Referenssi MBE

Näkemystehdas MBE – ydinviestiä tukeva verkkopalvelu

Uudistimme kumppanimme Näkemystehdas MBE:n verkkopalvelun ja yhteistyöllä saavutimme upean lopputuloksen. Sivuston upeasta ulkoasusta ja sisällöistä vastasi Näkemystehdas MBE ja tekniikasta Verkkoasema. Sivusto toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä. Projekti jatkuu Verkkoasemalla markkinoinnin automaatiotyökalu Active Campaignin kehittämisellä sekä hakukonelöydettävyyden varmistamisella hakukoneoptimoinnin ja Google Ads-mainonnan avulla.

Verkkosivuston rakentaminen pohjautui yrityksen ydinviestiin, jota oli työstetty jo ennen verkkosivustoprojektin käynnistämistä (lue lisää, kuinka tämä käytännössä tapahtui). Taustatyön ansiosta koko tiimi oli valmiimpi hahmottamaan kävijän ostopolkua ja saatoimme tehostaa sen edistymistä monipuolisemmin REANE-mallin mukaisesti.

Lisää myyntiä verkosta

Yhtenä keskeisenä tavoitteena verkkosivustouudistuksessa oli lisätä myyntiä verkon kautta. Käytännössä tämä tarkoittaa Näkemystehdas MBE:n kohdalla sitä, että verkkopalvelun kautta olisi mahdollista saada vähintäänkin lämpimiä liidejä myynnille.

REANE-mallin mukaisesti lähdimme huolehtimaan, että tavoitamme potentiaalisia asiakkaita tehokkaasti hakukoneista (hakukoneoptimointi ja Google Ads-markkinointi) sekä sosiaalisten medioiden kautta. Lisäksi sivustolle luotiin ladattavia materiaaleja, joilla sivustokävijöiden yhteystietoja saataisiin aiempaa tehokkaammin talteen. Tämän lisäksi käyttöön otettiin markkinoinnin automaatiojärjestelmä, jolla automatisoitiin tilattujen materiaalien lähetys sekä seuraavat vuorovaikutuspisteet automaation edetessä.

Tulosten mittaaminen

Digimarkkinoinnissa kaikki on mitattavissa, kunhan vain käytössä on toimivat analytiikkatyökalut. Tämän lisäksi kerättyä dataa tulee aktiivisesti analysoida ja hyödyntää. Näkemystehdas MBE:n sivustolle siirsimme edelliselläkin sivustolla olleen Google Analyticsin ja loimme myös tilin Search Consoleen, jotta hakukoneoptimoinnin edistymisen analysointi mahdollistuisi.

Sivuston julkaisukuukautena sivustolla vieraili 42,99 % enemmän kävijöitä ja uusien kävijöiden osuus kasvoi 42,03 % verrattuna samaan ajanjaksona vuotta aiemmin. Istunnon keskimääräinen kesto kasvoi 20,48 % edellisvuodesta ja välitön poistumisprosentti pysyi 50 % tuntumassa.

Yhteistyöllä upeita tuloksia

”Verkkosivustomme on teknisesti monimutkainen rakennelma, koska toiveet olivat niin moninaiset ja halusimme niistä myös visuaalisesti näyttävät, käytettävyyttä unohtamatta. Verkkoaseman taitavat koodarit pystyivät kuitenkin loistavasti taipumaan vaativien ratkaisujen toteuttamiseen. Olemme erittäin tyytyväisiä kaikkiin lukuisiin mahdollisuuksiin verkkosivuston hyödyntämisessä myynnin tukena. Tämä työ ei meidän osalta ole vielä valmis, vaan jatkamme optimointia ja kehitystä Verkkoaseman kanssa saadaksemme koko ajan entistä parempia tuloksia. Kommunikointi Verkkiksen kanssa on helppoa ja he myös sopivasti haastoivat meitä luomaan entistä fiksumpia ratkaisuja.” kertoo Minttu Murtomäki, Näkemystehdas MBE:n toimitusjohtaja pilke silmäkulmassa.

Kiitos Minttu ja koko MBE:n tiimi, ilo oli meidän puolellamme!

B2B-yrityksen verkkosivut