Digimarkkinoinnin ulkoistamisen myötä asiakas löysi oman sisällöntuotannollisen kipinän!
Kansainvälistyvä b2b-yritys, asiantuntijapalvelut
MIT 17h / kk + verkkosivu-uudistus
Yhteistyö alkoi marraskuussa 2018
Asiakkaan ongelma
Yrityksen markkinointiviestintä oli satunnaista ja näkyvyys huonolla tasolla. Liidejä ei tullut. Asiantuntijasisällön luominen sivustolle oli haastavaa, koska asiakkaat olivat kiinni omissa projekteissaan, eikä aikaa ylimääräiseen työhön ollut. Yritys näki digitaalisen markkinoinnin mahdollisuudet, mutta sillä ei ollut aikaa eikä osaamista tuottaa sitä itse.
Yritys päätti ulkoistaa digimarkkinoinnin. He päätyivät MIT-palveluumme, joka on helposti mukautettava digimarkkinoinnin ulkostamispalvelu
Digimarkkinoinnin toimenpiteet
Päädyimme myös uudistamaan yrityksen verkkosivuston sopimuksen alettua. Keskeisimmiksi tavoitteiksi asetettiin tunnettuuden lisääminen, liidien kerääminen sekä onnistunut rekrytointi. Ensisijainen kehityskohde oli referenssien tuominen paremmin esille. Otimme sisällöntuotannon haltuun ja olemme tuottaneet asiantuntijasisältöä kirjoitetussa muodossa sekä videoina. Paransimme yrityksen näkyvyyttä hakukoneoptimoinnin kautta sekä nappasimme somen hoitoomme ylläpitämällä yrityksen Facebook- ja LinkedIn-kanavia säännöllisillä sisältöpäivityksillä.
MIT-jatkuu
Asiakasyrityksen sisällöntuotannollinen kipinä on herännyt ja olemme auttaneet heitä kanavoimaan tätä kipinää luomalla yrityksen verkkosivustolle blogipohjan. Hoidamme jatkossakin yrityksen sisällöntuotantoa videoiden ja tekstin muodossa. Olemme myös integroineet markkinoinnin automaatiotyökalun yrityksen käyttöön, sekä raportoimme säännöllisesti markkinointitoimenpiteiden tuloksista. Tulevaisuudessa testaamme eri rekrytointikanavia yrityksen tarpeiden mukaan ja jatkohyödynnämme LinkedInia, jonka ominaisuudet kehittyvät jatkuvasti.