fbpx Verkkosivut valjastettiin liidikoneeksi UHLE-mallilla - Verkkoasema

Verkkosivut valjastettiin liidikoneeksi UHLE-mallilla

Talgrafilla oli jo entuudestaan hyvät verkkosivut ja toimiva tuote, mutta liidien saanti verkon kautta oli jäänyt vähäiseksiLiiketoiminnan suunnittelua, seurantaa ja ennustamista tehostava Accuna-ohjelmisto on jo noin 15 tuhannen organisaation suosima tiedolla johtamisen työkalu, joten softa piti saada tehokkaasti muidenkin mahdollisten asiakkaiden tietoisuuteen. Verkkosivuille päätettiin rakentaa UHLE-myyntifunneli, jonka avulla liidejä lähdettiin jahtaamaan. 

”Ennen kuin yhteistyötä oli edes aloitettu tai mistään sovittu, Verkkoasemasta sai asiantuntevan kuvan. Tapaamiseen tultiin valmiiden konkreettisten kehitysehdotusten ja toimenpiteiden kanssa. Henkilökemiat kohtasivat ja oululaisena toimistona paikallisuuskin merkitsi meille.”

Jaakko Lampinen, markkinointikoordinaattori, Talgraf Oy 

 

UHLE-mallin mukaisen myyntifunnelin rakentaminen aloitettiin luomalla verkkosivuille tietokeskus, jonne koostettiin verkkosivun blogit, uutiset ja muut sisällöt. Sisältöä oli valmiiksi jo runsaasti, joten se valjastettiin hyötykäyttöön keskittämällä ne tietokeskuksen ympärille, jotta kaikki tieto oli helposti löydettävissä.  

Tietokeskuksen rinnalla pyöri markkinoinnin automaatio, johon johdatettiin tarjoamalla maksutonta videodemoa Accuna-ohjelmistosta. Verkkosivuston toimintokehotteet tarkistettiin, jotta asiakkailla olisi mahdollista päästä videodemoon tai yhteydenottoon mahdollisimman helposti ja vaivattomasti. HubSpotilla rakennetussa automaatiossa tarjottiin demon tilanneelle ilmaista konsultaatioaikaa Talgrafin edustajan kanssa, missä ohjelmistoa käydään läpi. 

”Yhteistyö sujui saumattomasti Verkkiksen asiantuntijoiden kanssa. Viikoittaisissa statuspalavereissa käytiin tilanne läpi ja mitä toimenpiteitä tehdään seuraavina viikkoina. Käytössä olleet järjestelmät tekivät myös tiedonvaihdosta vaivatonta ja ihmiset sai aina tarvittaessa kiinni.”

 

Tietokeskukseen ja verkkosivuille johdatettiin liikennettä somemainonnalla Facebookin ja LinkedInin kautta. Ensimmäisten testikampanjoiden perusteella todettiin viestinnällinen kärki ja huomattiin, että mainontaa somekanavissa kannattaa jatkaa, sillä tulokset olivat sen mukaiset. Talgrafilla oli tehty jo hakusanamainontaa, mutta mainosten tuloksia voisi parantaa päivittämällä ne uuteen uskoon. 

Uudet mainosehdotukset käytiin läpi asiakkaan kanssa tarkasti, että miksi muutokset kannattaa tehdä, jotta epäselvyyksiä tai yllätyksiä ei pääse käymään. Googlen Adsien toimivuus parani huomattavasti uusien mainosten myötä ja kampanjat jäivät käyttöön. Normista poiketen, Talgrafilla oli oma henkilö toteuttamassa markkinointia, joten tietotaidon siirtäminen eteenpäin hänelle oli myös olennainen osa projektia.

”Yhteistyön tulokset olivat odotuksenlaiset. Markkinointi kattaa niin laajan kokonaisuuden, että kaikessaon haastavaa olla kerralla hyvä, joten Verkkiksen tuki oli tärkeä, jotta tekisimme oikeita asioita. Saimme relevantit kohderyhmät kiinni ja suuntaviivat sille, miten etenemme jatkossa. Jos tarvitset kokenutta tukea tekemiseesi, Verkkis on oikea osoite.”

 

Puuttuuko sinun verkkosivuiltasi liidimagneetti, joka toisi tasaista virtaa CRM:ään? Varaa aika toimitusjohtajamme Tiina Räisäsen kalenteriin, niin voitte käydä tilannetsekin läpi, miten teidän bisneksenne hyötyisi yhteistyöstä Verkkiksen kanssa!

Varaa aika kalenteriin