aikatauluttoman digimarkkinoinnin sijaan jämäkästi ohjatun ja ohjeistetun valmennuskokonaisuuden, jossa fokus pysyy tavoitteissa, aikataulussa ja tuloksissa. Jokaisen kokonaisuuden alussa määritellään tavoitteet ja ellei tavoitteita saavuteta, valmennettava saa rahansa takaisin.

 

Kiinteistöhakkio Oy:lla oli tarve kehittää digimarkkinointiaan ja kasvattaa yrityksen tunnettuutta myös Koillismaan ulkopuolella. Alkuun Ossin kanssa käynnistettiin valmennuskokonaisuuden ensimmäinen osa, ”Minne matka?”, jossa keskitytään pohjatöihin ja digistrategian rakentamiseen.

Digistrategia (kick off)

  • Tietoturva ja GDPR
  • Tunnista unelma-asiakkaasi
  • Luo sisältöstrategia
  • Ota käyttöön tarvitsemasi markkinointiteknologiat
  • Opi asettamaan digimarkkinoinnille tavoitteet

Ossi kommentoi yhteistyön alkua seuraavasti: ”Vielä viime keväänä meininki oli se, että ala vain tekemään jotakin. Tämä valmennuskokonaisuus kasvatti ymmärrystä siitä, mitä kanavia on olemassa, mitä niistä kannattaa ottaa käyttöön ja missä järjestyksessä. Ensin pohja kuntoon: sivusto kuntoon, analytiikka kuntoon ja mittareiden rakentaminen. Hyvin luodun perustan päälle vasta kannattaa lähteä rakentamaan jakelua ja muuta. Analytiikanhallinnan ja mittaroinnin myötä ymmärrys tuloksista on kasvanut”

Yhteistyö jatkui vuoden 2021 alusta, kun Ossi päätti jatkaa valmennusasiakkuuttaan valmennuskokonaisuuden toiseen osaan, ”Halua, niin saat”. Tässä osassa luotu digistrategia herää henkiin ja fokus siirtyi jakeluun.

Reach – tavoita kohderyhmäsi

  • Google-hakukoneoptimointi
  • Google Ads -mainonta
  • Sosiaaliset mediat
  • Mainonta sosiaalisissa medioissa

”Valmennuskokonaisuus sisälsi paljon käytännön esimerkkejä ja vinkkejä, joita ei olisi tullut vastaan ilman näitä valmennuksia. Eri valmennuksen osista vastasi eri asiantuntijat ja näin kukin asiantuntija toi oman näkökulmansa aiheeseen. Oli hyvä tutustua Verkkiksen asiantuntijoihin ja heiltä löytyi näkemystä ja kokemusta. He olivat valmistautuneet hyvin henkilökohtaisiin valmennuksiin ja näin valmentajan vaihtuminen ei haitannut lainkaan.” kertoo Ossi.

”Käteen jäi ymmärrys siitä, että pienillä asioilla on suuri merkitys: rastimalla oikein mainoshallinnassa säästää paljon rahaa. Syntyi ymmärrys siitä, onko kohteiden maksettu markkinointi tehokasta, tuoko se yhteydenottoja, jos sinne useamman satasen laittaa. Etenkin Facebook-puoli nousi uudelle tasolle: sillä saa hyvin näkyvyyttä ja kohdennusvaihtoehdot ovat riittävän tarkat, kun niitä osaa käyttää.” hän jatkaa.

Ossin mukaan valmennuskokonaisuus sopii kaikille. Hän suosittelisi valmennuskokonaisuutta etenkin niille, jotka tekevät digimarkkinointia itse. Hän näkisi potentiaalisena kohderyhmänä myös ihmiset, jotka päättävät digimarkkinoinnin hankinnoista, sillä valmennuksen myötä syntyy ymmärrys, mistä tekemisen hintalappu koostuu. Digimarkkinointi on kuluerä siinä missä mikä tahansa muukin markkinoinnin toimenpide: vaatii euroja ja aikaa – ja osaamista.