Luottamus digimarkkinointipalveluumme johti sopimuksen laajentamiseen!

Asiakascase 2:

Kansainvälinen b2b-yritys, valmistava teollisuus

MIT 25h / kk + verkkosivu-uudistus

Yhteistyö alkoi vuonna 2015

 

Asiakkaan ongelma

Yrityksessä oli tehty varsin perinteistä markkinointia ja toimittu yhteistyössä mainostoimiston kanssa. Yrityksen kasvu ja kansainvälistyminen olivat hyvässä vauhdissa ja myös markkinoinnin suhteen haluttiin pysyä aallonharjalla. Perinteisen markkinoinnin rinnalle haluttiin digitaalista markkinointia ja erityisesti Google-näkyvyyteen toivottiin lisää paukkuja. Koska riittäviä resursseja ei löytynyt omasta takaa yritys haki luotettavaa kumppania, joka ottaisi tämän puolen hoitoonsa.

Eri toimijoiden välillä tehdyn vertailun sekä neuvottelujen jälkeen yritys päätyi tilaamaan Verkkoaseman MIT-palvelun.

Digimarkkinoinnin toimenpiteet

Lähdimme liikkeelle Google-näkyvyyden parantamisesta Google Adsin ja hakukoneoptimoinnin avulla. Kun sijoitukset nousivat, Ads-työkalun käyttöä vähennettiin, sillä parantunut näkyvyys toi jo ilmaista liikennettä. Jotta markkinoinnilla saatiin haluttuja tuloksia, vaati verkkosivusto myös sisällöllistä uudistusta. Sivustolle tuotettiin ladattavia materiaaleja ja blogeja yhdessä mainostoimiston kanssa. Kun sivuston rajat alkoivat tulla vastaan, teimme sivustolle uudet verkkosivut. Sivustolle rakennettiin kävijäpolkuja ja otettiin käyttöön markkinoinnin automaatiotyökaluja, jotta vuorovaikutus asiakkaan ja yrityksen välillä pystyisi jatkumaan mahdollisimman sujuvasti. Tulosten raportointi oli yritykselle tärkeää alusta asti, joten rakensimme asiakkaan toiveita mukaillen heille sopivan raportointimallin, jonka myötä markkinoinnin tuloksia pystyttiin hyödyntämään asiakasyrityksen johtoryhmän ja hallituksen kokouksissa

Johdonmukaisen raportoinnin ja lunastettujen lupausten myötä asiakkaan luottamus digimarkkinoinnin ulkoistamispalveluumme kasvoi. MIT-sopimuksen tuntimäärää laajennettiin.

Yhteistyö jatkuu edelleen

Seuraavaksi integroimme sivuston markkinointityökalut yrityksen omaan järjestelmään. Näin verkkosivusta ja markkinointitoimenpiteistä saadaan kaikki tehot irti. Kehitämme raportointijärjestelmää jatkuvasti, sekä pidämme säännöllisiä kvartaalipalavereita ja pidämme silmällä MIT-palvelusopimuksen jatkokehitystä yrityksen kasvaessa entisestään.